آموزش فارکس از صفر تا صد و رایگان + 3 استراتژی مهم زدبورس

بازار اسپات جایی است که ارزها بر اساس قیمت معاملاتی آن‌ها خرید و فروش می­شوند. این اختلاف که بین قیمت خرید و فروش وجود دارد را اسپرد می‌نامند. اما زمانی‌که می‌خواهیم معامله‌ای انجام دهیم، متوجه می‌شویم که برخلاف آنچه که در ذهن داشتیم تمام جفت‌ارزها با دو نرخ نمایش داده می‌شوند.

قرارداد آتی یک توافق استاندارد بین دو طرف برای تحویل یک ارز در تاریخ آینده و با قیمت از پیش تعیین شده است. برخلاف بازار اسپات یا نقدی، بازارهای فیوچرز ارزهای واقعی را معامله نمی­کنند. در عوض، آن‌ها در قراردادهایی معامله می‌کنند که نشان‌دهنده ادعاهای مربوط به یک نوع ارز خاص، قیمت مشخص برای هر واحد، و تاریخ آتی برای تسویه حساب است.

  • برای معامله کردن در بازار فارکس، شما باید با یک سری مسائل ابتدایی آشنا باشید که بتوانید به خوبی معامله کنید و سود و زیان خود را حساب کنید.
  • از این رو می‌توانید پیش از شروع فعالیت در بازار پر هیجان فارکس، با معامله در این بازار، تجربه کافی را کسب نمایید.
  • بزرگترین بازیگران بازار فارکس، بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هستند که از بازار فارکس برای کنترل نرخ ارز در کشورشان استفاده می‌کنند.
  • آموزش استفاده از متاتریدر را نیز برایتان در لیست آموزش فارکس قرار داده ایم.

معاملات در بازار فارکس از طریق کارگزاری هایی که زیر نظر رگولاتوری ها یا همان نهاد های نظارتی فعالیت می کنند ،انجام می گیرد . کیف پول‌های مجازی نیز روشی دیگر برای شارژ حساب بوده که از معتبرترین آنها می‌توان به پرفکت مانی و وب مانی اشاره کرد. کاربران می‌توانند با افتتاح حساب در این کیف پول‌ها، به راحتی شارژ حساب خود را انجام دهند. اما نکته قابل توجه این است قیمت دلار در این حساب ها از نرخ واقعی آن بالاتر بوده و این امر در حجم بالا، خود را به خوبی نشان خواهد داد. از مهم‌ترین مزایای این حساب، شارژ حساب بدون نیاز به پرداخت حتی یک دلار می‌باشد.

آموزش فارکس: لات در فارکس چیست؟

بنابراین افراد تمایلی به دریافت وام نداشته و کسب و کارها رشد نمی کنند. درنتیجه، یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در هر کشور نرخ بهره است. کنترل و تنظیم نرخ بهره بسیارمهم بوده و تاثیر مستقیمی بر نرخ ارز کل کشور دارد. این اقتصاد، مسائل مهمی مانند نرخ بهره، نرخ تورم، بیکاری، سیاست های مالی و پولی را درنظر دارد. تمام بخش های اقتصاد کلان تاثیر مستقیمی بر بازار فارکس دارند. اصلا اهمیتی ندارد که درحال معامله چه دارایی هستید، تنها مهم است حجم لات و مقدار پیپ خود را بدانید.

مردم امروز در این بازار سهام های شرکت های مختلف را با یکدیگر خریدو فروش می کنند. هرکس پول یا سبکه خود را در قُلک و یا زیر بالشت خود مخفی می کرد. اما در آن زمان کسی در این اندیشه نبود که با این پول می توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. مثلا کسب و کارهایی راه اندازی کرد، افراد نابغه ای را تربیت کرد.

چند مدل تریدر در بازار فارکس داریم؟

فعالان بازار فارکس باید بتوانند مهارت کندل خوانی را کسب کنند. زیرا از هر استراتژی که برای ترید خود استفاده کنید باد بتوانید کندل خوانی کنید . در آموزش فارکس سعی کرده ایم مهارت کندل خوانی شما تقویت شود. شاید در اطراف خود معامله گرانی را دیده باشید که با معامله در بازار فارکس به ثروت کلانی رسیده اند. ولی این اطمینان را داشته باشید که این افراد مدت زمان زیادی را صرف آموزش خود کرده و بعد از مدت ها فعالیت و معامله در حساب مجازی فارکس فعالیت خود در حساب واقعی را شروع کرده اند. این افراد تمامی مراحل Forex آموزش را قدم به قدم طی کرده و همواره برای معاملات خود حد سود و ضرر مشخص کرده اند.

زیرا افراد می‌توانند با پول کم مبلغ‌های درشت معامله کنند و میلیونر شوند. اصولا در بازارهای جهانی، اسپرد به صورت یک عدد مشخص و یا درصدی از قیمت هست. مثلا در جفت ارز یورو دلار اسپرد 20 سنت و در بیت کوین 0.5% است. در کل شما باید این مبلغ را بپردازید، چه به صورت اسپرد یا به صورت درصدی. نکته مهم دیگری هم که در بازارهای جهانی وجود دارد شناور بودن اسپرد هست. هر چه قدر که اعتبار دارایی معامله شونده بهتر و بیشتر باشد، اسپرد آن کمتر است.