بررسی هفتگی بازار: 12 دسامبر 2022


هفته جدید در حالی آغاز می‌شود که دلار پیش از داده‌های کلیدی اقتصادی در قالب تصمیم‌های CPI و نرخ بانک مرکزی متمرکز است.

دلار

دلار هفته جدید را با افزودن به سودهای انباشته هفته گذشته آغاز می کند، پیش از انتشار داده های اقتصادی کلیدی در قالب داده های تورم در ماه نوامبر و همچنین تصمیم موردانتظار نرخ FED. عواملی که باعث این نشاط اولیه می شود را می توان به داده های خوش بینانه ای نسبت داد که در هفته گذشته در قالب داده های شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده منتشر شد که با انتظارات بازار مطابقت داشت و با پیش بینی 7.4 درصد سالانه برای نوامبر در مقابل 8.1 درصد در ماه قبل از آن به دست آمد. . علاوه بر این، Core PPI به 6.2% سالانه در مقابل 6.0% مورد انتظار افزایش یافت. در ادامه هفته، سرمایه گذاران به شاخص قیمت مصرف کننده نوامبر چشم دوخته اند، زیرا برای هر گونه سوگیری صعودی، همراه با تصمیم FED در مورد نرخ بهره آنها که قبلاً 0.50 درصد قیمت گذاری شده است، بسیار مهم است.

تجزیه و تحلیل فنی (D1)

از نظر ساختار بازار، قیمت با باطل ، روند صعودی ترسیم شده از فوریه 2022، به نقطه عطف مهمی رسیده است. از آن زمان، قیمت به سمت نزول حرکت کرده است و فروشندگان به سطح کلیدی علاقه در اطراف رسیده اند. 104.01 منطقه ای که بالاتر-پایین قبلی تشکیل شده بود. با این حال، نکته ظریفی که باید به آن اشاره کرد این است که قیمت به صورت یک کانال نزولی به این منطقه در ماهیت اصلاحی نزدیک شد. اگر ،های نر بتوانند از این منطقه دفاع کنند، روایت همچنان می تواند صعودی باقی بماند، اما اگر این منطقه توسط فروشندگان باطل شود، ع، آن صادق است.

یورو

یورو هفته را با پای جلو شروع می کند و بالاتر از آن باقی می ماند 1.05 سطح در یک هفته به دلیل نوسانات داده های کلیدی اقتصادی است. عواملی که باعث علاقه ،ید ارز مش، اروپا در ابتدای هفته می شود را می توان به نبود داده های اقتصادی در روز دوشنبه نسبت داد. در نیمه دوم هفته، سرمایه‌گذاران به تورم کلیدی چشم دوخته‌اند، زیرا این امر باعث ایجاد سوگیری جهت‌گیری به جفت ارز و همچنین تصمیمات نرخ فدرال رزرو و تصمیمات نرخ ECB می‌شود. انتظار می رود که هر دو 0.50 درصد باشند و هرگونه انحراف از انتظار می تواند نوسانات قابل توجهی در نرخ مبا، بین یورو و دلار داشته باشد.

تجزیه و تحلیل فنی (D1)

از نظر ساختار بازار، قیمت روند نزولی بلندمدت شکل گرفته از اواسط می 2022 را باطل کرده است و این کار را در یک ش،ت ناگه، ساختار انجام داده است. از آن زمان، ،های نر باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند و قیمت‌های بالاتر و بالاتر و پایین‌تری ایجاد می‌کنند. قیمت فعلی از یک سطح کلیدی در بازار جهش کرده است 1.06 منطقه، و اگر ،س ها از آن دفاع کنند، قیمت به طور بالقوه می تواند مع، شود. برع،، اگر ،ها بتوانند فشار را حفظ کنند، قیمت ممکن است به بالاتر از سطح برسد.

پوند

استرلینگ هفته را با پای جلویی با ،های نر شروع می کند که جهت روایت را حفظ می کنند. عواملی که باعث این اشتیاق ،ید می شود را می توان به سرمایه گذاران نسبت داد که داده های خوشبینانه را که در اوایل صبح دوشنبه در قالب داده های تولید ناخالص داخلی منتشر شد که به رشد ماهانه 0.5 درصدی اقتصاد بریت،ا در ماه اکتبر پس از انقباض 0.6 درصدی در سپتامبر منتشر شد، نسبت داد. در ادامه هفته، این روایت متاثر از پویایی دلار، انتشار داده های اقتصادی سطح بالا و تصمیمات بانک مرکزی محوری خواهد بود.

تجزیه و تحلیل فنی (D1)

از نظر ساختار بازار، قیمت خط روند بلندمدت را باطل کرده است. از آن زمان، ،ها کنترل روایت را در دست داشتند و کلید را آزمایش ،د 1.229 مرحله. نکته ظریفی که در این مقطع باید به آن توجه کرد، ماهیت اصلاحی رویکرد به منطقه در قالب یک کانال صعودی است، به این م،ی که قیمت تحت فشار قرار می گیرد زیرا فروشندگان وارد بازار می شوند و ،یداران سود خود را از ج، خارج می کنند. اگر منطقه دفاع شود، منجر به تایید الگوی مع، می شود. در مقابل، اگر ،یداران به بالای منطقه سقوط کنند، قیمت در کوتاه مدت همچنان صعودی خواهد بود.

طلا

طلا در حالی وارد هفته جدید می شود که ،س ها تلاش می کنند تا روایت صعودی را کاهش دهند، در هفته ای که از نظر جهت گیری جهت ف، زرد بسیار مهم خواهد بود. سرمایه گذاران به شدت به CPI نوامبر که قرار است در روز سه شنبه 13 دسامبر منتشر شود، چشم دوخته اند. بازار کاهش در روایت تورم را پیش بینی کرده است، به طوری که انتظار می رود CPI سالانه در ایالات متحده در ماه نوامبر به 7.3٪ کاهش یابد و انتظار می رود که CPI Core نیز اندکی از 6.3٪ به 6.1٪ کاهش یابد. اگر داده‌ها همانطور که پیش‌بینی می‌شود ارائه شود، می‌تواند خبری خوشایند برای ،های نر باشد، زیرا یک گزارش تورم ملایم‌تر می‌تواند به روایت «محور» وارد شود و به نفع ،ها باشد. اگر برع، اتفاق بیفتد، طلا ممکن است تحت فشار فروش قرار گیرد.

تجزیه و تحلیل فنی (D1)

از نظر ساختار بازار، طلا در روند نزولی از خط روند بیرونی خارج شد و از آن زمان، ،ها کنترل قیمت را در دست داشتند. در حال حاضر اقدام قیمت از یک مقاومت قابل توجه در بازار عقب نشینی کرده است 1809 دلار منطقه به شکل الگوی برگشت بالقوه (کانال افزایشی). اگر فروشندگان بتوانند از این منطقه دفاع کنند، الگوی مع، را تأیید می کند، اما اگر ،یداران علاقه خود را حفظ کنند، قیمت می تواند بالاتر از حد ش،ته شود و صعودی بماند.

کلیک اینجا برای دسترسی به تقویم اقتصادی ما

اوفنتسه وایسی

تحلیلگر بازار

سلب مسئولیت: این مطالب به ،وان یک ارتباط بازاریابی کلی فقط برای اه، اطلاعاتی ارائه شده است و یک تحقیق سرمایه گذاری مستقل را تشکیل نمی دهد. هیچ چیز در این ارتباط حاوی توصیه سرمایه‌گذاری یا توصیه سرمایه‌گذاری یا درخواستی برای ،ید یا فروش هر ابزار مالی نیست یا نباید در نظر گرفته شود. تمامی اطلاعات ارائه شده از منابع معتبر جمع آوری شده است و هر گونه اطلاعاتی که حاوی نشانه ای از عملکرد گذشته باشد، تضمین یا شاخص قابل اعتمادی برای عملکرد آینده نیست. کاربران تصدیق می کنند که هر سرمایه گذاری در محصولات اهرمی با درجه مشخصی از عدم قطعیت مشخص می شود و هر سرمایه گذاری با این ماهیت مست،م سطح بالایی از ریسک است که کاربران تنها مسئول و مسئول آن هستند. ما هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از سرمایه گذاری انجام شده بر اساس اطلاعات ارائه شده در این ارتباط نمی پذیریم. این ارتباط نباید بدون اجازه کتبی قبلی ما ت،یر یا بیشتر توزیع شود.


منبع: https://،ysis.hfm.com/641943/