افزایش دلار در برابر ین؛ سیاست پولی BOJ مورد توجه Investing.com است



© رویترز

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در معاملات محدود اروپا در روز چهارشنبه تا حد زیادی بدون تغییر معامله شد، اما پس از آ،ین دقایق از سوی بانک مرکزی ژاپن نشان داد که موضع پولی تطبیق‌آمیز آن احتمالاً همچنان پابرجاست.

در ساعت 02:35 ET (07:35 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، تا حد زیادی ثابت در 103.870 معامله شد که بالاتر از پایین ترین سطح خود از اواسط ژوئن در 103.44 در 14 دسامبر بود.

0.3% افزایش یافت و به 133.86 رسید و پس از نزول به 130.58 کمی بیش از یک هفته پیش که کاهش باند سیاست بازده اوراق قرضه 10 ساله ،ت ژاپن اعلام شد، بازگشت. این گمانه زنی ها را برانگیخت که بانک مرکزی قرار است سیاست های پولی بسیار سست خود را تشدید کند.

با این حال، با توجه به نظرات سیاستگذاران در صورتجلسه دسامبر، تغییر موضع BOJ با هدف عملکرد روان بازار اوراق قرضه ،تی ژاپن بود، نه تغییر مسیر سیاست.

این امر به ین ژاپن، به ویژه در برابر دلار، ضربه زده است، زیرا حاکی از ادامه سیاست فوق العاده تطبیقی ​​است. با این حال، با توجه به شرایط تعطیلات و همچنین عدم اعتقاد به اینکه BOJ می‌تواند این موضع را در درازمدت حفظ کند، محدود بوده است، به‌ویژه که در نوامبر به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته ی،ی 3.7 درصد رسیده است.

تعدادی از انتشارات اقتصادی ایالات متحده برای چهارشنبه وجود دارد، از جمله، و .

ما شک داریم که داده ها بتوانند بازارها را در محیط کم نوسان دوره جشن متز،ل کنند. تحلیلگران ING در یادداشتی می گویند که اخبار از چین و بحران انرژی به احتمال زیاد هر حرکت مهمی را در پی خواهد داشت.

در جاهای دیگر، 0.1% افزایش یافت و به 1.0650 رسید، و در محدوده معاملاتی محدودی باقی ماند، بدون اینکه اطلاعات مهمی در دو هفته آینده برای یورو منتشر شود، حداقل تا ارقام دسامبر در اوایل ژانویه و بدون برنامه ریزی سخنران بانک مرکزی اروپا.

0.2% افزایش یافت و به 1.2044 رسید، درست بالاتر از پایین ترین حد خود در ماه 1.1993، در 22 دسامبر، در حالی که قیمت حساس به ریسک 0.5% افزایش یافت و به 0.6763 رسید.

با 0.2% افزایش به 6.9721 رسید و سرمایه گذاران از اعلام روز دوشنبه چین برای توقف ا،ام مسافران ورودی به قرنطینه از 8 ژانویه استقبال ،د.

با این حال، افزایش موارد کووید به اعتماد آسیب وارد می کند، زیرا به اختلال بیشتر در اقتصاد در سه ماهه اول اشاره می کند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-،ns-a،nst-the-yen-boj-monetary-policy-eyed-2970625