اگر ماسک از توییتر کناره گیری کند، آیا سهام تسلا افزایش می یابد؟


امتیاز کلیدی

  • ارزش سهام در سال جاری تا کنون 57.35 درصد کاهش یافته است و بسیاری از تحلیلگران حداقل بخشی از کاهش را به ماسک نسبت می دهند که با ،ید توییتر حواس او پرت شده است.

  • پرونده های نظارتی نشان می دهد که در 14 دسامبر، پس از زنگ پایان، ایلان ماسک تقریبا 22 میلیون سهام تسلا را بین 12 تا 14 دسامبر به ارزش 3.58 میلیارد دلار فروخت.

  • سناتور الیزابت وارن نامه ای به رئیس هیئت مدیره تسلا ارسال کرد و از او پرسید که آیا ماسک در حال ایجاد تضاد منافع و سوء استفاده از دارایی های شرکت است.

  • سومین سرمایه گذار بزرگ تسلا گفت که معتقد است ماسک باید از نقش خود در تسلا استعفا دهد.

  • یکی از تحلیلگران برجسته انتظار دارد که ماسک از توییتر کناره گیری کند و توجه خود را دوباره بر روی سازنده EV متمرکز کند.

  • 5 سهمی که بیشتر از تسلا دوست داریم

یکی از شرکت‌هایی که اخیراً در سرفصل‌ها بوده است، شرکت «دیگر» ایلان ماسک تسلا، شرکت (NASDAQ: TSLA) است. ارزش سهام در سال جاری تا کنون 57.35 درصد کاهش یافته است و بسیاری از تحلیلگران حداقل بخشی از کاهش را به ماسک نسبت می دهند که با ،ید توییتر حواس او پرت شده است.

سرمایه گذاران و حتی سیاستمداران به این موضوع توجه می کنند.

تا حدودی، سیر نزولی تسلا با صنعت خودروسازی گسترده‌تر همسان شده است. با این حال، این واقعیت اجتناب ناپذیر است که عملکرد تسلا بدتر از خودروسازان معتبری مانند شرکت جنرال موتورز (NYSE: GM) یا شرکت فورد موتور (NYSE: F) یا حتی برخی از سازندگان رقیب خودروهای برقی مانند BYD Company Limited چین (OTCMKTS: BYDDF) است. .

پرونده های نظارتی نشان می دهد که در 14 دسامبر، پس از زنگ پایان، ماسک تقریبا 22 میلیون سهام تسلا را بین 12 تا 14 دسامبر به ارزش 3.58 میلیارد دلار فروخت. بسیاری از تحلیلگر، که این شرکت را دنبال می کنند معتقدند که درآمد حاصل از آن صرف تامین مالی توییتر خواهد شد که ماسک در ماه اکتبر ،یداری کرد.

در 12، 13 و 14 دسامبر حجم معاملات نزولی سنگین تر از حد معمول بود. سهام در 12 دسامبر 6.27 درصد، در 13 دسامبر 4.09 درصد و در 14 دسامبر 2.58 درصد کاهش یافت.

سرمایه گذاران بزرگ توجه دارند. فروش خودی فقط یک واقعیت واقعی برای شرکت های سهامی عام است. برخلاف تصور رایج، همیشه نشان نمی دهد که یک خودی بر اساس اطلاعات سری عمل می کند که سهام کمتری را ارسال می کند. مدیران به دلایل غیرمعمول، مانند جمع آوری پول نقد برای ،ید خانه یا تامین هزینه شهریه دانشگاه، سهام می فروشند.

تخلف از امانتداری؟

اما هر زمان که یک شخص داخلی، به ویژه مدیر عامل، تعداد زیادی سهام را بفروشد، یک زاویه حاکمیت شرکتی نیز وجود دارد. تعهد امانتداری مدیر عامل در قبال سهامداران شرکت است. اگر ماسک یا هر مدیر عامل یک شرکت سهامی عام اقداماتی را انجام دهد که به ضرر سایر سهامداران باشد، ممکن است وظیفه امانتداری او را نقض کند.

در آ، هفته، کوگوان لئو، میلیاردر اندونزیایی، سومین مالک بزرگ سهام تسلا، خواستار کناره گیری ماسک از نقش خود به ،وان خودروساز شد.

روز دوشنبه، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، نامه‌ای به رابین دنهولم، رئیس هیئت مدیره تسلا ارسال کرد و در آن اظهار داشت که اقدامات ماسک ممکن است به سهامداران تسلا آسیب برساند. وارن همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا هیئت مدیره تسلا، که همچنین وظیفه امانتداری در قبال سهامداران دارد، به اندازه کافی به وضعیت ماسک رسیدگی کرده است؟ وارن در نامه خود از دنهولم پرسید که آیا ماسک از دارایی های شرکت سوء استفاده کرده و تضاد منافع ایجاد کرده است.

در تغییر دیگری، ماسک در یک نظرسنجی از کاربران توییتر پرسید که آیا معتقدند او باید از سمت مدیرعاملی کنار برود و گفت که از نظر آنها تبعیت خواهد کرد. سهام تسلا در ابتدا با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ا،ریت معتقدند ماسک باید از سمت مدیرعاملی توییتر استعفا دهد، افزایش یافت. پس از گذشت یک ساعت از جلسه روز دوشنبه، سهام پس از گذشت حدود یک ساعت قبل از صعود مجدد، به سمت قرمزی رفت.

تسلا

همه اخبار بد نیست

مطمئناً اخیراً خبرهای خوبی برای مؤلفه S&P 500 تسلا منتشر شده است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که تسلا در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه جدید در مکزیک است. هنوز هیچ اعلامیه ای از سوی این شرکت منتشر نشده است و مشخص نیست که تسلا دقیقاً قصد دارد چه چیزی در آنجا بسازد.

علاوه بر این، شرکت PepsiCo (NASDAQ: PEP) در حال آماده سازی عرضه 100 کامیون Tesla Semi در سال آینده است. سی و شش در حال حاضر در حال بهره برداری هستند.

داده‌های تحلیل‌گر MarketBeat برای تسلا نشان می‌دهد که رتبه‌بندی «حفظ» سهام. از 29 نوامبر، 12 تحلیلگر قیمت هدف خود را در تسلا کاهش داده یا رتبه خود را کاهش داده اند. شش هدف خود را افزایش دادند یا رتبه خود را ارتقا دادند. یکی دوباره رتبه “،ید” خود را تکرار کرد.

روز دوشنبه، اوپنهایمر ارزش سهام را از عملکرد بهتر به «عملکرد بازار» کاهش داد.

در همین حال، دن ایوز، تحلیلگر Wedbush نوشت که انتظار دارد ماسک از نقش خود در توییتر کناره گیری کند و تمرکز خود را بر تسلا تجدید کند.

قیمت هدف اجماع تحلیلگران برای تسلا 264.91 دلار است که نشان دهنده افزایش بالقوه 78.23 درصدی است. این قطعاً برای تسلا در حال حاضر یک امتیاز مثبت است، همراه با انتظار وال استریت مبنی بر اینکه این شرکت در سال جاری 4.08 دلار به ازای هر سهم درآمد خواهد داشت که 81 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است.

تسلا بخشی از شاخص کارآفرین است که برخی از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام را که توسط کارآفرینان تأسیس و اداره می‌شوند، ردیابی می‌کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/will-tesla-shares-rally-if-musk-steps-down-from-twitter-202212210531