راهنمای استراتژی معاملاتی فارکس+بهترین استراتژی های معاملاتی 2022-آکوچین

برای استفاده از این استراتژی می‌توان از دو روش دستی و به کارگیری الگوریتم با الگوی از پیش تعیین شده، استفاده کرد. هدف اصلی یک استراتژی فارکس که از MACD استفاده می کند، شناسایی انتهای یک روند و کشف یک روند جدید است. اگر زمان لازم برای تجزیه و تحلیل معاملات روزانه را ندارید یا می خواهید فعالیت های معاملاتی کوتاه مدت خود را با چشم انداز بلندمدت متنوع کنید، معاملات موقعیت گزینه خوبی برای بررسی است.

موفقیت یا شکست معاملات موقعیت به درک معامله گر از بازار و توانایی آن ها در مدیریت ریسک بستگی دارد. برای کاهش ضررهای ناشی از معامله برخی از معامله گران از استراتژی معاملاتی هدف استفاده می کنند. معاملات موقعیتی یکی از پرسود ترین استراتژی فارکس است که در آن معامله گران موقعیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ می کنند( از چند هفته تا چند سال).

اگر قیمت از سطح حمایتی عبور کرد، و قیمت به کف قیمتی روند صعودی شکسته شده رسید، می توانید وارد معامله‌ی فروش شوید. همانطور که می بینید، این یکی از ساده‌ترین و سودآورترین استراتژی های فارکس است که می تواند در هر بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفته و سیگنال‌های دقیقی ارائه دهد. احتمالا شما هم شنیده‌اید که داشتن نظم در معامله گری یکی از جنبه های کلیدی سرمایه گذاری در بازارهای مالی است. یکی از راه های حفظ نظم در معاملات فارکس این است که بهترین استراتژی فارکس که برای شما کار میکند را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. اگر استراتژی معاملاتی شما تست شده باشد، میتوانید راحت تر به آن اعتماد کنید.

  • یک استراتژی خوب معامله در فارکس به یک معامله گر اجازه می دهد تا بازار را تجزیه و تحلیل کند و با اطمینان معاملات را با تکنیک های مدیریت خطر صدا انجام دهد.
  • معاملات موقعیتی یکی از پرسود ترین استراتژی فارکس است که در آن معامله گران موقعیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ می کنند( از چند هفته تا چند سال).
  • برخلاف استراتژی فارکس های قبلی که ذکر کردیم و می‌توانستیم آنها را در سه دسته میان مدت کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کنیم.
  • این نرم افزار واقعا نتیجه های قابل قبول و واقع بینانه ای را برای ما رقم می زند.
  • هدف معاملات خط روند، کسب سود از نقاطی است که سطوح حمایت و مقاومت می‌شکنند.

پلت فرم های مختلف معاملاتی برخی از بهترین اندیکاتورهای فارکس را برای اسکالپینگ ارائه می دهد. استراتژی معاملاتی ۱ دقیقه ای فارکس را می توان نمونه ای از این سبک معاملاتی در نظر گرفت. افرادی که می خواهند در این بازار به فعالیت بپردازند، باید بدانند که معامله کردن با فارکس و هم چنین خرید و فروش، نمی تواند بدون داشتن یک الگوی مناسب و هم چنین پیروی از یک استراتژی معاملاتی مناسب، همیشه سودآور باشد.

انواع استراتژی در فارکس

این معاملات بسیار کوتاه مدت هستند و احتمالاً فقط برای چند دقیقه انجام می شوند. یک اسکالپر به دنبال این است که به سرعت پیشنهاد خرید را شکست دهد و قبل از خروج تنها به سود کوچکی اکتفا کند. این روش یکی از پیشرفته‌ترین استراتژی‌های معاملات فارکس به حساب می‌آید.

استراتژی دی تریدینگ

این استراتژی سطحی بالاتر از معامله محوری روزانه فیبوناچی می‌باشد و نیاز دارد که معامله دنباله‌های فیبوناچی روی روند یکسان را نشان دهد اما در نقاط مختلف. اگر نقاط همخوانی داشته باشند، نشانگر یک منطقه حمایتی قوی خواهد بود. اسکالپ کردن به انجام معاملات کوتاه مدت گفته می‌شود، گاهی فقط برای چند دقیقه.

همانطور که در ابتدای آموزش استراتژی فارکس گفته شد، تمامی استراتژی‌های موجود در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال و فارکس ممکن است با توجه به شرایط افراد بسیار مطلوب عمل کند و یا حتی برعکس! بهتر است پیش از خرید استراتژی فارکس شرایط خود را بسنجید و نسبت به آن استراتژی مناسب را انتخاب کنید. همچنین دقت داشته باشید که گاهاً استفاده از یک استراتژی به تنهایی جوابگو نیست و بهتر است در بیشتر مواقع از چندین استراتژی در انجام معاملات خود کمک بگیرید. معامله گران فارکس می توانند از اندیکاتور فیبوناچی برای تعیین محل ثبت سفارش های ورود و خروج خود استفاده کنند. ترفند این است که استاپ ضرر خود را زیر نوسان پایین قبلی (روند صعودی) یا بالاتر از نوسان بالای قبلی (روند نزولی) قرار دهید. هدف استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ تعیین شده است و دستور توقف ضرر در هر نقطه ای بین ۵ تا ۱۰ پیپ بالاتر یا پایین تر از کندل ، پس از تشکیل آن قرار می گیرد.

استراتژی بورس و فارکس ترکیبی از اصول ابتدایی تا پیشرفته در بازار های مالی هستند که بسته به نوع معاملات , نوع بازار , تایم معاملاتی و احساسات معامله گر متفاوت میباشد. استراتژی معامله گر روزانه یکی از استراتژی های فارکس است که در صورت انتخاب آن می توان چندین معامله را در طول ۲۴ ساعت انجام داد. لازم به ذکر است که معاملات انجام شده با این استراتژی در همان روز بسته خواهند شد. حساب آموزشی Alpari International ابزار معامله در شرایط معتبر بازار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در داخل و اطراف این منطقه است که می توان بهترین موقعیت ها را برای استراتژی معاملات روند پیدا کرد. پیوت ها نیز همین طور و تازه ما کلی مووینگ اوریج های گوناگون می توانیم ترسیم نماییم. بنابراین باید بتوانیم مناطقی را که این ابزارها روی هم یا به شدت نزدیک هم می افتند را به عنوان مناطق با اعتبار بالا در نظر بگیریم و در این بین، ایستگاه های کوچک سر راه را نیز نادیده می گیریم. معامله بر اساس روند معکوس شبیه به معامله بر اساس روند است به استثنای اینکه، پس از تعیین روند کلی، معاملات را در جهت عکس جستجو می‌کنید.