پایگاه اطلاع رسانی بورس پرس

جزئیات آمارهای بانک مرکزی نشان از رشد ۴۸ درصدی تعداد معاملات مسکن در آبان نسبت به مهر ماه دارد، موضوعی که نشان می‌دهد با سقوط چشمگیر ارزش ریال، صاحبان سرمایه برای جلوگیری از افت ارزش دارایی‌های خود، به بازار مسکن سرازیر شده‌اند. در حال حاضر تنها با چند صد هزار تومان می‌توانید در هر یک از صندوق های کارگزاری مفید که تمایل دارید سرمایه گذاری کنید. از نظر چگونگی سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری به دو نوع قابل معامله و مبتنی بر صدور و ابطال تقسیم می‌شوند. مفید تریدر در واقع نسخه بومی شده سامانه معروف متاتریدر ۵ است که کارگزاری مفید در اختیار مشتریان خود قرار داده است. متاتریدر، یکی از بهترین سامانه‌ای معاملاتی و تحلیل تکنیکالی در دنیا به شمار می‌رود. نسبت‌های اهرمی ریسک سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان بلندمدت یک واحد تجاری را نشان می‌دهد.

  • ، بــا بهره گیــری از معامــلات الگوریتمــی، از الگوهــای ســنتی معامله گــری عبــور نمــوده و بــه ســمت رفتارهــای نویــن و دانش بنیــان معامله گــری حرکــت نماید.
  • بورس اوراق بهادار تهران، بازاری متشکل و خود انتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد.
  • «مدوزا» نوشته که این نظرسنجی محرمانه به درخواست کرملین صورت گرفته و این سایت به نتایج آن دسترسی یافته است.
  • همزمان با آغاز اعتصاب کسبه و بازاریان در چندین شهر مناطق مختلف ایران از جمله تهران، گروه‌های مختلفی از کارگران نیز به این اعتصاب‌ها پیوستند.

چه بسیار افرادی که به قصد کسب سودهای هنگفت از بازار بورس، بخشی از دارایی‌های اصلی زندگی مانند خانه مسکونی خود را فروخته و پول آن را در بورس سرمایه‌گذاری کردند و نه تنها سودی کسب نکردند بلکه متضرر هم شده‌اند. در این وبسایت می‌توانید با شرکت‌ها و نهادهای مختلف فعال در بازار سرمایه آشنا شده و به اطلاعات تماس هر یک نیز دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، قوانین بازار سرمایه، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازار که در مسیر آموزش بورس و فعالیت مستقیم در بازار باید آن‌ها را بدانید نیز در این وبسایت منتشر می‌شود. آمارها و عملکرد مربوط به بازار سرمایه نیز در این سایت قابل دسترسی است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته دوم آذر، بیش از ۴ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان سود رسوب کرده به حساب بیش از ۲۹ میلیون سهامدار واریز شده است. مدیرآموزش شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس از برگزاری آزمون‌های 7 گانه گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، 26 آبان ماه در شیراز خبر داد. شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس با شعار “با ما بورس را بشناسید” تمام توان خود را به کار بسته است تا از کلیه ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق هدف ترسیم شده که همانا توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در دارایی‌های مالی است، بهره گیـرد. بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار بازاری متشکل و خود نظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران مورد داد و ستد قرار می گیرد. صندوق‌ها و سبدهای کارگزاری فارابی توسط تیمی با سابقه درخشان در بورس مدیریت می‌شود. این تیم از دانش بروز و شناخت دقیق بازار سرمایه ایران برخوردار است و بورس را به خوبی می‌شناسد.

آشنایی با ساختار جلسه معاملاتی و زمان معاملات

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و نشریه آمریکایی یواس‌ای تودی، نتایج نظرسنجی هفته گذشته در سایت «مدوزا» که از رسانه‌های مستقل روسی محسوب می‌شود، منتشر شده است. برای یادگیری هر دانشی، لازم است با اصطلاحات و زبان تخصصی آن حوزه آشنا شد. می‌توانید با مراجعه به بخش فرهنگ لغت سامانه آموزش مفید با تمامی اصطلاحات بورسی آشنا شوید. به این ترتیب که ابتدا شرکت بررسی می‌شود، سپس صنعت و اقتصاد کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری

در حال حاضر با حداقل ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید سهام مورد نظر خود را خریداری کنید. در خصوص عرضه‌های اولیه یا اولین پذیره‌نویسی سهام شرکت‌ها، با توجه به شرایط آن که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود، حتی با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌توانید اقدام به خرید نمایید. اگرچه آموزش بورس و افزایش دانش و آگاهی می‌تواند احتمال موفقیت در بورس را بیشتر کند، اما به هر جهت فعالیت در بازار سرمایه ریسک‌های مربوط به خود را نیز دارد. شرکت بورس انرژی‌ ایران در سال ۱۳۹۱ به صورت یک شرکت سهامی عام تاسیس شد.

سامانه کدال نیز مرجعی است که می‌توان صورت‌های مالی همه شرکت‌های بازار سرمایه را از آن دریافت کرد. شرکت‌های تامین سرمایه در واقع نهادهای مالی تخصصی هستند که وظیفه تامین مالی شرکت‌ها، مدیریت دارایی‌ها و مشاوره سرمایه‌گذاری را برعهده دارند و به عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عموم سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کنند. معاملات سهام، حق تقدم سهام، اوراق بدهی (انواع اوراق مشارکت، صکوک و …)، اوراق مشتقه (قراردادهای آتی و اختیار معامله) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس امکان پذیر است. مزایای بورس اوراق بهادار را می‌توان از دیدگاه اقتصاد کلان، سرمایه گذاران و سرمایه‌پذیران مورد بررسی قرار داد. برای پی بردن به اهمیت آموزش بورس، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چرا بورس، یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری است؟ همانطور که می‌دانید در کنار بورس، بازارهای مختلف دیگری مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد.

باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان کارگزاری آرمون بورس، جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان و افزایش سطح رضایت مندی، جوایز متنوعی را ارائه نموده اســت. مشــتریان عزیز می توانند با افزایش ارزش معاملات ســهام خود و رسیدن به حد نصاب های ارائه شده از این جوایز بهره مند شوند. دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزوده که در پایان نیز مسئله اصلاح قانون اساسی و «کاهش عواملی که حقوق ملت را تضعیف می‌کند» به عنوان «راهکار سوم و بلندمدت» با علی شمخانی در میان گذاشته و «تشکیل مجلس موسسان» در این شرایط را راهگشا دانسته است. بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران، دو زندانی دیگر نیز صبح امروز به محل اجرای حکم اعدام برده شدند که هویت و اتهام آنان در دست بررسی است.

دوره وصول مطالبات، دوره پرداخت بدهی‌ها، دوره گردش موجودی کالا و نسبت گردش دارایی از جمله نسبت‌های مالی هستند که در این گروه قرار می‌گیرند. صورت های مالی گزارش‌هایی هستند که جزئیات اطلاعات مالی واحد تجاری را نمایش می‌دهند. ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد، از جمله صورت‌های مالی شرکت‌ها هستند.

سرمایه گذاری در بورس همانند فعالیت در سایر بازارهای سرمایه گذاری، نیازمند داشتن دانش، مهارت و تجربه بالایی است. چرا که در بورس، گزینه‌های سرمایه گذاری مختلف و ابزارهای معاملاتی گوناگونی وجود دارد که شناخت آن‌ها تاثیر مهمی در افزایش احتمال موفقیت شما دارد. بازار بورس انرژی از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده‌است، در این بازار حامل‌های انرژی و اوراق بهادار بر پایه این حامل‌ها معامله می‌شود. بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به‌طور منظم و دائم فعال است، بورس کالا نام دارد.