تقویم اقتصادی فارکس-فارکس تکنیکال

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای مالی در جهان، بازار مجله خبری فارکس تکنیکال است. در توضیح نحوه کار فارکس به زبان ساده باید گفت در این بازار، معامله گران به معامله جفت ارزها با یکدیگر می‌پردازند. حجم معاملاتی که روزانه در بازار فارکس شکل می‌گیرد خیلی بیشتر از بازار بورس و بازار ارزهای دیجیتال است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شمارا به‌طور کامل با بازار جذاب فارکس آشنا کنیم. بازار مبادلات ارز خارجی یا Forex مخفف Foreign Exchange است. همان طور که از نام آن پیداست، بازار فارکس بازاری برای خرید و فروش ارزهای خارجی است.

  • حال در میان بازارهای مالی مختلف،فارکس به عنوان محبوب‌ترین و بزرگترین بازار مالی دنیا شناخته می‌شود.
  • بدین منظور توصیه می گردد استراتژی را در سه حالت بازار (روند صعودی، خنثی و نزولی) مورد آزمایش قرار داده تا به درک بهتری از عملکرد آن برسید.
  • اگر سرمایه کمی داشتید و حجم معامله ۰٫۱ لات انتخاب می‌کردید، می‌توانستید با ۱۰ اونس طلا معامله کنید.

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی، ضمن تشکر از نظر شما، باعث خرسندی ماست که بتوانیم با انتشار مطالبی از این قبیل، سهمی هر چند کوچک در پیشرفت دانش معامله گری شما عزیزان داشته باشیم. واقعا علاقه مندم هر چی زودتر این بازار رو یاد بگیرم و بتونم ازش درآمد داشته باشم. به نظر شما از کجا شروع کنم سریعتر به نتیجه میرسم؟ این رو هم بگم که هیچ دانشی نسبت به فارکس یا بورس ندارم. برای بررسی نمادهای اوراق خزانه‌داری آمریکا و تأثیر آن در فارکس می‌توانید از نمودارهای آن‌که توسط سایت‌های مختلفی مثل تریدینگ ویو، تریدینگ اکونومیست و اینوستینگ ارائه می‌شود، استفاده کنید. اوراق قرضه ، ابزاری هستند که دولت‌ها یا شرکت‌های بزرگ می‌توانند به‌وسیله آن‌ها سرمایه موردنیاز برای انجام کاره‌ای خود را فراهم کنند. اطلاعاتی که از گذشته قیمت به دست می‌آید باید به شکل تصویری درآورده شود تا تجزیه‌وتحلیل آن‌ها به‌آسانی صورت بگیرد.

و یا هنگامیکه نفت یک دلار جا به جا می‌شود 100 پیپ جابجا شده است. پیپ در بازارهای مالی نقش مهم و حیاتی‌ای دارند و مبدا تمامی معاملات هستند، ما با مفهوم پیپ می‌توانیم متوجه شویم که چه مقدار از بازار نوسان گرفته‌ایم و چند پیپ سود کردیم. نماد USD/CAD پنجمین جفت ارز محبوب دنیا و معادل دلار آمریکا به دلار کانادا با بیش از 4 درصد از حجم بازار فارکس است. این جفت ارز در اقتصاد هر دو کشور آمریکا و کانادا بسیار مهم بوده، چراکه این دو کشور در یک پیمان تجاری هستند و نرخ این برابری برای هر دو کشور بسیار مهم است. علاوه برآن، جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا، جفت ارز استراتژیک و وابسته به نفت است. زیرا قسمت زیادی از صادرات کشور کانادا از نفت تامین شده و بالا پایین شدن قیمت نفت، تاثیر چشمگیری بر این جفت ارز میگذارد.

پرفکت مانی – آموزش تصویری ثبت نام و خرید و فروش در perfect Money

به عبارتی فارکس، بازاری غیر متمرکز و جهانی است که در آن تمامی ارزهای جهان مورد معامله قرار می‌گیرند. معامله‌گران نیز از معامله این ارزها در مقابل یک‌دیگر و تغییرات قیمت آنها، کسب سود می‌کنند. وقتی ارزش پول یک کشور در حد متعارفی کاهش پیدا کند صادرات آن افزایش و واردات آن کاهش می‌یابد. البته بیشترین حجم تبادل‌های ارزی با هدف کسب سود از تفاضل قیمت خرید و فروش انجام می‌گیرد. چیزی که تفاوت دو مقدار Bid و Ask در معاملات محسوب می‌شود.

بزرگترین مدیران سرمایه گذاری دنیا و صاحبان هج فاندهای بزرگ در بازار فارکس مشغول هستند و حجم مبادلات بالایی در این بازار دارند. در ادامه مقالات شما میتوانید مقاله‌ها و تحلیل‌های فوق‌العاده‌ای را درباره تحلیل بنیادی مشاهده کنید. علاوه بر نرخ بهره و نرخ تورم، دیگر محرکه‌های اقتصادی مانند نرخ بیکاری به شدت در اقتصاد کشور و نرخ ارز در بازار فارکس تاثیرگذار است. به عنوان مثال نرخ بیکاری در آمریکا سال 2019 تقریبا 3.8% است که نرخ بسیار خوبی هست. این بدان معناست که 96.2% مردم آمریکا که توانایی و تمایل به کارکردن را دارند، مشغول به کار هستند.

افراد صاحب کسب و کار، پول خود را خرج می کردند و مبلغ اضافی را زیر بالشت خود نگهداری می کرد یا زمین خریداری می کرد. نقش اصلی را در این بازارها نه دولت ها بلکه بانک های مرکزی و بانک های تجاری ایفا می کنند. آگاهی از الگوهای رفتاری سایر معامله گران و تسلط به احساسات خود مثل حرص و طمع در حین معامله گری از موضوعاتی هستند که در این زمینه به آن‌ها پرداخته می‌شود. برای تایید اطلاعات هویتی می‌توانید با توجه به مدارک درخواست شده توسط بروکر، عکس یا تصویر یکی از مدارک هویتی مثل کارت ملی، گواهینامه، صفحه اول شناسنامه یا پاسپورت خود را بارگذاری کنید. سلام بنظر من مهمترین عامل در ترید کردن که باعث میشه یک تریدر به سود خوبی دست پیدا که، رعایت اصول مدریت ریسکه .

کاربرد پیپ در بازار فارکس

مثلا در بازارهای مالی نباید بگوید 10 اونس طلا یا 10 بشکه نفت خریداری کردید. مثلا هر 100 اونس طلا می شود یک لات، یا هر 1000 بشکه نفت برابر با یک لات است. فرض کنید وارد بازار شده و تصمیم دارید به قیمت 130 سهام اپل خریداری کنیم. قیمت اونس طلا براساس دلار است، یعنی هر انس برابر 1300 دلار است. در این حالت، با تعیین کنیم چند اونس طلا قصد داریم معامله کنیم.

نحوه شکل گیری بازار CFD

یکی از اصطلاحات رایج تحلیل تکنیکال در بازار فارکس، خطوط روند است. بازار فارکس، بازاری غیرمتمرکز است که در هرلحظه قیمت متفاوتی دارد و افراد و سازمان‌های زیادی در سراسر جهان می‌توانند به معامله کردن در آن بپردازند. برای ورود به بازار فارکس و شروع معامله گری در آن باید مراحلی را طی کنیم. البته به‌جز موارد گفته‌شده بعضی از بروکرها سهام کشورهای مختلف، صندوق‌های قابل معامله و ارزهای دیجیتال را هم به کاربرانشان ارائه می‌دهند. بازار فارکس ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود نسبت به سایر بازارهای مالی در رتبه بالاتری قرار بگیرد. وقتی وارد موقعیت خرید می‌شوید بدین معناست که ارز پایه را می‌خرید و ارز متقابل را به فروش می‌رسانید و اگر ارزش ارز پایه افزایش پیدا کند معامله شما وارد سود می‌شود.