پیش بینی S&P 500، Nasdaq، Dow Jones: تا سال 2023


نکات بحث شاخص ها:

  • S&P 500 در 4 ژانویه سال جاری به بالاترین حد خود رسید و پس از آن ،س ها حمله ،د.
  • موضوع نزولی امسال حتی با پس‌زمینه‌ای بنیادی جنگ‌طلبی، موج‌های زیادی پیدا کرد. حرکات ضد روند از ژوئن تا آگوست و اکتبر تا دسامبر قدرتمند بود و روند صعودی 18.92 درصدی و 19.36 درصدی را در روند کلی سال 2020 افزایش داد که نشان داد S&P در خالص 19.76 درصد از دست داده است (تا لحظه نگارش این مقاله).
  • سوال بزرگ برای سال آینده این است که آیا بدترین وضعیت به پایان رسیده است و آیا فدرال رزرو به چرخش نزدیک شده است یا خیر. به نظر نمی رسد از جایی که ما در آن هستیم اینطور باشد، اما همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند، با این واقعیت که در دسامبر 2021 شاهد پیش بینی فدرال رزرو 2 تا 3 افزایش نرخ بهره برای امسال بودیم و تا ژوئن، آنها سه 25 مورد را انجام دادند، نشان داده شد. bp در هر جلسه تا دسامبر افزایش می‌یابد که به 50 bp افزایش می‌یابد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا ال،ای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

در حالی که سال 2020 مملو از همه‌گیری بود، سال 2021 بسیار پاسخی به همه‌گیری بود، زیرا بازگشایی‌ها در سراسر جهان و هزینه‌های محرک عظیم به حفظ رشد اقتصادی بیشتر کمک کرد. اما، همچنین در طول سال گذشته، افزایش تورمی وجود داشت که برای مدت طول،، فدرال رزرو آن را موقتی رد می کرد. بانک ایستاده بود و شاهد بود که CPI تا 3% و سپس 4% و در نهایت 5% افزایش یافت. زم، که به نوامبر 2021 رسیدیم، CPI قبلاً تا 6.2 درصد برای ماه قبل از اکتبر افزایش یافته بود و در نهایت تغییری شروع شد.

در جلسه استماع نامزدی مجدد خود در نوامبر 2021، جروم پاول اعلامیه ای بسیار عمومی مبنی بر «بازنشستگی» کلمه «گذرا» داد. این در حالی بود که رئیس بانک مرکزی پرچم سفید را روی تورم به اهتزاز درآورد و اعتراف کرد که این در واقع گذرا نیست و در عوض باید با سیاست‌های اقتصادی سخت‌تر مق، کرد نه اینکه فقط بیکار بایستیم و امیدوار باشیم که اوضاع خود به خود اصلاح شود.

تا آن زمان، فدرال رزرو یک افزایش واحد نرخ بهره را در سال 2022 پیش‌بینی کرده بود. اگر بخواهید، نوعی افزایش نرخ بهره است و در تصمیم‌گیری نرخ FOMC سپتامبر 2021 در ماتریس نمودار نقطه‌ای برجسته شده بود. پس از اظهار نظر پاول در مقابل کنگره در ماه نوامبر، آشکار شد که تغییر در حال وقوع است و با تصمیم دسامبر، فدرال رزرو این انتظار را تا 2-3 افزایش در سال 2022 افزایش داد. S&P به کار خود تا بالاترین رکورد جدید خود ادامه داد.

اما این حس خوب در سال جدید برای مدت طول، دوام نیاورد. S&P 500 در 4 ژانویه به اوج رسید و این زم، بود که اخبار مربوط به پوشاندن تانک توسط روسیه در مرز اوکراین آغاز شد. تورم از قبل مشکل ساز بود، اما تهدید به اختلال در سبد نان اروپا، این معضل را بیش از پیش دردسرساز کرد.

این منجر به قیمت گذاری مجدد سریع در سه ماهه اول شد که از قضا، S&P در روزی که روسیه واقعاً حمله کرد (24 فوریه) به پایین ترین سطح خود در Q1 رسید.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

S&P 500 در آستانه تصمیم گیری نرخ بهره در ماه مارس، با افزایش قوی در نیمه پای، ماه پس از اولین افزایش فدرال رزرو، نزدیک به پایین ترین سطح خود باقی ماند. سپس، زم، که تقویم به Q2 تبدیل شد، ،س‌ها دوباره دسته‌جمعی برگشتند.

،س ها این موضوع را از ماه آوریل تا تصمیم FOMC در ژوئن کنترل ،د، زم، که فدرال رزرو اولین افزایش 75 بشکه ای خود را در 40 سال گذشته انجام داد. اما، پس از آن جلسه زم، است که S&P شروع به افزایش کرد و سپس طی دو ماه آینده 18.92 درصد حرکت کرد. که تا آگوست ادامه داشت.

در ماه اوت، پاول به اندازه کافی از روند صعودی صعودی برخوردار بود و هدف خود را در سمپوزیوم اقتصادی ،ون هول بیان کرد. این باعث ایجاد یک حرکت نزولی دیگر شد که تا 13 اکتبر ادامه داشت. این زم، بود که بازارها با انتظار امیدوارانه از نوعی چرخش شروع به جهش ،د. این منجر به 19.36٪ از پایین ترین سطح 13 اکتبر به بالاترین 13 دسامبر شد.

در مجموع، این یک سال تبلیغاتی برای معامله گران نوس، ایجاد کرده است، زیرا S&P 500 شش نوسان مختلف را در نمودار روزانه بیش از 12٪ نشان داده است که چهار نوسان بیش از 18.92٪ دارند.

نمودار قیمت روزانه S&P 500

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 بلند مدت

با برداشتن یک قدم به عقب، می‌تو،م چند سطح از اهمیت را ببینیم. پایین ترین سطح امسال فقط چند نقطه بالاتر از نشانگر 50 درصدی حرکت بزرگ همه گیر بود که در حدود سطح 3500 است. این همان جایی است که چرخش 13 اکتبر نشان داد، بر پشت تورم بالاتر از حد انتظار. این واقعیت که یک پاسخ غیر شهودی در آنجا نشان داده شد، نشان می‌دهد که این حمایت چقدر مهم بوده است، زیرا یک بازار بیش از حد فروش به شدت تحت فشار قرار گرفت تا زم، که یک روند صعودی کوتاه‌مدت برای کار ، وجود داشت.

این حرکت تا آزمایش نشانگر 50 درصدی فروش امسال، که حدود 4155 را نشان می‌دهد، ادامه داشت. ش،ت های نزولی، به دنبال “خط گردن” به ،وان نقطه پایین بین دو بالا.

در حال حاضر، S&P حمایت را در بالای یک نقطه همگرا در نمودار، که حول سطح 3802-3810 ترسیم شده است، حفظ کرده است، که هر دو 38.2 درصد است. اصلاح فیبوناچی از حرکت همه گیر و 23.6 درصد از فروش امسال.

نمودار هفتگی S&P 500

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک کمتر پیشروی می کند، عقب تر است

هنگامی که بازارها منقبض می شوند، ریسک مجازات می شود و این در نزدک با تکنولوژی سنگین به نمایش در می آید، که در طول سال مسیر را کاهش داده است و در عین حال از این حرکت های جهشی عقب مانده است. قابل توجه است که نزدک در نوامبر سال گذشته در صدر قرار گرفت، به طوری که زم، که ما در سال 2022 افتتاح کردیم، پویایی آن به نمایش گذاشته شده بود.

اما، حتی امروز، نزدک بیش از 34 درصد نسبت به بالاترین رقم ژانویه سقوط کرده است در حالی که S&P با 19+ درصد کاهش کمتری داشته است.

و یک نقطه کاملاً مشخص در نمودار وجود دارد که تا کنون به حفظ پایین‌ترین سطح کمک کرده است. این بین 10501 و 10751 است که هر کدام سطوح اصلاحی فیبوناچی هستند که اولی 61.8% اصلاح حرکت همه گیر است. این پایین این منطقه در ماه اکتبر به پایین‌ترین حد خود رسید و بالای منطقه به حفظ کف‌های ماه نوامبر کمک کرد.

اگر فروشندگان بتوانند در معاملات اوایل سه ماهه اول ش،ت را مجبور کنند، نقطه حمایت بعدی در 10k است، که به ،وان یک سطح روانشناختی که یک سطح فیبوناچی است، همخو، دارد. نوسان قبل از همه گیری کمی پایین تر است، در حدود 9763، بنابراین در مجموع این می تواند منطقه مورد علاقه برای سناریوهای ادامه نزولی در سال آینده را نشان دهد.

نمودار قیمت هفتگی نزدک

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

داو

اگر فقط به داو در نت نگاه می کردید، ممکن است فکر نکنید که سال بسیار متفکری در سهام بوده است. در این مرحله، داو در سال فقط حدود 9 درصد کاهش یافته است که در مقایسه با حرکت -34 درصد در نزدک یا -19 درصد در S&P 500 کمرنگ است.

اما، اشتباه نکنید، نوسانات در اینجا در سال 2022 کاملاً نمایش داده شد و سه ماهه چهارم است که اوضاع شروع به تغییر کرد، زیرا داو 17 درصد نسبت به پایین‌ترین حد خود در اکتبر افزایش یافته است و در یک نقطه، بیش از 23 درصد بالاتر از این رقم بود.

در این مرحله داو تمیزترین پیراهن در لباس های ،یف باقی می ماند. سوال بزرگ برای سال آینده این است که آیا این برای ،ی که واقعاً بخواهد آن را بپوشد کافی است؟ این شاخص طی دو هفته گذشته سطح حمایتی کلیدی خود را در سطح 32789 حفظ کرده است، که بالاترین نوسان ماه سپتامبر بود که با پیش بینی خط روند در هفته گذشته همراه شد.

نمودار روزانه داو

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داو جونز در Tradingview

داو بلند مدت

با برداشتن یک گام به عقب، می‌تو،م پتانسیل مع، قابل توجیهی در اینجا وجود داشته باشد، ی،ی برگرفته از الگوی نزولی که چند هفته پیش چاپ شد. نزولی تغییرات حرکت سیگنال را در بر می گیرد و با توجه به اقدامات کوتاه مدت قیمت از زمان چاپ CPI در دسامبر، این احتمال تا سال 2023 باقی خواهد ماند.

آن واکنش مقاومتی در یک نقطه بسیار کلیدی، در سطح رو، 35k اتفاق افتاد. و تا زم، که ،ها نتوانند آن را از بین ببرند، پتانسیل نزولی به ،وان یک احتمال در دراز مدت باقی خواهد ماند، حتی اگر موردی برای تقویت کوتاه مدت وجود داشته باشد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت هفتگی داوجونز

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داو جونز در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/spx-es-spy-sp-500-nasdaq-nq-qqq-dow-jones-djia-ym-forecast-into-2023-20221228.html