از S&P 500 در هفته پایانی 2022 چه انتظاری داریم؟


نکات بحث S&P 500، VIX و شرایط نقدینگی:

  • چشم انداز بازار: S&P 500 محدوده متلاطم بین 3910 تا 3650
  • هفته پای، سال انتظارات فصلی قابل توجهی برای نوسانات و حجم در بازارهای مالی دارد، اما انتظاری برای عملکرد S&P 500 نیز وجود دارد.
  • هفته پنجاه و دوم سال به طور متوسط ​​0.5 درصد از S&P 500 به سال 1900 افزایش یافته است. VIX به طور متوسط ​​به پایین ترین حد پنج ماهه («رکود تابست،») می رسد، اما احتمال نتایج متفاوت وجود دارد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

ما در گرگ و میش نقدینگی برای سال تجاری 2022 هستیم. با نگاهی به فراز و نشیب های سال تقویمی، بحث برانگیز نیست که بگوییم S&P 500 معیارهای ریسک را در یک مسیر نزولی قرار داده است. نامگذاری فنی «بازار نزولی» (20 درصد اصلاح از بالاترین سطح تاریخ)، 7 مورد از 12 ماه زیان و بدترین عملکرد کلی در یک سال تقویمی از سال 2008، همگی معیارهای من، برای چنین ارزیابی نامطلوب هستند. با این حال، ما هنوز سال را به پایان رسانده ایم. یک هفته دیگر از معاملات با انتظارات فصلی سنگین در رقابت با پس‌زمینه‌ای حل‌نشده برای عوامل بنیادی با بیش از چند شگفتی نوسانات اخیر باقی مانده است تا حس شک و تردید را جلب کند. من ترجیح می‌دهم با انتظارات مبتنی بر جنبه‌های عملی نقدینگی با در نظر گرفتن اینکه چه چیزی می‌تواند برای نوسانات، حرکت و جهت‌گیری انجام دهد، حرکت کنم. مطمئناً این احتمال وجود دارد که قبل از نزدیک شدن به پایان سال، شاهد یک دوره نوسانات تقویت شده نقدینگی باشیم و شرایط تجارت ژانویه را ارزیابی کنیم. اما همیشه این تحولات را در چارچوب نگه دارید.

نمودار S&P 500 با پوشش حجم با شاخص نوسان VIX (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به میانگین‌های تاریخی، وزن آماری برای نامگذاری فصلی محبوب «رالی بابا نوئل» وجود دارد. با میانگین عملکرد S&P 500 در هر هفته تقویمی سال به سال 1900، هفته 52 به طور متوسط ​​0.45 درصد افزایش داشته است. برای ایجاد شک و تردید عملی در مورد اجتناب ناپذیر بودن این نتیجه، در نظر بگیرید که هفته 51 هجری قمری به طور میانگین 0.3 درصد پیشرفت داشت، اما این شاخص در هفته گذشته 0.4 درصد کاهش یافت. اینها میانگین هستند و بسته به شرایط منحصر به فرد هر سال می توانند طیف وسیعی از معیارهای عملکرد را در نظر بگیرند. با این حال، هفته پای، سال در مورد تخلیه نقدینگی و کاهش متعاقب آن در نوسانات کلی در آن دوره پای، بسیار سازگارتر است.

نمودار میانگین عملکرد تاریخی S&P 500 به تفکیک هفته (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با نگاهی به هنجارهای تاریخی نوسانات از طریق شاخص نوسانات VIX، این کشش نهایی معمولاً از اوا، تابستان / اوایل پاییز اوج خود را ادامه می دهد – و تلاطم های آماری که از دوره سوء هاضمه تا هفته 50 سال که معمولاً در خود جای می دهد، ادامه می دهد. تصمیم گیری نرخ FOMC و تعدادی از گزارش های اقتصادی کلیدی. در حالی که سطوح کلی VIX در سال جاری تا حدودی نسبت به میانگین های سال 1990 کاهش یافته است، روند کلی که در این سه ماه گذشته شاهد بودیم به خوبی از این الگو پیروی کرده است. اگر بازار کمتری برای معامله وجود داشته باشد و بورس بسیار نازک باشد (که همینطور است)، پتانسیل کمتری برای افزایش نابجای نوسانات وجود دارد، حتی زم، که شرایط نقدینگی می‌تواند حرکت بازار را تشدید کند.

نمودار میانگین تاریخی شاخص نوسانات VIX به تفکیک هفته در مقایسه با واقعیات 2022/2021 (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

گاهی اوقات آمار می تواند برای مردم خیلی انتزاعی باشد، بنابراین من می خواستم نگاهی به گذشته بیندازم تا دو دسامبر را با عملکرد کلی بسیار متفاوت نسبت به میانگین فصلی آن ماه مرور کنم. دسامبر 2021 تا حد زیادی با عملکرد معمول این ماه مطابقت داشت. هفته دوم تا آ،ین هفته سال گذشته افزایش قابل توجهی را ایجاد کرد که با افت شدید قبلی تقویت شد. با پیگیری بسیار محدود در روز دوشنبه 52، هفته پای، نیز با سبز به پایان می رسد. در همین حال، حجم صدا به طور طبیعی با نزدیک شدن به پایان سال کاهش یافت و VIX از پیروی از آن خوشحال شد.

نمودار S&P 500 با حجم پوشش داده شده با برجسته VIX دسامبر 2021 (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

آ،ین انحراف قابل توجه نسبت به میانگین عملکرد دسامبر به سال 2018 باز می گردد. ماهی که معمولاً افزایشی را ثبت می کند، در آن سال 9.2- درصد زیان را متحمل شد – بزرگترین زیان یک ماهه برای شاخص در تمام طول مسیر تا فوریه 2009، در سال. پایان بحران بزرگ مالی به همان اندازه که زیان کل ماه قابل توجه بود، هفته آ، سال در سال 2018 تقریباً 2.9 درصد افزایش داشت. این یک پیشرفت قابل توجه است که احتمالاً با افت قابل توجهی که قبل از بازگشت مجدد انجام شد، تقویت شد. در حالی که اواسط دسامبر سال جاری «خطر کاهش» قابل توجهی را به ثبت رسانده است، اما این یک حرکت یک طرفه نبوده است که به نظر می رسد مستعد عادی سازی باشد.

نمودار S&P 500 با حجم پوشش داده شده با برجسته VIX دسامبر 2018 (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید




منبع: https://www.dailyfx.com/news/what-to-expect-from-the-s-p-500-in-the-final-week-of-2022-20221223.html