دیکشنری تخصصی معنی Forex به فارسی ترجمه البرز

شرکت‌ها یا دولت‌ها برای خرید یا فروش کالا و خدمات خود در کشورهای خارجی نیاز به تبدیل و مبادله ارز خود با ارز کشور مربوط دارند. برای مثال وقتی سرمایه‌گذاران اروپایی بخواهند از کشور آمریکا خریدی انجام دهند یا در آمریکا سرمایه‌گذاری کنند برای این منظور باید پولشان (یورو) را بفروشند و دلار آمریکا بخرند. البته حجم نسبتاً کوچکی از معاملات ارزی روزانه در بازارهای ارز به معاملات تجاری معمول و سرمایه‌گذاری‌ها اختصاص می‌یابد و سایر معاملات ارزی توسط بانک‌ها، تاجران و سفته‌بازها انجام می‌شود که برای به‌دست آوردن سود کوتاه‌مدت است. معامله‌گران و سوداگران با پیش‌بینی حرکت آتی قیمت ارزها، به هدف کسب سود در معاملات اقدام به خرید و فروش ارزها می‌نمایند.

همانطور که گفته شد اولین گام برای ورود به بازار، انتخاب بروکر معتبر و دارای پشتیبان برای ایرانیان بود. پس از این کار، اولین مرحله ورود به سایت و انجام ثبت نام در آن می‌باشد. فرآیند ثبت نام در فارکس پیچیدگی خاصی نداشته و همچون افتتاح حساب بانکی می‌باشد. با این تفاوت که یک سری مدارک نیز از شما درخواست شده که ملزم به ارسال آنها هستید. لغت فارکس مخفف ترکیب Foreign Exchange، به معنی تبادل ارز خارجی است.

  • این امر به شما این فرصت را می‌دهد که بدون ترس از دست دادن پولتان، صرفا به کسب مهارت در این بازار بپردازید.
  • شما همیشه می‌توانید از راه حل‌های آماده استفاده کنید و با نظرات تریدرها در مورد این راه حل‌ها آشنا شوید.
  • به جفت ارزهایی که یکی از دو ارز تشکیل دهنده آن دلار آمریکا باشد، جفت ارزهای اصلی یا Majors گفته می‌شود.
  • روش دیگر برای شارژ حساب، واریز به حساب افرادی است که از عوامل خود بروکر به شمار می‌روند.
  • علاوه بر این، کمیسیون دریافتی در این دو روش، از مطلوبیت آنها به شدت خواهد کاست.

در این مقاله سعی کردیم نکات اولیه مربوط به بازار فارکس و نحوه ثبت نام و مراحل آن را برای شما توضیح دهیم. باید گفت که پس از طی نمودن تمامی این مراحل، هنوز در ابتدای راه قرار داریم. باید توجه داشت که فارکس بازاری پر هیجان و متلاطم بوده که با تازه‌واردان نیز برخورد شایسته‌ای نخواهد داشت. از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فعالیت در این بازار، حتما مهارت کافی را کسب نمایید.

جفت ارزهای اصلی[ویرایش]

در واقع با توجه به امکان‌پذیر نبودن ایجاد حساب بین‌المللی برای بسیاری از کاربران ایرانی، روش‌های مناسب‌تر دیگری را به شما پیشنهاد خواهیم داد. قبل از انتخاب بروکر، از مدارک درخواستی و مورد قبول آنها اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. صرافی Bingx در کشور سنگاپور ثبت شده و درحال حاضر در بیش از 100 کشور فعال است. از دیگر مزیت‌های بزرگ این بروکر، می‌توان به 15% بونوس یا جایزه واریزی اشاره کرد.

مرج اتریوم چیست ؟ بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تاریخ اتریوم و شاید ارزهای دیجیتال !

از اینکه تجربیات معاملاتی خود را در قسمت دیدگاه با دیگر همراهان نظارت به اشتراک می‌گذارید، بسیار سپاس‌گزاریم. فارکس را می‌توان بزرگترین بازار مالی جهان دانست که ارزش معاملات روزانه آن به طور میانگین به 5 تریلیون دلار می‌رسد. فارکس بازاری بدون مکان فیزیکی مرکزی بوده و تمامی معاملات در آن به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد. در واقع فعالان این بازار در سراسر جهان تنها به وسیله کامپیوتر معامله می‌کنند و هیچ بازار متمرکزی در کار نیست. بازار بین‌المللی ارز هر دوشنبه با باز شدن شرقی‌ترین بانک‌های دنیا آغاز به کار می‌کند.

شارژ حساب از طریق عوامل بروکر

در حال حاضر، ظهور صرافی‌های مجازی، افراد را از مراجعه حضوری بی‌نیاز ساخته است. از جمله روش‌های دیگر برای شارژ حساب فارکس، می‌توان به کیف پول‌های مجازی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی اشاره کرد. کارت‌های اعتباری همچون مستر و ویزا کارت، بسیار معتبر بوده اما برای کاربران ایرانی گزینه مناسبی نخواهد بود.

اگرچه به دلیل درگیر نبود پول، فرد احساس خاصی نسبت به معاملات ندارد و هیجان و ترس بازار را آنچنان تجربه نمی‌کنند، اما با این وجود برای تازه‌کاران بازار بسیار کمک‌کننده خواهد بود. پس از ثبت نام در بروکر منتخب و نصب نسخه متاتریدر، در آخرین مرحله نوبت به شارژ حساب می‌رسد که ساز و کار خاص خود را دارد. البته توجه داشته باشید که دانش و مهارت کافی جهت مدیریت حساب خود را دارید یا خیر، چرا که در غیر این صورت قطعا متحمل زیان خواهید شد. در اغلب موارد، تایید آدرس محل سکونت به یکی از روش‌های ارسال پرینت قبض آب، برق، گاز و تلفن صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که برخی از بروکرها، قبوض را به زبان فارسی و برخی دیگر ترجمه رسمی آن را قبول خواهند کرد.