لایو دیتا قیمت دلار، قیمت طلا و سکه ، نرخ ارز و نفت-فارکس تکنیکال

امروز قیمت دلار بالا رفت و به ۳۶,۲۰۰ (سی و شش هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است. در پایان امروز قیمت سکه امامی پایین آمد و به ۱۸,۳۵۰,۰۰۰ (هجده میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان رسید که کاهش ۱.۰۹ درصدی داشت. امروز قیمت دلار بالا رفت و به ۳۶,۳۰۰ (سی و شش هزار و سیصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است. تعدادی از صرافی های ایران در بعضی از کشورها دارای حساب ارزی هستند و می‌توانند برای افرادی که درخواست حواله دلار می‌کنند برای همان کشور حواله تهیه کنند. در این نوع حواله دلار به علت آنکه پای پول و اسکناس در میان نیست قیمت آن به نسبت زمانی که دلار را به صورت نقد تهیه می‌کنید کمی پایین‌تر است.

در طی معاملات امروز، 0 تومان بیشترین قیمت و 0 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلاراست. منظور از نرخ حواله دلار، قیمت حواله 1 دلار به خارج از کشور می باشد. همچنین بعضا نرخ هایی به شکل حواله دلار از افغانستان، حواله دلار از ترکیه و …

  • در هنگام مراجعه به یک صرافی برای خرید و فروش دلار تمام نکات و ویژگی های لازم را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها مطمئن و امن ترین صرافی را انتخاب کنید.
  • در این صورت است که اسکناس های قدیمی قیمت پایین تری پیدا می کنند.
  • به قیمتی که دلار، در بازار آزاد به‌طور روزانه معامله می‌شود، نرخ ارز آزاد می‌گویند.
  • مجموع معاملات انجام شده در سامانه نیما در روز جاری به معادل ۵۳ میلیون دلار رسید.
  • نرخ رسمی عرضه هر دلار آمریکا با ۶۵۳ تومان افزایش به ۳۳ هزار و ۴۶۶ تومان رسید که بالاترین سطح تاریخی آن به شمار می‌رود.

دلار سبزه میدان که به اختصار به آن دلار سبزه هم گفته می‌شود. نام این دلار، از میدانی که در آن مبادلات دلاری انجام می‌شود و محل حضور دلالان $ است، گرفته شده. قیمت یورو ( ارز مسافرتی ) امروز نیز در صرافی های معتبر – تومان فروخته می شود. بانکها با افزایش نقدینگی در واقع دارن از جیب همه مردم یک مقدار پول برمیدارن و وام میدن به یک عده. باید قانونی تصویب بشه که بانکها فقط از پولی که در حسابهای مخصوص سپرده گذاری گذاشته شده و صاحب حساب یک مدت حق دسترسی به اونها رو نداره وام بدن تا نقدینگی اضافه نشه.

نقش دلار در اقتصاد آمریکا[ویرایش]

همانطور که گفتیم نفت خام و دلار رابطه دو طرفه با یکدیگر دارند. به این صورت که هم نفت خام می تواند بر روی دلار تاثیر بگذارد و هم دلار می تواند بر روی نفت خام تاثیرگذار باشد. البته غیر از این دو حالت، حالت سومی نیز وجود دارد که می تواند بر قیمت دلار و نفت خام تاثیرگذار باشد بدون آنکه این دو بر روی هم تاثیر بگذارند و آن وضعیت اقتصاد جهانی است. امروز نرخ دلار در سلیمانیه و هرات هم جهش قابل توجهی را ثبت کرد. همین امر موجب شد بازیگران ارزی تهران هم بدون ترس در موقعیت خرید قرار بگیرند.

متوسط ماهانه قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد تهران طی ۳ سال گذشته ۳ برابر شد. امروز قیمت دلار در بازار روند نزولی داشت و به ۳۶,۰۰۰ (سی و شش هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۸۴ درصدی داشته است. در این جا منظور دلاری است که شما امروز در بازار خرید و فروش می‌کنید اما فردای روز خرید خود آن را دریافت می‌نمایید.

سیاست‌های ناظر بر نرخ ارز

برخی کارشناسان عقیده دارند که ممکن است دلار به زیر ۲۴ هزار تومان برسد. در این صورت اگر دلاری در دست دارید بهتر است اقدام به فروش دلار کنید تا ضرری شما را تهدید نکند. برخی دیگر از کارشناسان نیز می گویند که به احتمال ۱۰ درصد ممکن است دلار به بالای ۳۰ هزار تومان هم برسد. در این صورت بهترین اقدام نگاهی بلند مدت و نگه داشتن دلار ها است. همانطور که گفتیم بهترین روش برای پیش بینی و اقدام به خرید و فروش دلار پیگیری اخبار سیاسی و اقتصادی و استفاده از تحلیل تکنیکال است. اگر قصد دارید روش های تکنیکال موجود در بازار را یاد بگیرید می توانید از کتاب ها و منابع آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید.

کارکرد سامانه سنا، ارزیابی و نظارت بر ارز و مبادلات ارزی است که از سال 90 راه‌ اندازی شده است و صرافی‌ها موظف به ثبت معاملات روزانه ارزی خود در این سامانه هستند. همان طور که اشاره شد عوامل خارجی که به روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورها (به طور مثال ایران و امریکا) اشاره دارد در بسیاری از موارد باعث نواسانات در بازار ارز مجله خبری فارکس تکنیکال می شود. وقتی میزان صادرات یک کشور با واردات آن برابری داشته باشد نرخ تعادلی ارز برقرار می شود. این عوامل در دو گروه علل خارجی و علل داخلی دسته بندی می شوند. علل خارجی به روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و کشورهای دیگر بستگی دارد و علل داخلی به عرضه و تقاضای ارز، حجم نقدینگی، قدرت خرید ریال و نرخ تورم وابسته است.

شاخص دلار آمریکا یا USDX که در سال ۱۹۷۳ میلادی بنیان گذاشته شده است، از ۶ ارز پوند بریتانیا، فرانک سوئیس، یورو اتحادیه اروپا، کرون سوئد، دلار کانادا و ین ژاپن تشکیل شده است. شاخص دلار یک ابزار بسیار قدرتمند است زیرا در یک لحظه قدرت یا ضعف دلار را با ۶ ارز قدرتمند دیگر بررسی می کنید. همانطور که پیش از این گفتیم لازمه هر سرمایه گذاری آشنایی و آموزش با نحوه سرمایه گذاری است. شما می توانید در این راستا از اخبار، رویداد ها و گزارش های اقتصادی استفاده کنید تا بتوانید جهت گیری اقتصاد آمریکا و در نتیجه تاثیرات آن بر روی افزایش دلار را پیش بینی کنید. افراد سرمایه گذار معمولا همواره اخبار و جریانات را دنبال می کنند. منظور از دلار سبزه، نرخ مبادله دلار در بازار سبزه میدان تهران می باشد.

ارز نیمایی که نام آن از عبارت، نظام یکپارچه معاملات ارزی گرفته شده است، از اردیبهشت سال 1397 توسط بانک مرکزی به بازار معرفی شد. افراد عادی جامعه نمی‌توانند از این ارز استفاده کنند و این ارز تنها در اختیار تجار و بازرگانان قرار می‌گیرد. به‌منظور تسهیل فرایند تامین ارز و ایجاد یک محیط ایمن برای خرید و فروش ارز توسط بازرگانان، سامانه نیما راه‌اندازی شده است. این سامانه در واقع بستری آنلاین برای خرید و فروش ارز ایجاد کرده و نقش موثری در کنترل نرخ ارز ایفا می‌کند. قیمت دلار امروز شنبه ۲۶ آذر تا ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در بازار متشکل ارزی ۳۶ هزار و ۷۲۵ تومان به ثبت رسید.

پیش از آنکه آمریکا به استقلال برسد، در آمریکا از پول رایج انگلیس یعنی لیره استفاده می کردند. آمریکایی ها به وسیله سکه هایی که دلار نام داشت در مکزیک به داد و ستد می پرداختند. به همین علت است که پس از مدتی پول ملی آمریکا دلار نام گرفت. دلار در حقیقت تالر نامیده میشد که در قرن چهاردهم در اروپا از آن استفاده می کردند.