سایت رسمی کارگزاری فارکسر فارکس و ارز دیجیتال، فیات و کالا-فارکس تکنیکال

به همین دلیل در این مقاله، آموزش ورود به بازار فارکس را در دستور کار خود قرار داده‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید. با سلام و احترام این مسئله که مطرح فرمودید تا حدود زیادی مربوط به حوزه روانشناسی معامله گری هست که باید سعی کنید به عنوان یک معامله گر، در حین معامله خونسردی خود را حفظ کرده و بر خود مسلط باشید. اما برای غلبه بر این مشکل توصیه می گردد مدتی با حجم کم معاملات خود را انجام داده تا ریسک معاملاتی شما کاهش یابد. آنگاه پس از مدتی که اعتماد به نفس بیشتری در محیط بازار یافتید، می توانید با رعایت اصول مدیریت سرمایه، رفته رفته بر حجم معاملاتی خود بیافزایید.

  • کارگزاری های فارکس هنگامی که می خواهند خود را معرفی کنند می گویند ما کارگزار فارکس هستیم و کلیه جفت ارزها، شاخص های بورس، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال، سهام ها را دارین و شما می توانید آنها را معامله کنید.
  • برای اینکه تشخیص دهید چه زمانی چه ارزی را بخرید یا بفروشید نیاز به علم تحلیل بازار فارکس دارید.
  • یکی از عوام مهم و موثر دیگر بر بازار فارکس و سایر بازارهای مالی، میزان حجم معامله گران و نظرات آنها درمورد آینده ارز یا سهام است.
  • همان‌طور که در قسمت نمودارهای شمعی اشاره کردیم چهار قیمت پایانی، آغازین، بالاترین و پایین‌ترین اجزای یک شمع را تشکیل می‌دهند.
  • بررسی روند بازار در گذشته قسمت روشن و واضح این شغل است که به معامله گر کمک می کند پیش بینی برای آینده داشته باشد و بر اساس این حدس و گمان تصمیم به معامله بعدی بگیرد.
  • مبلغ اولیه برای شروع معاملات متفاوت است و ممکن است عددی بین ۱۰ تا ۲۰ دلار باشد.

این جفت ارز ها خود در 3 دسته با نام های اصلی ، کراس یا فرعی و نوظهور تقسیم بندی می شوند . در جفت ارز Kiwi و تعلق آن به گروه ارزهای اصلی به مجله خبری فارکس تکنیکال علت حجم معاملات کمتر نسبت به دیگر ارزهای اصلی اختلاف نظر وجود دارد. گاهی اوقات اخبار اقتصادی قبل از اینکه اعلام شوند پیش‌خور می‌شوند.

نحوه شارژ و برداشت حساب فارکس برای کاربران ایرانی

این هزینه (اسپرد) معمولاً کمتر از 0.1 درصد شرایط عادی بازار است. در معاملات بزرگ‌تر این هزینه گاهی به 0.07 درصد نیز می‌رسد. اگر برای شروع معاملات ۱۰۰ دلار به‌حساب بروکرتان واریز کنید، بالانس حساب شما ۱۰۰ دلار است. فرض کنید یک پوزیشن لانگ بازکرده‌اید که به‌اندازه ۱۰ دلار در سود است زمانی که این پوزیشن را ببندید بالانس حساب شما به ۱۱۰ دلار تغییر می‌کند. خیلی ساده می‌توان گفت به درصد معاملات موفق یک تریدر در یک دوره زمانی خاص یا به هنگام استفاده از یک نوع استراتژی خاص گفته می‌شود. مثلاً شما ۱۰۰ معامله انجام داده‌اید و ۷۰ تای آن‌ها موفق بوده و به سود رسیده است، بنابراین در این مثال وین ریت شما ۷۰ درصد است.

در تلاش برای رسیدن به پاسخ این سوالات، بروکر و خدمات آن از اولین کلماتی است که با آن آشنا می شویم. حال اگر شما به همین درجه از مهارت برسید و یک لات یا ۱۰۰ اونس طلا را معامله کنید، در همین معامله به تنهایی ۵۰۰۰ دلار سود می‌کردید. اگر سرمایه کمی داشتید و حجم معامله ۰٫۱ لات انتخاب می‌کردید، می‌توانستید با ۱۰ اونس طلا معامله کنید. اگر تنها یک اونس طلا معامله می‌کردید هم سود شما می‌شد ۵۰ دلار. فرض کنید می‌خواهیم قیمت دلار در برابر فرانک سوئیس را بدانیم.

در بازار فارکس چه چیزی معامله می شود؟

برای رصد کردن انواع اوراق قرضه آمریکا و نرخ بازدهی آن‌ها می‌توانید بهسایت بلومبرگمراجعه کنید. اندیکاتور RSI که مخفف عبارت Relative Strength Index به معنای شاخص قدرت نسبی است، یکی دیگر از پر استفاده‌ترین اندیکاتورها در بازار فارکس است که توسط شخصی به نام «جی.ولز وایلدر» پایه گذاری شد. الگوهای ادامه دهندههم باعث ادامه حرکت ِ روند فعلی می‌شوند. در ادامه به توضیح درباره چند الگوی معروف کلاسیک در بازار فارکس می‌پردازیم. کندل ماروبوزو، قیمت آغازین با پایین‌ترین قیمت و در مدل نزولی، قیمت آغازین با بالاترین قیمت برابر است.

در اعداد کمتر، احتمال از دست دادن سرمایه بیشتر خواهد بود. پلتفرم تجاری را دانلود کنیدپس از افتتاح حساب – آموزشی و یا تجاری – شما باید نرم افزار تخصصی – ترمینال تجاری که در آن شما در بازار فارکس کار خواهید کرد را دانلود کنید. در این نرم افزار شما می‌توانید نرخ تبدیل ارز را پیگیری کرده معامله باز کرده و ببندید و اخبار مالی را پیگیری کنید. برای آسان سازی کار هم ترمینال‌ها برای کامپیوتر و هم برای موبایل ارائه می‌شوند.

حالا که دانش لازم برای ورود به فارکس را به دست آورده‌اید می‌توانید یک حساب معاملاتی واقعی در بروکر باز کنید. برای این کار می‌توانید به توضیحات مربوط به مرحله دوم و سوم ثبت نام در بروکر مراجعه کنید. یکی از مباحث مهم در حوزه بازار فارکس، مفهوممدیریت سرمایهاست.

افرادی که ثروت اندکی داشتند، یا کسب و کاری جدیدی تاسیس می کردند یا همان اندک پول خود را در این بازار سرمایه گذاری می کردند. یعنی کالایی را خریداری می کردند و وقتی گران می شد، می فروختند. آنها با خرید و فروش برنج، گندم یا سایر کالاها تجارت می کردند. آنها هم دارای پول زیادی بودند، اما اهل نگهداری در قلک و زیر بالشت نبودند. از مزایای منحصر به فرد بازار فارکس می توان به فرصت های معاملاتی در بازارهای رو به رشد و نزولی اشاره کرد. شما در بازار فارکس محدودیت و یا هزینه اضافی برای فروش کوتاه مدت ندارید.