ین تثبیت می شود. پیش بینی تا 19.12.2022


19-12-2022 19-12-2022
ین تثبیت می شود. پیش بینی تا 19.12.2022

ین تثبیت می شود.  پیش بینی تا 19.12.2022 |  لایت فاینانس

دیمیتری دمیدنکو

لوگو

در کمتر از دو ماه، USDJPY جفت 10 درصد غرق شد. آیا مداخله ارزی BoJ به ین کمک کرد؟ یا دلار آمریکا جایگاه خود را به ،وان ارز اصلی امن از دست داده است؟ شاید، ین توسط یک رکود جه، قریب الوقوع حمایت می شود؟ بیایید در مورد این موضوع صحبت کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

دلار و ارزهای اروپایی در اواسط دسامبر بالا و پایین جهش ،د، در حالی که ین تثبیت شده است. نوسانات ین در حال کاهش است و بازار اختیار معامله 70 درصد احتمال می دهد که USDJPY تا پایان سال در محدوده 135.6-139.7 معامله شود. این USDJPY حتی با وجود گفت،ا در مورد پایان احتمالی سیاست پولی بسیار آسان BoJ در سال 2023 و خطرات فزاینده رکود جه،، باید ثابت معامله شود. بازار اینگونه کار می کند. روندها با تثبیت ها دنبال می شوند و تثبیت ها با روندهای جدید جایگزین می شوند. آیا معامله گران USDJPY می توانند استراحت کنند؟

دلایل کاهش 10 درصدی USDJPY نسبت به بالاترین سطح اکتبر قابل استدلال است. برخی از تحلیلگران معتقدند که این روند باید به دلیل مداخلات BoJ FX رد شده باشد. برخی دیگر استدلال می‌کنند که مداخلات BoJ جز به دلیل کاهش سرعت انقباض پولی فدرال رزرو کارآمد نبود. علاوه بر این، دلار ممکن است در حال تضعیف باشد زیرا موقعیت خود را به ،وان یک پناهگاه امن بزرگ از دست داده است. من معتقدم حقیقت جایی در این بین است.

اگر تمایل فدرال رزرو برای کاهش سرعت انقباض پولی وجود نداشت، مداخله ارزی به سختی موفق می شد. با این حال USDJPY ، نر دلسرد شده اند. زم، که بازدهی ،انه داری کاهش می یابد، ین جذاب تر از دلار به ،وان یک پناهگاه امن به نظر می رسد. در این راستا، کاهش بازدهی ،انه‌داری و افزایش انتظارات از رکود جه، به محرک‌های اصلی روند نزولی USDJPY تبدیل شده‌اند.

پویایی ریسک های رکود در اقتصادهای پیشرو جهان

منبع: بلومبرگ

علاوه بر این، تمایل بانک مرکزی آمریکا برای تغییر رویه در سال 2023 می تواند به آشفتگی در بازارهای پولی منجر شود و ین را تقویت کند. به گفته یک منبع آگاه رویترز، BoJ می تواند سیاست کنترل منحنی بازده را به جای افزایش دامنه هدف کنار بگذارد. در حالت دوم، خطرات افزایش نرخ وجود خواهد داشت که سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند که وارد معاملات طول، شوند.

کنارگذاشتن سیاست پولی فوق‌العاده آسان توسط BoJ به بانکداری ژاپن ضربه خواهد زد. افزایش بازده اوراق قرضه ژاپن می تواند بر بازده اوراق قرضه در سراسر جهان از جمله اوراق ،انه تاثیر بگذارد.

پویایی بازده اوراق قرضه

منبع: بلومبرگ

من فکر نمی کنم که BoJ محرک های پولی را لغو کند. رگولاتور به نگرش منتظر ماندن خود پایبند است، در حالی که سایر بانک های مرکزی نرخ ها را به شدت افزایش داده اند. و اکنون، زم، که بانک‌های مرکزی جه، مجبورند نرخ‌های بهره را در بحبوحه رکود قریب‌الوقوع کاهش دهند، بانک مرکزی ژاپن می‌تواند با خیال راحت منفعل بماند.

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

اصلی USDJPY محرک نزولی رکود جه، است. انقباض مستمر پولی توسط بانک های مرکزی پیشرو جهان، آن را نزدیک تر خواهد کرد. من تقویت کوتاه مدت دلار را رد نمی کنم، اما روند میان مدت نزولی خواهد بود. زم، که قیمت از مقاومت 138 خارج شد، می‌توان ،یدهای کوتاه‌مدت را وارد کرد و به دنبال آن معاملات فروش میان‌مدت و بلندمدت زم، که بازار از مقاومت‌های 139.5، 140.5 و 141.4 برگشت کرد، وارد شد.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منع، کننده نظر نویسنده است و ،وماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اه، اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به ،وان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اه، دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{،le}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/،ysts-opinions/yen-stabilizes-forecast-as-of-19122022/