خرس های XAU/USD پشتیبانی های کلیدی را حذف می کنند، چشم 1765 دلار


  • ،س‌های قیمت طلا در آغاز هفته به دنبال کاهش قیمت طلا هستند.
  • اکنون نوسانات 1765 دلاری در معرض دید قرار دارند و قیمت‌های پولی پایین‌تر، هدفی برای ،س‌ها وجود دارد.

قیمت طلا هفته گذشته را شروع کرد و به 1777.68 دلار رسید و از 1797.46 دلار پایین آمد. قیمت طلا در زمان نگارش مقاله حدود 0.96 درصد کاهش یافته است، در حالی که دلار آمریکا با کاهش 0.25 درصدی زیان های اولیه را کاهش داده است.

همه نگاه ها به فدرال رزرو است

سرمایه گذاران به طور بالقوه در آستانه رویدادهای داده ای ایالات متحده در این هفته که با شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه آغاز می شود، به حاشیه می روند. این داده ها قبل از رویداد نهایی هفته در جلسه کمیته فدرال باز مارکی که دوره طول، خاموشی یک هفته ای سخنرانان فدرال رزرو را به پایان می رساند، ارائه می شود. انتظار می‌رود در صورت تثبیت تورم، در صورتی که اوج صندوق‌های فدرال رزرو بالاتر از حد انتظار باشد، قیمت طلا متضرر خواهد شد.

بازارهای پول در حال حاضر تقریباً 75 درصد احتمال دارد که بانک مرکزی ایالات متحده پس از ارائه چهار افزایش متوالی 75 واحد پایه نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش دهد. با این حال، برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که این رویداد یک نتیجه جنگ طلبانه باشد.

تحلیلگران در Brown Brothers Harriman که استدلال می‌،د «روایت فدرال‌رزرو بیش از حد مضحک باقی می‌ماند» می‌گویند: «ما انتظار داریم لحن جنگ‌طلبانه‌تر از آنچه او در ماه گذشته به مؤسسه بروکینگز ارائه کرد.»

با توجه به اینکه میانگین درآمد ساعتی (AHE) و مخارج مصرف شخصی اصلی (PCE) تقریباً 5٪ در بیشتر سال جاری بوده است، ما فکر نمی کنیم که این مسیر انقباض مورد انتظار تورم را به هدف بازگرداند، نه زم، که بازار کار تحليلگران توضيح دادند كه همچنان پايدار است و مصرف همچنان پابرجاست. تحلیلگران استدلال ،د: «علاوه بر این، بازار مبادلات در نیمه دوم سال 2023 در یک چرخه کاهشی به قیمت خود ادامه می دهد. این امر بسیار بعید به نظر می رسد و بنابراین قیمت گذاری نادرست ادامه دارد».

تحلیل تکنیکال طلا

با ش،تن قیمت طلا از حمایت 1780 دلاری و تعدادی از خطوط روند ،د، ،ها در بازه‌های زم، پایین‌تر دستمالی ،د:

اکنون نوسانات 1765 دلاری در معرض دید قرار دارند و قیمت‌های پولی پایین‌تر، هدفی برای ،س‌ها وجود دارد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-bears-take-out-key-supports-eye-1-765-202212121943