سایت رسمی کارگزاری فارکسر فارکس و ارز دیجیتال، فیات و کالا-فارکس تکنیکال

ضروری است پیش از انجام هرگونه معامله ، قوانین و ضوابط استفاده را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از اینجا آموزش معاملات را فرا بگیرید. برای ثبت نام در این بازار، کافی است که یک حساب کاربری در بروکر آی تی بی ایجاد نموده، سپس حساب معاملاتی خود را انتخاب نمایید. پس از آن، با دانلود کردن پلتفرم معاملاتی متاتریدر، می‌توانید معاملات خود را از هر جای دنیا و تنها با اتصال به اینترنت و استفاده از لپتاپ یا تلفن همراه خود، انجام دهید. بنابراین انتخاب استراتژی، روش معامله کردن و مدیریت سرمایه در بازار فارکس خیلی مهم است. گاهی اوقات ما تحلیل بلدیم، اما مدیریت سرمایه نه، معامله کردن نه، و بازنده‌ایم. برای موفقیت در بازار فارکس، باید به یک سری از اصول این بازار آشنا شویم.

  • کارگزاری فارکسر بهترین بروکر فارکس به مشتریان خود، کلیه امکانات پیشرفته جهت انجام معاملات آنلاین در بازار فارکس را از سایت فارکس ارائه می دهد.
  • در بازار فارکس شما حتما نباید یک لات معامله کنید، دامنه حجمی که می‌توانید معامله کنید از 0.01 لات تا 100 لات هست.
  • با تجارت خودکار ، چنین قصورهایی کاملاً انسانی اتفاق نمی افتد.
  • برای شارژ حساب فارکس می‌توانید از روش مستقیم واریز و برداشت وجه به صورت ریالی هم استفاده کنید.
  • مثلا در سال 2008 میلادی که بازار آمریکا سقوط کرد و یا سال 2017 که جفت ارز پوند دلار بر سر برکزیت ریزش شدیدی داشت، اسپرد بازار عدد معمول و همیشگی نبود و بسیار بیشتر شده بود.
  • به این نوع جفت ارزها در معاملات فارکس، فرعی یا نوظهور می‌گویند.

آنها با استفاده از بازار فارکس به خرید و فروش ارزهایی که دارند، می پردازند. یکی از اصول مهم برای موفقیت در هر کاری، الگو گرفتن از بزرگان آن است. اغلب معامله گران، این افراد را الگو و سرمشق خود در معامله گری قرار می دهند. گاهی نیز خبرهای لحظه ای ممکن است بر نظر و دیدگاه معامله گران موثر باشد. مثلا صحبت ها درمورد جدایی انگلستان از اروپا سبب شد نرخ ارز پوند شدیدا کاهش یابد.

۲- بازار فارکس با بورس ایران چه فرقی دارد؟

ارزهای موجود در این رده، مربوط به اقتصادهای پیشرو و قدرتمند دنیاست. هر کدام از این جلسات معاملاتی بطور متوسط ۹ ساعت زمان داشته و معمولاً عمده فعالیت معامله گران شرق آسیا و اورانوسیه در بازار ژاپن، اروپایی‌ها در بازارهای لندن و فرانکفورت و آمریکایی‌ها در بازار نیویورک است. درواقع، بزرگترین صاحبان هج فاند های بزرگ و مدیران سرمایه گذاری دنیا در بازار فارکس فعالیت دارند. مثلا زمانی که ارز کشور صاحب بانک ضعیف شد، حج زیادی ارز در بازار فارکس خریداری می کنند. بانک های مرکزی بزرگ دنیا، بعنوان بزرگترین بازیگران در بازار فارکس شناخته شده اند.

جفت ارز های اصلی، کراس و اگزوتیک

اگر تا به حال در بازارهای مالی معامله کرده باشید، یادگیری نحوه انجام معامله در بازار فارکس نیز برای شما آسان خواهد. اگر هم تا به حال این کار را انجام نداده اید، نگران نباشید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا کاملا با این موضوع آشنا شوید.

با سلام و تشکر از شما دوست عزیز، در رابطه با مشکلی که مطرح فرمودید باید گفت علت این سردرگمی ناشی از عدم داشتن نظم و ثبات معاملاتی است. همانطور که می دانید یکی از نکات ضروری جهت رسیدن به موفقیت در معامله گری، داشتن نظم می باشد. از همین رو در صورت شناخت و تسلط بر اصول معامله گری توصیه می گردد یک پلن معاملاتی مناسب با شرایط و متد خود تهیه کرده و بر مبنای آن عمل نمایید. سرمایه گذاری در فارکس جذابیت زیادی داره چرا که هم از نزولی بودن و هم صعودی بودن بازار میشه به سود رسید.

آشنا شده تا در ادامه بتوانیم به بررسی سایر مسائل و نکات پیرامون این بازار و سوال مطرح شده یعنی فارکس چیست، بپردازیم. قرارداد بین فروشنده و خریدار برای یک دارایی مشخص با سررسیدی در آینده صورت می‌گیرد. بازار آتی سه ویژگی مهم دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم.

فرض کنید بعد از بحران اقتصادی سال 2008 میلادی، ما شاخص اس اند پی می‌خریدیم. میتوانستیم تا همین امروز هم معامله را باز نگه‌داشته و تا این لحظه بیش از 500 درصد سود خالص دلاریدریافت نماییم. از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد با برگزاری ۳۱ دوره جامع آموزشی بلند مدت، بیش از ۶۰۰۰ تحلیلگر را وارد بازار سرمایه کرده‌ایم. تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم. بیایید فرض کنیم که شما با حداقل سرمایه برای فارکس برای میکرو لات وارد بازار می‌شوید؛ یعنی با ۱۰۰ دلار می‌خواهید شروع به خرید و فروش کنید.

پلتفرم های معاملاتی / دانلود فارکس

در بازار فارکس هر ارزی را می‌توان بر اساس ارز دیگری قیمت‌گذاری کرد. به طور مثال قیمت یک دلار چند ین ژاپن است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال کافی است به جفت ارز USDJPY نگاه کنیم. اگر جفت ارز USDJPY 120 باشد، به این معنی است که قیمت یک دلار بر اساس ین ژاپن برابر ۱۲۰ است.

از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فعالیت در این بازار، حتما مهارت کافی را کسب نمایید. از اینکه تجربیات معاملاتی خود را در قسمت دیدگاه با دیگر همراهان نظارت به اشتراک می‌گذارید، بسیار سپاس‌گزاریم. نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری در بازار مالی جهانی مجله خبری فارکس تکنیکال وجود دارد داشتن اطلاعات کافی در مورد این بازار و گذراندن دوره های آموزشی فارکس می باشد.