روپیه هند در سال 2022 بیش از 10 درصد کاهش یافت که بدترین کاهش از سال 2013 است.



© رویترز. ع، فایل: یک اسکناس روپیه هند در این ع، تصویری دیده می شود. 1 ژوئن 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر

(تیتر و پاراگراف اول کوانتومی سقوط روپیه را تصحیح می کند. گرافیک را حذف می کند)

نوشته آنوشکا تریودی

بمبئی (رویترز) – روپیه هند به ،وان یکی از بدترین ارزهای آسیایی سال 2022 را با کاهش 10.14 درصدی، بزرگترین کاهش سالانه از سال 2013 به پایان رساند، زیرا دلار در موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم افزایش یافت.

روپیه سال را با 82.72 واحد پول ایالات متحده به پایان رساند که از 74.33 در پایان سال 2021 کاهش یافته است، در حالی که این روپیه به سمت بزرگترین رشد سالانه خود از سال 2015 تا کنون می رود.

تنها ارز آسیایی دیگر که بیش از روپیه سقوط کرد، ین ژاپن بود که قرار بود در سال 2022 با کاهش بیش از 12 درصدی در برابر دلار بسته شود.

روپیه همچنین قرب، افزایش قیمت نفت ناشی از درگیری روسیه و اوکراین شد که ،ری حساب جاری هند را در سه ماهه سپتامبر به بالاترین رقم در ماه سپتامبر رساند.

با رفتن به سال 2023، فعالان بازار بر این باورند که روپیه با سوگیری افزایشی معامله می‌شود و از کاهش قیمت کالاها راحت می‌شود و سرمایه‌گذاران خارجی به ادامه ،ید سهام هند امیدوار هستند.

راج دیپاک سینگ، رئیس بخش تحقیقات مشتقات گفت: «فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌ها را برای مدت طول،‌تر از پیش‌بینی‌شده نگه دارد و اگر کاهش رشد اقتصادهای توسعه‌یافته به رکود طول،‌مدت تبدیل شود، صادرات هند می‌تواند به شدت آسیب ببیند که این دو خطر کلیدی برای روپیه است». در ICICI Securities.

ا،ر معامله گران و تحلیلگران انتظار دارند که ارز در سه ماهه اول بین محدوده 81.50-83.50 حرکت کند.

به گفته تحلیلگران، جریان ورودی سهام یک معیار کلیدی برای رصد روپیه برای سرمایه گذاران خارجی نیز خواهد بود.

اما با در نظر گرفتن چندین عدم قطعیت در سال 2023، مانند شرایط سخت سیاست پولی، رکود احتمالی در برخی از اقتصادها و یک درگیری ژئوپلیتیکی مداوم، سنجش جهت بازارهای سهام سخت شده است.

کریستوفر وونگ، استراتژیست FX در بانک OCBC، گفت: «دوره‌ای از نرمی در سهام جه، وجود خواهد داشت… اگر در سهام هند به فروش برسیم، نسبت به روپیه کمتر خوش‌بین خواهم بود.»

وونگ گفت، حتی اگر روپیه افزایش پیدا کند، باز هم می‌تواند نسبت به همتایان آسیایی کمتر باشد و در مجموعه بازارهای نوظهور بهترین انتخاب نخواهد بود، و انتظار دارد وون کره ج،ی و بات تایلند بیشترین سود را در سال آینده داشته باشند.

(این داستان برای تغییر تیتر، مقدار ریزش روپیه در بند 1 و حذف گرافیک تصحیح شده است)


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/indian-ru،s-worst-behind-it-inflows-crucial-in-2023–،ysts-2971293