بورس جدیدترین و آخرین اخبار بورس شهرخبر

جزئیات آمارهای بانک مرکزی نشان از رشد ۴۸ درصدی تعداد معاملات مسکن در آبان نسبت به مهر ماه دارد، موضوعی که نشان می‌دهد با سقوط چشمگیر ارزش ریال، صاحبان سرمایه برای جلوگیری از افت ارزش دارایی‌های خود، به بازار مسکن سرازیر شده‌اند. در حال حاضر تنها با چند صد هزار تومان می‌توانید در هر یک از صندوق های کارگزاری مفید که تمایل دارید سرمایه گذاری کنید. از نظر چگونگی سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری به دو نوع قابل معامله و مبتنی بر صدور و ابطال تقسیم می‌شوند. مفید تریدر در واقع نسخه بومی شده سامانه معروف متاتریدر ۵ است که کارگزاری مفید در اختیار مشتریان خود قرار داده است. متاتریدر، یکی از بهترین سامانه‌ای معاملاتی و تحلیل تکنیکالی در دنیا به شمار می‌رود. نسبت‌های اهرمی ریسک سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان بلندمدت یک واحد تجاری را نشان می‌دهد.

بورس کالا نیز خود از بازارهای مختلفی شامل بازار آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده کالایی و غیره تشکیل شده است که اطلاعات مربوط به آن‌ها در این سایت قابل مشاهده است. نقش اصلی شرکت‌های تامین سرمایه این است که با به‌کارگیری ابزارهای مناسب، به شرکت‌هایی که به منابع مالی نیاز دارند کمک کنند تا سرمایه مورد نیاز خود را تأمین نمایند. علاوه بر این، شرکت‌های تامین سرمایه می‌توانند با دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت‌هایی مانند بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره نویســی، تعهد پذیره نویسی و سایر فعالیت‌های مشابه را نیز انجام دهند. علاوه بر این، فرابورس ایران بستر تامین مالی جمعی را نیز فراهم کرده است. بورس اوراق بهادار تهران، بازاری متشکل و خود انتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. این شرکت در قالب فعلی خود به صورت شرکت سهامی عام در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد.

  • در واقع سرمایه‌گذارن می‌توانند با استفاده از این اطلاعات پردازش شده، عملکرد بهتری در بورس داشته باشند.
  • در واقع فرابورس ایران با ساختار و جایگاه قانونی مشابه بورس، اما با شرایط پذیرش و معامله ساده‌تر ایجاد شد.
  • در خصوص صندوق‌های سرمایه گذاری و نیز اوراق تامین مالی توجه به مفاد ماده 2 ضوابط مربوط به ماده 21 دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ضروری است.
  • آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران طی ماه گذشته نسبت به مهر ماه رشدی نزدیک به ۷ درصد داشته و یک رکورد تاریخی جدید ثبت کرده است.

چه بسیار افرادی که به قصد کسب سودهای هنگفت از بازار بورس، بخشی از دارایی‌های اصلی زندگی مانند خانه مسکونی خود را فروخته و پول آن را در بورس سرمایه‌گذاری کردند و نه تنها سودی کسب نکردند بلکه متضرر هم شده‌اند. در این وبسایت می‌توانید با شرکت‌ها و نهادهای مختلف فعال در بازار سرمایه آشنا شده و به اطلاعات تماس هر یک نیز دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، قوانین بازار سرمایه، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازار که در مسیر آموزش بورس و فعالیت مستقیم در بازار باید آن‌ها را بدانید نیز در این وبسایت منتشر می‌شود. آمارها و عملکرد مربوط به بازار سرمایه نیز در این سایت قابل دسترسی است.

کالابرگ شامل چه مواردی می شود و چقدر است؟

همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.

دوره وصول مطالبات، دوره پرداخت بدهی‌ها، دوره گردش موجودی کالا و نسبت گردش دارایی از جمله نسبت‌های مالی هستند که در این گروه قرار می‌گیرند. صورت های مالی گزارش‌هایی هستند که جزئیات اطلاعات مالی واحد تجاری را نمایش می‌دهند. ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد، از جمله صورت‌های مالی شرکت‌ها هستند.

ثبت معاملات، نگهداری و انتقال اوراق بهادار و تسویه معاملات از جمله اموری است که می‌توان پیگیری آن‌ها را از طریق این وبسایت انجام داد. مطابق قانون بازار اوراق بهادار، شروع به فعالیت کارگزاری، کارگزار/معامله‌گری و بازارگردانی به هر شکل و تحت هر عنوان منوط به عضویت در این کانون و رعایت مقررات این قانون و آیین‌نامه‌های و دستورالعمل‌های اجرایی آن است. شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس تا پیش از مهرماه ۱۴۰۰، با نام شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس مشغول به فعالیت بوده است. این تغییر نام، بر اساس ماموریت جدید این شرکت که بر ارائه خدمات مدیریت به سازمان بورس و ارکان بازار و فرهنگ‌سازی و آموزش متمرکز شده است، صورت گرفته است. شرکت رایان بورس در سال ۱۳۹۰ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و با هدف ارائه راهکارهای نوین در صنعت فناوری اطلاعات به صورت سهامی خاص تأسیس شد.

تعیین قیمت خوراک را بر عهده بورس بگذارید

در روند اعتراضات سراسری، که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد آغاز شد، شماری از چهره‌های شناخته‌شده در میان اهالی سینمای ایران به حامیان اعتراضات مردم پیوسته‌اند. داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته بیش از ۱۳۱ هزار دختر زیر ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند که از این تعداد فقط بیش از هفت هزار و پانصد مورد مربوط به تابستان پارسال بوده است. به‌عنوان نمونه یکی از معترضان ایرانی در دارک‌نت، نام طلبه‌ای را که همراه با لباس‌شخصی‌ها در دستگیری معترضان مشارکت داشته، همراه با عکس، آدرس محل اقامت و تلفن همراه او منتشر کرده است. این گالری روز یکشنبه با انتشار یک استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام از قصد خود برای تعطیلی در روزهای یادشده خبر داد و برای نگارش اعداد ۱۴، ۱۵، و ۱۶ از رنگ‌های قرمز، سفید و سبز استفاده کرد که سه رنگ پرچم ایران هستند. آسوشیتدپرس می‌نویسد آمارهای دقیقی درباره جمعیت فک‌های خزر وجود ندارد و در حالی که سازمان ماهی‌گیری روسیه شمار آنها را ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار راس اعلام کرده، مرکز حفاظت از محیط زیست خزر در روسیه این رقم را ۷۰ هزار راس گزارش داده است. داده‌های انتشار یافته در سایت «مدوزا» کمابیش شبیه آماری است که چند روز پیش در نظرسنجی مرکز «لِوادا» منتشر شده بود.

سامانه کدال نیز مرجعی است که می‌توان صورت‌های مالی همه شرکت‌های بازار سرمایه را از آن دریافت کرد. شرکت‌های تامین سرمایه در واقع نهادهای مالی تخصصی هستند که وظیفه تامین مالی شرکت‌ها، مدیریت دارایی‌ها و مشاوره سرمایه‌گذاری را برعهده دارند و به عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عموم سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کنند. معاملات سهام، حق تقدم سهام، اوراق بدهی (انواع اوراق مشارکت، صکوک و …)، اوراق مشتقه (قراردادهای آتی و اختیار معامله) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس امکان پذیر است. مزایای بورس اوراق بهادار را می‌توان از دیدگاه اقتصاد کلان، سرمایه گذاران و سرمایه‌پذیران مورد بررسی قرار داد. برای پی بردن به اهمیت آموزش بورس، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چرا بورس، یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری است؟ همانطور که می‌دانید در کنار بورس، بازارهای مختلف دیگری مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد.

باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان کارگزاری آرمون بورس، جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان و افزایش سطح رضایت مندی، جوایز متنوعی را ارائه نموده اســت. مشــتریان عزیز می توانند با افزایش ارزش معاملات ســهام خود و رسیدن به حد نصاب های ارائه شده از این جوایز بهره مند شوند. دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزوده که در پایان نیز مسئله اصلاح قانون اساسی و «کاهش عواملی که حقوق ملت را تضعیف می‌کند» به عنوان «راهکار سوم و بلندمدت» با علی شمخانی در میان گذاشته و «تشکیل مجلس موسسان» در این شرایط را راهگشا دانسته است. بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران، دو زندانی دیگر نیز صبح امروز به محل اجرای حکم اعدام برده شدند که هویت و اتهام آنان در دست بررسی است.

رشد ۱۱۰۲ واحدی بورس / خودروهایی ها فرمان شاخص را به دست گرفتند

به گزارش روز یکشنبه ۱۳ آذر این سازمان، در سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد شهروندانی که اعدام شدند ۳۳۳ نفر اعلام شده بود. سازمان حقوق بشر ایران می‌گوید مجازات‌های اعدام اجرا شده در ایران با اجرای چهار حکم جدید در روز یکشنبه، از مرز ۵۰۰ اعدام فراتر رفت و این در حالی است که این تعداد مجازات اجرا شده مربوط به ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۲ است. بر اساس این گزارش، قیمت مسکن در تهران نسبت به آبان پارسال نیز نزدیک ۴۶ درصد جهش داشته است. آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران طی ماه گذشته نسبت به مهر ماه رشدی نزدیک به ۷ درصد داشته و یک رکورد تاریخی جدید ثبت کرده است.