کارگزاری بانک ملی ایران کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار

مهم‌ترین هدف شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است که در قالب برنامه‌های متعددی پیگیری می‌شود. لذا بازارگردانان در نمادهای فوق در صورت تمایل می توانند با رعایت سایر بندهای «ضوابط مربوط به ماده 21 دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران» درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را به فرابورس ایران ارائه نمایند. خرید و فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه تنها به واسطه کارگزاران رسمی بورس امکان‌پذیر است. بنابراین اگرچه کارگزاری‌ها خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌کنند، در میان این خدمات، سامانه‌ها و ابزارهای معاملاتی کارگزاری‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

  • امور مربوط به ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه معاملات بر عهده این شرکت قرار دارد.
  • این شرکت‌ها تحت مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند.
  • صورت های مالی گزارش‌هایی هستند که جزئیات اطلاعات مالی واحد تجاری را نمایش می‌دهند.
  • بر اساس این گزارش، عمده هدف از ایجاد بازار توافقی، نظم‌بخشی به شرکت‌های متعدد ثبت شده به‌ موجب حکم ماده 36 قانون احکام دائمی است و با پیش‌بینی بازار توافقی با شرایط و کارکرد متفاوت تلاش می‌شود تا وضعیت این‌گونه شرکت‌ها سامان داده شود.
  • در خصوص عرضه‌های اولیه حتی با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌توانید اقدام به خرید نمایید.

سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی از تعیین خسارت ۵۰۶.۷ میلیارد تومانی تاخیر تادیه و دادرسی مطالبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مذاکرات جهت تعیین شیوه پرداخت خبر داد. بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۵۰۰ دستگاه خودرو تارا و ۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ بود. بر اساس این گزارش، عمده هدف از ایجاد بازار توافقی، نظم‌بخشی به شرکت‌های متعدد ثبت شده به‌ موجب حکم ماده 36 قانون احکام دائمی است و با پیش‌بینی بازار توافقی با شرایط و کارکرد متفاوت تلاش می‌شود تا وضعیت این‌گونه شرکت‌ها سامان داده شود. اگرچه سابقاً طی دو مرتبه تابلوی توافقی با کارکرد مشابه مقررات جدید بازار توافقی وجود داشته اما به نظر می‌رسد بتوان با مقررات فعلی بازار توافقی عمر طولانی‌تری را برای بازار توافقی ترسیم نمود و ثبات بیشتری با رویکرد توسعه‌ای بر آن متصور بود. به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی و وضعیت بازار امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

نسبت‌های فعالیت

این نسبت‌ها همچنین اطلاعات مفیدی راجع به توان بازپرداخت بدهی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت در سررسید را فراهم می‌آورند. نسبت بدهی، نسبت پوشش بهره، نسبت مالکانه و نسبت بدهی جاری به ارزش ویژه، از جمله نسبت‌های مالی هستند که در این گروه قرار می‌گیرند. هدف نهایی در مدیریت مالی، حداکثر کردن بازده سهامداران است و سود خالص بهترین ابزار برای تعیین عملکرد مدیریت در دستیابی به این هدف است. حاشیه سود خالص، حاشیه سود عملیاتی، بازده حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی‌ها، از جمله نسبت‌های سودآوری شرکت‌ها هستند. زعفران، زیره، برنج، پسته، کشمش و سکه طلا، از جمله مواردی هستند که در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا مورد معامله قرار می‌گیرند. می‌توانید با مطالعه مقاله «بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام است؟»، اطلاعات بیشتری در خصوص مزایای بورس در مقایسه با سایر بازارها کسب کنید.

صفر تا صد بورس با دور‌ه‌های ویدیویی، کلاس‌های آنلاین و مطالب متنی

در ادامه به معرفی پرمخاطب‌ترین صندوق های سرمایه گذاری پرداخته می‌شود. اگر به دنبال تحلیل تکنیکال حرفه‌ای نمادها در بازار سرمایه ایران و معامله حرفه‌ای آن‌ها به سبک معامله در بازارهای جهانی هستید، بدین منظور در بازار سرمایه ایران سامانه‌ای بهتر از مفید تریدر نخواهید یافت. همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، عمده اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بنیادی از صورت‌های مالی شرکت‌ها استخراج می‌شود.

بورس انرژی ایران، بستری برای انجام معاملات حامل‌های انرژی (شامل نفت، گاز، برق و غیره) و اوراق بهادار مبتنی بر آن‌هاست. پیش از شروع آموزش بورس باید بدانید که برای دریافت کد بورسی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری یا پرداخت هزینه نیست. شما می‌توانید همین حالا با طی کردن چند گام ساده و به صورت کاملا آنلاین، کد بورسی خود را دریافت کنید و به خانواده ۱۱ میلیونی بزرگترین کارگزاری کشور بپیوندید. کارگزاری مفید متناسب با اهمیت موضوع آموزش بورس و به منظور حمایت از فعالان بازار سرمایه، سامانه آموزش مفید را راه‌اندازی کرده است. هم‌اکنون در سامانه آموزش مفید ۱۰۰۰ مقاله آموزش بورس در سطوح مبتدی تا حرفه‌ای، ۱۶ دوره ویدیویی آموزش بورس و آرشیو لایوهای اینستاگرام کارگزاری مفید در دسترس است. همچنین روزانه ۳ رویداد آموزشی رایگان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود تا هیچ سوال شما بدون پاسخ باقی نماند.

بورس فردا دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که احتمالا این ده خبر می‌توانند بر روی روند آن تاثیرگذار باشند. قرارداد ۱۱.۱ میلیون یورویی شرکت بورسی فسخ شدقرارداد ۱۱.۱ میلیون یورویی و یک ساله شرکت ماشین سازی اراک بابت خرید ۳ دستگاه بویلر برای شرکت پتروشیمی دهلران ، فسخ شد. انتقاد سهامدار حقیقی به تعلیق نماد شرکت دارویی و احتمال اخراج از بورسسهامدار حقیقی داروسازی زاگرس فارمد پارس با انتقاد از تعلیق نماد شرکت به دلیل عدم انتخاب اعضای هیات مدیره و ارسال گزارش های سه ماهه، اخراج از بورس و انتقال به بازار پایه را محتمل دانست. در برابر توقف ۴ نماد بورسی و فرابورسی برای برگزاری مجامع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده، ۱۷ شرکت و دو بانک بازگشایی و به تابلو معاملات بازگشتند. معاملات مشکوک سه انبوه ساز، دو شرکت سیمانی + ۱۰ نماد دیگردر روز افت ۴.۲ هزار واحدی شاخص، سه انبوه ساز، دو شرکت سیمانی به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به لحاظ تاریخی بازار سرمایه ایران در طول 5 دهه فعالیت خود، فراز و نشیبهایی را تجربه کرده است. همانطور که متخصصان این بازار میدانند، پیش از تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 1348 ساختار متفاوتی بر بازار سرمایه حاکم بوده است. به تعبیر دیگر، بهرغم این سابقه طولانی عمده رشد بازار سرمایه در پرتو قانون جدید بازار اوراق بهادار به دست آمده است که قدمتی سیزدهساله دارد. خوشبختانه در حال حاضر کشور ما از جهات متعددی در عرصه بازار سرمایه پیشتاز است. اگر نگاهی به تعداد دارندگان کدهای بورسی، تعداد نهادهای تحت نظارت، تعداد ناشران پذیرفته شده و سایر متغیرهای مهم داشته باشیم، میبینیم که وضعیت خوبی را در سطح جهان دارا هستیم.

امروز سه شنبه مورخ ۸ آذر مجید عشقی در نشست خبری سازمان بورس ضمن گزارش عملکرد این سازمان به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. جزئیات مصوبه واگذاری سهامِ ۵ شرکت به افراد فاقد سهام عدالت و ارزش آن مشخص شد. نماد یک شرکت دارویی در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف خواهد شد. شاخص بازار اول هم با 735واحد افت در این مدت به رقم یک میلیون و 63هزار و 375واحد و شاخص بازار دوم با 215هزار و 939واحد رشد به عدد 2 میلیون و 775هزار و 368واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 0.07رصد افت و شاخص بازار دوم با 8.44درصد رشد همراه شدند.