قیمت طلا, قیمت سکه, قیمت دلار شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

بانک ها یا موسسات مالی برای اینکه بتوانند میزان امنیت روند نقل و انتقال حواله های ارزی را افزایش دهند، قوانین سفت و سختی را در نظر گرفتند که یکی از آنها دریافت مدارک شناسایی معتبر از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است. © تمامی حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. سرانجام دلار توانست بالای مرز حساس قیمتی ۳۵هزار و ۸۰۰ تومان ثابت شود و رشد بیشتری داشته باشد. به گزارش شبکه شرق، هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۰۸ (یک هزار و هشتصد و هشت) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۵۸ درصدی داشته است.

  • آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.
  • کاربران گرامی، با توجه به برخی محدودیت‏‏ها تا اطلاع ثانوی انتشار نرخ ارز بازار آزاد متوقف خواهد بود.
  • در تاریخ اردیبهشت ماه سال 1397 بانک مرکزی طرحی به نام سامانه نیما را در راستای بهبود بازار ارز و واردات کالا رونمایی کرد.

در زمانی که معامله ارز قاچاق اعلام شد و رسک حمل و نقل آن افزایش یافت بر روی قیمت دلار در نقاط مختلف ایران هم اثر گذار شد. نرخ ارز شناور همان نرخ ارز نوسان دار است که در آن خرید و فروش هرگونه ارز و تبادلات ارزی در هر کشور با توجه به بازار جهانی ارز و نرخ آن در کشورهای دیگر ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه مدت تغییر کند. شهر مشهد به دلیل همجواری با مرز شرقی ایران و به دلیل اینکه در نواحی مرزی خرید و فروش معاملات بیشتر نقدی است و بانکی وجود ندارد قیمت ارز از نواحی مرکزی ایران پایین تر رقم می خورد. در زمانی که معامله ارز قاچاق اعلام گشت و در حمل و نقل آن امکان ریسک و خرید افزایش یافت بر روی قیمت دلار در نقاط مختلف ایران هم اثر گذار شد. نرخ ارز شناور همان نرخ ارز نوسان دار است که در آن خرید و فروش هرگونه ارز و تبادلات ارزی در هر کشور با توجه به بازار جهانی آن ارز و نرخ اش در کشورهای دیگر ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه مدت تغییر کند. مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات، لیر ترکیه است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ آذرماه/ سکه چقدر قیمت خورد؟

نرخ حقیقی ارز نشان دهنده قیمت نسبی کالا و خدمات تولید شده در داخل کشور در مقایسه با قیمت نسبی کالا و خدمات تولید شده در خارج از کشور است. به این ترتیب که حمل و نقل ارز از محلی که عرضه می شود یعنی تهران تا مقصد و شهر مشهد همچنین بر روی قیمت دلار مشهد تاثیر می گذارد. این اتفاق در شرایط اقتصادی خاص مثل امروز ایران که نوسان قیمت دلار بسیار زیاد است و درخواست برای خرید دلار بالا است تشدید می شود. ۲ روز پیش دلار در سامانه سنا مانند ۴ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در سامانه سنا که ۴ روز پیش تا ۳۳,۴۶۶ (سی و سه هزار و چهارصد و شصت و شش ) تومان رسیده بود، امروز – دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۰۵ دسامبر ۲۰۲۲ – با رشد ۰.۳ درصدی به ۳۳,۵۶۷ (سی و سه هزار و پانصد و شصت و هفت ) تومان رسید.

مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات و لیر ترکیه است. این ارزها بخش عمده داده و ستد بازار ارز ایران را به خود اختصاص داده‌اند. منظور از دلار سبزه، نرخ مبادله دلار در بازار سبزه میدان تهران می باشد. سبزه میدان، میدانی است که در نزدیکی بازار تهران در مجاورت بازار ۱۵ خرداد واقع شده است و از مراکز خرید و فروش آزاد دلار محسوب می شود. مقصود از قیمت دلار افشار نیز نرخ خرید و فروش دلار در منطقه پاساژ افشار در حوالی چهارراه استانبول می باشد. در این دو بازار که مرکز اصلی فعالیت دلالان ارز (فروشندگان خیابانی و فاقد مجوز) می باشد معاملات به دو شکل نقدی و فردایی صورت می گیرد.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز شنبه 12 آذر ماه سال جاری 33 هزار و 567 تومان و قیمت یورور 35 و 312 تعیین شد. به همین دلیل بانک مرکزی به‌سادگی قادر است با تزریق ارز، قیمت دلار را کم کند یا با متوقف کردن عرضه آن باعث گران شدن ارز شود. برای همین در کوتاه‌مدت اثر بانک مرکزی بر نرخ ارز بیشتر از وزارت صمت است. امروز در بازار قیمت دلار متشکل بر مدار رشد حرکت کرد و به ۳۳,۹۰۰ (سی و سه هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۲.۵ درصدی را تجربه کرده است. برای محاسبه نرخ حقیقی دلار می‌توانیم کالاها و یا خدمات یک کشور را با خدمات و کالاهای یک کشور دیگر مقایسه کنیم. نرخ حقیقی دلار را می توانیم از راه فرمولی ساده بدست بیاوریم؛ نرخ اسمی دلار را در قیمت داخلی محصول ضرب و جواب را تقسیم بر قیمت خارجی آن محصول می‌کنیم و نرخ حقیقی دلار برای یک محصول مورد نظر را در می‌یابیم.

امروز قیمت طلا و دلار روند صعودی داشت، قیمت سکه امامی هم بالا رفت و به ۱۷,۴۰۰,۰۰۰ (هفده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است. امروز قیمت سکه امامی ریزش داشت و به ۱۷,۳۷۳,۰۰۰ (هفده میلیون و سیصد و هفتاد و سه هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۱۶ درصدی داشته است. در پایان معاملات قیمت دلار پایین آمد، قیمت سکه امامی اما بالا رفت و به ۱۷,۶۹۹,۰۰۰ (هفده میلیون و ششصد و نود و نه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۶۸ درصدی داشته است.

بازارهای جهانی بورس

امروز قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار صعودی بود و هر گرم با رشد ۵ هزار و ۳۰۰ تومانی، ۱,۶۰۰,۱۰۰ (یک میلیون و ششصد هزار و یکصد ) تومان نرخ گذاری شد. نرخ دلار توافقی در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۴ هزار و ۸۶۰ تومان اعلام شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) نیز به ۱۷ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب وارد کانال ۱۰ و ۷ میلیون تومانی شدند و کانال عوض کردند. قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۳۳,۶۴۲ (سی و سه هزار و ششصد و چهل و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۶۹ درصدی داشته است.

سیاست انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی شکست خورده!/ دولت باید از بازار ارز خارج شود

در پایان معاملات قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند، قیمت دلار اما بالا رفت و به ۳۳,۹۰۰ (سی و سه هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۲.۵ درصدی داشته است. سیستم سنا در واقع سایتی است که بانک مرکزی در راستای ارائه میانگین قیمت دلار در صرافی‌ها به راه انداخته است. همچنین با هدف آسان کردن سفر به عتبات عالیات، زائران می توانند از طریق همین سامانه سنا ارز دریافت کنند.