اصطلاحات فارکس به زبان آدمیزاد همیار کریپتو-فارکس تکنیکال

کارگزاری های فارکس هنگامی که می خواهند خود را معرفی کنند می گویند ما کارگزار فارکس هستیم و کلیه جفت ارزها، شاخص های بورس، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال، سهام ها را دارین و شما می توانید آنها را معامله کنید. دقیقا این ها کلیه چیزهایی است که در یک کارگزاری معامله می شود. بازار فارکس بعد از بازارهایسرمایه جهانی به وجود آمد و هدف آن وصل کردن بازار ارز های بین المللی به یکدیگر و ایجاد سود برای افراد و سرمایه گذاران در این بازار می باشد . این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر بازار های مالی جدا کرده است که از جمله آن می توان به غیر متمرکز بودن و نبودن مکانی مشخص برای آن اشاره کرد . در تحلیل بنیادین بازار سرمایه به بررسی و ارزیابی عوامل اقتصادی و سیاسی موجود و مطالعه تأثیر احتمالی آن بر بازارهای مالی می‌پردازد. ما 1،000 دلار در حساب معاملاتی فارکس خود پول داریم و کارگزار به ما اعتبار 100 برابر داده است.

  • فرض کنید اگر بهره به 0.25٪ برسد، در سال آینده باید 1000 دلار به علاوه ی 2.5 دلار بابت بهره به او پرداخت کنید.
  • بازار فارکس طبق تقویم کاری بین المللی، روزهای یکشنبه تا جمعه بصورت ۲۴ ساعته فعال می‌باشد.
  • قطعا انجام هر کاری اگر بخواهیم نتیجه خوب و دلخواه داشته باشد، نیاز به دانش و مهارت کافی دارد.
  • تصور کنید که در اوج گرانی طلا شما یک سکه بهار آزادی دارید که می‌خواهید آن را به قیمت ۱۰ میلیون تومان بفروشید.

این خرید را می توانستند به قیمت امروز یا هر زمانی که دلشان خواست انجام دهند. نانوا، آرد را خریداری کرده و به نان تبدیل می کند و نان را می فروشد. این آراد از یک کشاورز که مزرعه گندم دارد خریداری می شود. یعنی نانوا مصرف کننده و مشتری محصول کشاورز است و خود نیز مشتریان زیادی دارد. در سالیان بسیار دور، مردم یک جامعه به چند دسته تقسیم می شدند و این دسته بندی براساس طبقه اجتماعی بود. افراد دیگر برای آنان کار می کردند ولی سطح مالی مناسبی نداشتند.

مبادله می‌شوند و با توجه به تغییرات لحظه‌ای ارزش ارزهای گوناگون این بازار همواره درحال تغییر و به روز شدن است. با وجود اینکه ماهیت معاملات صورت گرفته در فارکس خارج از بورس OTC است اما مراکز اصلی تجارت ارز در شهرهایی مثل لندن، نیویورک، توکیو، واشنگتن هستند و بانک‌ها از سراسر جهان در این معاملات سهیم می‌شوند. پیش بینی و حدس روند بازار و سطح نزول و صعود نمودارها، یکی از اصول کاری و فعالیت در بازارهاهای مالی و از جمله فارکس است. بررسی روند بازار در گذشته قسمت روشن و واضح این شغل است که به معامله گر کمک می کند پیش بینی برای آینده داشته باشد و بر اساس این حدس و گمان تصمیم به معامله بعدی بگیرد. برای بالا بردن احتمال سود بیشتر باید تمرکز ویژه ای روی شرایط مختلف تاثیر گذار روی بازار و همچنین علم آمار و احتمال داشت. تحلیل تکنیکال و بنیادین به معامله گران کمک میکند تا از نظرگاه های مختلفی به بازار بنگرند و تصمیم معاملاتی روشن تری بگیرند.

بسیاری از معامله گران بدون دیدن آموزش مناسب وارد این بازار می‌شوند و بدون کنترل احساسات خود مشغول معامله کردن می‌شوند. بااینکه بازار فارکس می‌تواند بسیار سودده باشد ولی بسیاری از این افراد با شکست از این بازار خارج می‌شوند. بنابراین هیچ‌وقت نباید اهمیت آموزش و تمرین کافی را نادیده گرفت. نظریه امواج الیوت یکی از مهم‌ترین ابزاری است که در تحلیل تکنیکال در بازار فارکس توسط بسیاری از معامله گران استفاده می‌شود. الیوت به این قضیه پی برده بود که قیمت‌ها بر اساس حرکات احساسی معامله گران در چرخه‌های تکراری حرکت می‌کنند.

نکته مهم راجع به جفت ارز یورو به دلار این است که این جفت ارز با این حجم معاملاتی نقدشوندگی خیلی بالایی داشته و با اسپرد بسیار پایینی معامله می‌شود. با حجم این‌چنینی، قطعا معاملاتی با حجم‌های معمولی تاثیر به سزایی در بازار این جفت ارز نمی‌گذارند و قیمت را زیاد جابجا نمی‌کنند. این ها تمامی جفت ارزهای اصلی قابل معامله در بازار مجله خبری فارکس تکنیکال هستند و شما میتوانید 24 ساعته تمامی این ها را معامله کنید. شاید برایتان سوال باشد که دقیقا در بازار فارکس چه کاری انجام می‌شود؟ خب این نرخ برابری ارزها چه هستند؟ و چرا ما این‌ها را معامله می‌کنیم و دنبال کسب سود از این معاملات هستیم.

بررسی روش های معاملاتی بازار فارکس

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا تمام آنچه در مورد فارکس باید بدانید را به‌آسانی یاد بگیرید. خریدار باید هزینه خرید را در زمان حال بپردازد اما فروشنده تا زمانی که در سررسید مشخص‌شده است فرصت دارد تا دارایی را تحویل دهد. ازآنجاکه این سرمایه‌گذار، سرمایه خود رابین سه تجارت تقسیم کرده بود،نه‌تنها دچار ورشکستگی نمی‌شد بلکه به سرمایه‌اش اضافه می‌شد.

خلاصه کتاب Trading In The Zone یا «تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی» + نسخه صوتی

100،000 دلار طلا در قیمت 1،300 میخریم که تقریبا برابر است با 100 اونس طلا و منتظر نوسانات قیمت خواهیم ماند. اگر طلا از 1،300 به 1310 برسد ما 1،000 دلار سود میکنیم. در حالتی که اگر از اهرم استفاده نمی‌کردیم، تقریبا باید طلا 1،000 دلار افزایش پیدا میکرد و به 2300 میرسید. هر چه قدر که اعتبار دارایی معامله شونده بهتر و بیشتر باشد، اسپرد آن کمتر است.

نرخ بهره

قوانین استراتژی برک اوت ITBFX، منابعی هستند که به شما اجازه می‌دهند از ضرر دوری کنید. بنابراین، از سناریوهای معاملاتی‌ای که منجر به معاملات منفی می‌شوند، اجتناب می‌کنیم. یک معامله گر موفق نظم معاملاتی دارد،برای خود قوانینی دارد که طبق تجربه به دست آمده و همواره طبق دستور العمل عمل میکند.