نرم افزار فارکس چیست؟ معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزار های فارکس-فارکس تکنیکال

این بدان معناست که افراد برای اینکه بتوانند خرید کنند باید پول بیشتری بپردازند، پس ارز ضعیفتری دارند. البته گفتنی است که استفاده از اهرم یا لوریج بالا زیاد منطقی نیست. زیرا همانطور که ممکن است به سود شما عمل کند، می‌تواند بر زیان شما عمل کند. اما در کل امکان فوق العاده است برای کسب درآمد در بازارهای مالی مخصوصا فارکس با اهرم های بالایی که دارد. در بازار فارکس هر جفت ارزی اسمی به اختصار دارد که در اینجا چندتا از نام های معروف را برای شما مثال میزنیم. بر فرض الان سهام اپل را در قیمت 120 دلار خریده و هفته‌ی دیگر، 130 دلار می‌فروشیم.

  • یک قاعده کلی در بازارهای مالی وجود دارد که می‌گوید میزان بازدهی و سود با ریسک رابطه مستقیمی دارد.
  • همچنین برای انجام بهترین معامله، باید به بررسی میزان عرضه در بازار و موارد مشابه در این تحلیل پرداخت.
  • اولین گام برای ورود به بازار فارکس، انتخاب یک بروکر مناسب می‌باشد.
  • این تبادل ارز به منظور کسب سود از تفاضل بین ارزش دو ارز انجام می‌شود.

در بورس ایران فقط می توانید با خرید سهام و منتظر ماندن برای افزایش قیمت آن سود کنید ولی فارکس بازاری دو طرفه است که می توانید هم با افزایش قیمت و هم با کاهش آن سود کنید. در این روش سرمایه‌گذاران این اوراق را با تاریخ مشخصی به‌عنوان زمان سررسید می‌خرند و در عوض در پایان زمان سررسید، اصل پول خود به همراه سودی که از قبل مشخص‌شده است را می‌گیرند. مثلاً اگر آمریکا اوراقی با سررسید یک‌ساله به ارزش ۱۰۰ دلار و نرخ سود ۱۰ درصد منتشر کند در پایان یک سال، صاحبان این اوراق مبلغ ۱۱۰ دلار از فروش این اوراق عایدشان می‌شود. درواقع پرایس اکشن به بررسی حرکات قیمت در یک بازه زمانی مشخص گفته می‌شود. در این سبک از تحلیل تکنیکال که عمدتاً توسط معامله‌گرانی که در بازه زمانی کوتاه‌مدت کار می‌کنند، استفاده می‌شود از ابزارها و اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال استفاده نمی‌شود. همچون الگوی مستطیل، الگوی سه‌گوش نیز جز الگوهای ادامه‌دهنده در بازار فارکس به شمار می‌آیند.

فارکس به چه معناست؟

در این بازار به علت حجم ونقدینگیبالا شما قادر هستید به‌راحتی موقعیت‌های خریدوفروش خود را مدیریت کرده و در هر زمان که خواستید از معامله خود خارج شوید. به این طریق شما هیچ‌وقت در معامله کردن گیر نخواهید کرد، چراکه همیشه کس دیگری در آن‌طرف معامله هست که مایل به خریدوفروش با شما باشد. ۳- برای باز کردن یک حساب معاملاتی یا حساب فارکس، بروکر از شما مدارکی درخواست خواهد کرد که شامل شماره موبایل، ایمیل، عکس مدارک هویتی (کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه یا پاسپورت) و شماره‌حساب بانکی می‌شوند. در نظر داشته باشید که بعضی بروکرها برای احراز محل سکونت از شما قبض برق، آب و … را درخواست می‌کنند.

این کارگزاران (بروکرها) قیمت‌های خریدوفروش را خودشان تعیین می‌کنند. چنانچه تجربه کافی جهت حضور و فعالیت در بازار مجله خبری فارکس تکنیکال را ندارید، ریسک بالایی حساب معاملاتی شما را تهدید خواهد نمود. از همین جهت، توصیه می‌گردد تا در ابتدای کار، به منظور کسب تجربه و آشنا شدن با محیط بازار، اقدام به افتتاح حساب معاملاتی دمو نمایید. فرض کنید که نتیجه گرفته‌اید ارزش دلار آمریکا نسبت به یورو تقویت خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر، شما یورو را فروخته و دلار خریداری کرده‌اید. فرض کنید شما به این نتیجه می‌رسید که در چند ماه آینده ارزش یورو نسبت به دلار بیشتر خواهد شد.

معرفی بروکر های بازار فارکس

کلمه فارکس معادل Forex انگلیسی بوده که خود مخفف دو لغت Foreign Exchange و به معنای صرافی تبدیل ارزها یا همان بازار تبدیل ارزها است. در حقیقت در پاسخ به سوال شغل فارکس چیست باید بگوییم که فردی که در این بازار فعالیت می‌کند، این شغل را برگزیده است. اما این بدان معنا نیست که فرد یک سمت کارمندی در این بازار داشته و جزو مسئولان این بازار است، بلکه همانند معامله‌گران در بورس، مشغول خریدن و فروختن چیزی در فارکس است. بررسی محصولات مشتری که به صورت آنلاین ارسال می شوند ، منبع خوبی از اطلاعات نرم افزار هستند. ما در این مطلب قصد داریم بگوییم فارکس چیست؟ و روش های معاملاتی و چگونگی مدیریت ریسک فارکس را مورد بررسی قرار دهید. اندازه حجم یک معامله در بازار فارکس توسط لات دسته بندی می‌شود.

با بالا رفتن میزان تورم یک کشور ارزش ارز آن کاهش می‌یابد. فرض کنید در آمریکا ، مردم کالایی را که در سال گذشته به قیمت سه دلار می‌خریدند را امسال به قیمت ده دلار بخرند. این ساختار از پنج موج تشکیل‌شده که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.در موج یک افراد کمی شروع به خرید می‌کنند و این باعث افزایش قیمت می‌شود. در موج دو عده‌ای فکر می‌کنند که قیمت به‌اندازه کافی رشد کرده و شروع به فروش می‌کنند که این باعث پایین آمدن قیمت می‌شود اما قیمت به ابتدای موج یک نمی‌رسد. در موج سوم عده زیادی متوجه سهم یا جفت ارز موردنظر می‌شوند و شروع به خرید می‌کنند.