تحلیل‌گر بورس

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیز روز شنبه اعلام کرد که اعضای این انجمن از این پس در هیچ رویداد سینمایی شرکت نخواهند کرد. این بیانیه در شرایطی منتشر می‌شود که فقط دو ماه به برگزاری جشنواره فیلم فجر مانده است. در همین زمینه، یک عضو کمیته پیگیری وضعیت هنرمندان بازداشت‌شده در ایران تعداد سینماگران بازداشت‌شده در جریان اعتراضات جاری را حدود ۴۰ نفر اعلام کرده است.

کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به شرکت نیکان رسانه بازار سرمایه است. گزارش صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) شرکت وسمرکز منتشر شد. بورس کالا شفاف‌ترین، کارآمدترین و سالم‌ترین ابزار برای رقابت شفاف بین خریداران یک کالا و ارتباط شفاف بین خریدار و فروشنده است. گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۸/۳۰(اصلاحیه) شرکت ساروج منتشر شد.

  • البته معمولا دقایق انتهایی پیش‌گشایش، فقط امکان ثبت سفارش جدید وجود دارد.
  • این نام بعدها به کلیهٔ اماکنی اطلاق شد که محل دادوستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری بوده‌اند.
  • ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد، از جمله صورت‌های مالی شرکت‌ها هستند.
  • با تجزیه و تحلیل این اطلاعات می‌توانید نسبت به خرید یا فروش یک نماد تصمیم بگیرید.

تحليل تکنيکال «فولاژ»-29شهريورماه از منظر ساختاري با رسيدن قيمت سهم به محدوده حمايتي 700 تومان، شدت نزول سهم کاهش يافته و مي‌توان انتظار داشت خط ميان روندي سهم، نقش حمايت دايناميک آن را داشته باشد. © ۲۰۲۲ تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است. بر اساس این گزارش، آقای تاج به «حفظ کی‌روش تمایل دارد» اما بخشی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون «با تمدید قرارداد این مربی مخالفند». رسانه‌های ایران از خروج «بی سروصدای» کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال از کشور خبر داده‌اند. دبیرکل این حزب اصلاح‌طلب خواستار کنترل «بلندگوهایی» شده است که به گفته او «نفرت می‌پراکنند»، نظیر برخی امامان جمعه و روزنامه کیهان، نزدیک‌ به دفتر رهبر جمهوری اسلامی.

نهادهای ارائه دهنده خدمات

مقررات افشا نظیر توقف نماد قبل از برگزاری مجامع عمومی و جلسه هیئت مدیره جهت تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه در بازار توافقی نیز اعمال شده و بازگشایی نماد حداکثر دو روز کاری پس از افشا خواهد بود. یعنی نه تنها معاملات رونق ندارند بلکه شاخص‌ ها نیز رشد چندانی نمی‌ کنند. همچنین خروج پول حقیقی حاکی از آن است که کمبود تقاضا در بازار جدی است و نمادهای صعودی تاثیرگذار در بازار غایب هستند. به این معنی که نه تنها معاملات رونق ندارند بلکه شاخص‌ ها نیز رشد چندانی نمی‌ کنند. نمادهای فارس و ذوب بیشترین اثر مثبت و نماد کگل، حکشتی، شبندر، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

اندیکاتور، شاخصی تکنیکالی است که برای هشدار، پیش‌بینی یا تایید تحلیل استفاده می‌شود. در واقع، اندیکاتورها‌ با استفاده از داده‌های تغییرات قیمت و حجم، عددی را محاسبه می‌کنند که می‌توان بر اساس آن، شرایط را تفسیر کرد. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های اندیکاتور‌ها، در مورد زمان و چگونگی باز و بسته کردن یک موقعیت، تصمیم بگیرند. برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال در وهله اول باید به خوبی با ابزارها و مفاهیم مربوط به آن آشنا شوید. ریسکی که بر کل بازار و نه فقط سهام یک شرکت یا صنعت خاص تأثیر می‌گذارد، ریسک سیستماتیک نامیده می‌شود.

قیمت باز شدن نماد در آن بازه زمانی نیز با یک خط کوتاه در سمت چپ و قیمت بسته شدن آن، با یک خط کوتاه دیگر در سمت راست خط عمودی مشخص می‌شود. هر میله نیز با توجه به اینکه قیمت بسته شدن بیشتر از قیمت باز شدن است یا برعکس، معمولا در دو رنگ سبز یا قرمز نمایش داده می‌شود. همه چیز در قیمت لحاظ شده است، قیمت‌ها بر اساس روندها حرکت می‌کنند و تاریخ تکرار می‌شود. می‌دانیم اطلاعات دقیق، درست، جامع و به روز نقش بسزایی در بهتر شدن پیش‌بینی‌ها دارد. اما در هر صورت ممکن است پیش‌بینی‌ها از واقعیت فاصله داشته باشند و هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌گویی کند.

بنابراین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود در بدو ورود بورس و در شرایطی که هنوز با این بازار به خوبی آشنا نیستید، سرمایه اصلی زندگی خود را بفروشید و با پول آن در این بازار، شروع معامله اوراق بهادار کنید. مواردی مانند تغییر نرخ تورم، سیاست‌های کلان اقتصادی، شرایط سیاسی، وضع تحریم‌های جدید، بلای طبیعی و جنگ، از جمله ریسک های سیستماتیک حاکم بر بازار سرمایه هستند که می‌توانند سرمایه گذاری‌ها تحت تاثیر قرار بدهند. برنامه ورود ۹ زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس + طرح ارزش مالکانهمدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از برنامه ورود ۹ زیرمجموعه به بورس تا سال آینده، اعطای چند هزار خودرو به فرهنگیان از طریق فروش لیزینگی و تصویب طرح ارزش مالکانه سهامداران خبر داد. ۷ شرکت بورسی و فرابورسی ، زمان برگزاری مجامع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده را برای تصویب صورت های مالی، انتخاب اعضا، افزایش سرمایه و …

در انتها نیز از بین شرکت‌های موجود در صنعت برگزیده، شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بهترین شرکت از نظر بازدهی و سرمایه‌گذاری تحلیل و انتخاب می‌شود. اندیکاتور RSI بین دو عدد صفر و صد نوسان می‌کند و در خصوص روند معاملات و محدوده‌های اشباع خرید و فروش اطلاعاتی را ارائه می‌کند. عدد ۷۰ و بالاتر از آن، نشان‌دهنده محدوده اشباع خرید (خریدهای افراطی) و عدد ۳۰ و کمتر از آن، نشان‌هنده محدوده اشباع فروش (فروش‌های افراطی) است. قرارگیری در محدوده‌های اشباع خرید و فروش می‌تواند علامتی برای تغییر روند قیمتی باشد. ریسک غیر سیستماتیک نوعی از ریسک‌های سرمایه‌گذاری است که ناشی از ریسک منحصر بفرد شرکت یا صنعتی است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. مثلا وقتی کارکنان شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، اعتصاب می‌کنند، ریسک غیر سیستماتیک بر قیمت سهام آن تاثیر گذاشته و از ارزش آن می‌کاهد.

بورس انرژی

مهدی کوهیان همچنین به روزنامه شرق گفت فهرست سینماگرانی که در جریان اعتراضات جاری «به شکل‌های مختلف توسط نهادهای مربوطه احضار و با محدودیت‌هایی مواجه شدند»، به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است. این دیدار صبح یکشنبه ۱۳ آذر به‌همراه جمعی از فعالان سیاسی داخل کشور و به دعوت دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت. دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی می‌گوید که با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار کرده و راهکارهای مختلف از آزادی معترضان تا اصلاح قانون اساسی و تشکیل مجلس موسسان و … را برای عبور از بحران کنونی و «اصلاح حکمرانی» با او در میان گذاشته‌است. پیشتر نیز مرکز آمار ایران از افزایش ۱۰.۵ درصدی آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن خبر داده بود.

قیمت ابطال، مبلغی است که به ازای فروش هر واحد از یک صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال به سرمایه گذار پرداخت می‌شود. با توجه به وجود هزینه‌های مربوط به کارمزد فروش اوراق بهادار که صندوق هنگام معاملات خود می‌پردازد، قیمت ابطال هر واحد اندکی کمتر از ارزش خالص هر واحد است. قیمت صدور، هزینه‌ای است که هر سرمایه گذار باید برای خرید هر واحد از یک صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال بپردازد. با توجه به وجود هزینه‌های مربوط به کارمزد خرید اوراق بهادار که صندوق هنگام معاملات خود می‌پردازد، قیمت صدور هر واحد اندکی بیشتر از ارزش خالص هر واحد است.