اخبار بورس و اقتصادی، آموزش و تحلیل سهام نبض‌بورس

تا پایان آذر نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ ، درواقع اولین قسط به حساب ذینفعان واریز می شود. شرکت کارگزاری بانک ملی در راستای رضایت مشتریان خود، به منظور تسهیل در فعالیت های بازار بورس و سرمایه، صرفه جویی در هزینه ها و زمان، امکان افتتاح حساب غیر حضوری را فراهم نموده است. مشخصات شرکت های کارگزاری عضو کانون مشخصات و مجوزهای صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازگردانی عضو کانون نمادهای دارای بازگردان و… این روزها بیش از ۴ میلیون نفر در کشور عرضه اولیه خریده و درصد بالایی سود می‌کنند. اگر قصد داشته باشید مبلغ بالایی در بورس سرمایه‌گذاری کنید لازم است علاوه بر عرضه اولیه، برای خرید سهام نیز اقدام کنید.

  • کتاب راهنمای کامل حجم‌ قیمت با موضوع قوانین ریچارد وایکف و نشانه‌ قدرت و ضعف در الگوهای شمعی و بر پایه‌ کنش قیمت منتشر و عرضه شد.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد.
  • بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 985میلیون ورقه به ارزش 4هزار و 662میلیارد تومان در 180هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 15واحد افت کرد و در ارتفاع 18 هزار و 657واحد قرار گرفت.
  • دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزوده که در پایان نیز مسئله اصلاح قانون اساسی و «کاهش عواملی که حقوق ملت را تضعیف می‌کند» به عنوان «راهکار سوم و بلندمدت» با علی شمخانی در میان گذاشته و «تشکیل مجلس موسسان» در این شرایط را راهگشا دانسته است.

در حال حاضر با حداقل ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید سهام مورد نظر خود را خریداری کنید. در خصوص عرضه‌های اولیه یا اولین پذیره‌نویسی سهام شرکت‌ها، با توجه به شرایط آن که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود، حتی با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌توانید اقدام به خرید نمایید. اگرچه آموزش بورس و افزایش دانش و آگاهی می‌تواند احتمال موفقیت در بورس را بیشتر کند، اما به هر جهت فعالیت در بازار سرمایه ریسک‌های مربوط به خود را نیز دارد. شرکت بورس انرژی‌ ایران در سال ۱۳۹۱ به صورت یک شرکت سهامی عام تاسیس شد.

تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال یکی از مباحث مهم آموزش بورس است که سرمایه‌گذاران با یادگیری و استفاده از آن می‌توانند اطلاعات مالی و وضعیت عملکردی یک شرکت را به دقت بررسی کرده و ارزش واقعی آن را برآورد کنند. سپس با مقایسه قیمت فعلی سهام آن شرکت و ارزش واقعی آن، نسبت به خرید یا فروش آن تصمیم می‌گیرند. تفاوت اصلی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در این موضوع نهفته است که تحلیلگران تکنیکال صرفا بر مبنای تاریخچه قیمت یک نماد تصمیم به خرید یا فروش می‌گیرند. در حالی که تحلیلگران بنیادی بر اطلاعات مالی و عملکردی منتشر شده شرکت متمرکز هستند. از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد 1427میلیارد و 997میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 9382هزار و 549میلیارد ریال در بیش از 71میلیون و 687هزار و 329دفعه طی 166روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی از «قتل ناموسی» یک دختر ۱۷ ساله توسط پدرش در اهواز است. محمدجعفر منتظری روز شنبه در مورد توقف فعالیت «گشت ارشاد» گفت، فعالیت این گشت ربطی به قوه قضاییه نداشت و «از همان‌جایی که در گذشته تاسیس شده بود، از همان‌جا نیز تعطیل شد». فرد دیگری محل استقرار یک تک‌تیرانداز در پاساژ گلدیس و فرد دیگری به محل استراحت نیروهای سرکوبگر در یک پایگاه بسیج اشاره کرده و در نقشه محل آن‌ها را مشخص کرده است.

رشد ۶۶۵ واحدی شاخص کل / کگل و فملی شاخص ساز

سرمایه گذاری در بورس همانند فعالیت در سایر بازارهای سرمایه گذاری، نیازمند داشتن دانش، مهارت و تجربه بالایی است. چرا که در بورس، گزینه‌های سرمایه گذاری مختلف و ابزارهای معاملاتی گوناگونی وجود دارد که شناخت آن‌ها تاثیر مهمی در افزایش احتمال موفقیت شما دارد. بازار بورس انرژی از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده‌است، در این بازار حامل‌های انرژی و اوراق بهادار بر پایه این حامل‌ها معامله می‌شود. بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به‌طور منظم و دائم فعال است، بورس کالا نام دارد.

چند ترفند ساده برای اینکه در بورس ضرر نکنید | پرتفو را چگونه باید چید؟

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و نشریه آمریکایی یواس‌ای تودی، نتایج نظرسنجی هفته گذشته در سایت «مدوزا» که از رسانه‌های مستقل روسی محسوب می‌شود، منتشر شده است. برای یادگیری هر دانشی، لازم است با اصطلاحات و زبان تخصصی آن حوزه آشنا شد. می‌توانید با مراجعه به بخش فرهنگ لغت سامانه آموزش مفید با تمامی اصطلاحات بورسی آشنا شوید. به این ترتیب که ابتدا شرکت بررسی می‌شود، سپس صنعت و اقتصاد کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماموریت اصلی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ایجاد بازاری منصفانه، کارآ و شفاف با ابزارهای متنوع و دسترسی آسان با هدف ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان است. سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات که به سامانه کدال معروف است، توسط شرکت رایان بورس طراحی شده است. هدف از طراحی سامانه کدال، مکانیزه کردن جمع آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت های ثبت شده نزد سازمان و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، است. در بورس اوراق بهادار دارایی‌های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می‌گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به‌طور رسمی و دائمی در محل معینی تشکیل می‌شود، «بورس اوراق بهادار» می‌گویند.

با استفاده از مدل‌های ارزش‌گذاری می‌توان ارزش ذاتی یک شرکت یا یک دارایی را تخمین زد. حمایت و مقاومت، سطوحی هستند که انتظار می‌رود قیمت سهم نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد. با رسیدن قیمت به سطح حمایتی، معمولا با افزایش تقاضا روبه‌رو هستیم که این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته دوم آذر، بیش از ۴ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان سود رسوب کرده به حساب بیش از ۲۹ میلیون سهامدار واریز شده است. مدیرآموزش شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس از برگزاری آزمون‌های 7 گانه گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، 26 آبان ماه در شیراز خبر داد. شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس با شعار “با ما بورس را بشناسید” تمام توان خود را به کار بسته است تا از کلیه ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق هدف ترسیم شده که همانا توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در دارایی‌های مالی است، بهره گیـرد. بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار بازاری متشکل و خود نظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران مورد داد و ستد قرار می گیرد. صندوق‌ها و سبدهای کارگزاری فارابی توسط تیمی با سابقه درخشان در بورس مدیریت می‌شود. این تیم از دانش بروز و شناخت دقیق بازار سرمایه ایران برخوردار است و بورس را به خوبی می‌شناسد.