آموزش فارکس به زبان ساده از صفر تا صد-فارکس تکنیکال

این صرافی در سال 2021 به عنوان برترین بروکر سال در سایت Trading View انتخاب شد. از دیگر مزیت‌های بزرگ این بروکر، می‌توان به 15% بونوس یا جایزه واریزی اشاره کرد. به این صورت که، چنانچه شما اولین واریز خود را در این بروکر انجام می‌دهید، معادل 15% مبلغ واریزیتان به شما اعتبار اضافه‌تر تعلق خواهد گرفت. به عبارتی وقتی زیان شما در جریان معاملات به حد مبلغ اعتبار اضافی دریافتی می‌رسد، بونوس شما حذف نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که این بونوس، تنها 30 روز اعتبار خواهد داشت. تجربه ثابت کرده است که 11 تا 8 شب بهترین بازه برای انجام معامله در فارکس می باشد.

  • این معاملات، که بدون نظارت دولت هستند، پیمان آتی یا forward contract نامیده می شوند.
  • از جریان نقدینگی برای توصیف سطح فعالیت در بازارهای مالی استفاده می‌شود.
  • حال با نام کاربری، رمز عبور و نام سرور ارسال شده، می‌توانید وارد حساب شخصی خود شوید.

شرکت‌های کارگزاری انجام مبادلات ارزی، زیر نظر نهاد‌های نظارتی (رگولاتوری) فعالیت می‌نمایند. برای کسب اطلاعات درمورد شیوه معامله کردن در متاتریدر و آشنایی با این نرم افزار معاملاتی، به مقالات مربوطه در سایت مراجعه نمایید. در زمینه معاملات، نرم افزارهای پیشرفته ای موجودند که تمام سود و زیان شما را بصورت آنلاین محاسبه می کنند بطوری که در حساب شما قابل نمایش باشد. اما اگر می خواهید معامله گر حرفه ای باشید، بهتر است شیوه محاسبه سود و زیان و اصطلاحات تخصصی فارکس را بدانید. و شاید از مهمترین مزیت اینکه، روی تمام کالاها، ارزهای دیجیتال، سهام ها، اوراق های قرضه و غیره، CFD امکان پذیر و موجود است. یعنی CFD بازاری با بیش از 20 هزار کالای معاملاتی باور نکردنی است.

پس باید قبل از انتخاب بروکر اطلاعات کافی از نحوه خدمات‌رسانی و سابقه آن بروکرها بدست آوریم تا بتوانیم انتخاب هوشمندانه‌تری را داشته باشیم. در قدیم معاملات به‌صورت سنتی صورت می‌پذیرفت، به‌این‌صورت که توافق بین دوطرف انجام می‌شد، و بعد مبلغ به نرخ لحظه‌ای پرداخت و در مقابل کالا نیز به خریدار تحویل داده می‌شد. بعدها معاملات فیوچر (آتی)به بازار اضافه شد که خود نوعی معاملات CFD بود. به‌‌این ترتیب در این نوع معاملات، شما می‌توانستید ارزش یا کالایی را در تاریخ سررسید مشخص و با نرخ قیمت توافقی معامله کنید.

آموزش صفر تا صد فارکس با سرآمد

یک قاعده کلی در بازارهای مالی وجود دارد که می‌گوید میزان بازدهی و سود با ریسک رابطه مستقیمی دارد. معامله‌گران – افرادی هستند که در بازار فارکس معامله می‌کنند. تلاش می‌کنند پیش بینی کنند که نرخ ارز در چه جهتی تغییر خواهد کرد و معاملات خرید و یا فروش انجام می‌دهند. در نتیجه آنها با خرید ارز با قیمت ارزان و فروش آن با قیمت بالاتر در بازار فارکس درآمد کسب می‌کنند. معامله‌گران هنگام تصمیم گیری تمامی عوامل مؤثر در تغییر روند نرخ ها را تجزیه و تحلیل می‌‌کنند. در بازار فارکس شما می‌توانید هم از طریق کاهش قیمت ارز و هم از طریق افزایش آن درآمد کسب کنید.

هزینه دوره های آموزش فارکس

در سال‌های گذشته، بسیاری از افراد برای شارژ و برداشت حساب خود، ملزم به مراجعه حضوری به صرافی‌ها بودند. در حال حاضر، ظهور صرافی‌های مجازی، افراد را از مراجعه حضوری بی‌نیاز ساخته است. پس از ارسال مدارک، حداکثر تا دو یا سه روز کاری بعد، مدارک ارسالی شما در صورت صحت و درستی تایید می‌گردد. حال با نام کاربری، رمز عبور و نام سرور ارسال شده، می‌توانید وارد حساب شخصی خود شوید. ابتدا یک ایمیل یا پیامک جهت تایید آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه برایتان ارسال می‌شود که می‌بایست آن را وارد نموده تا به مرحله بعد راه یابید.

به این دلیل که هم پوند روند رو به بالایی دارد و دلار هم در فارکس در حال سقوط می‌باشد و تساوی پوند به دلار بسیار زیاد می‌شود. ارز اولیه به طور معمول و همیشگی در فارکس ارز پایه بوده و دومی هم قاعدتا ارز متقابل است. برای مثال هر 1 یورو مساوی است با 1.13 دلار، در اینجا ارز پایه یورو و ارز متقابل در فارکس دلار می‌باشد. ارزی هم که ارز پایه را شرح می‌دهد در فارکس ارز متقابل گفته می‌شود. ارزش تبدیل یورو به دلار این مسئله را بیان می‌کند که برای هر 1 یورو، 1.13 دلار به شما واگذار می‌شود. آخرین قیمتی است که سهم یا جفت ارز در روز گذشته با آن معامله‌شده است.

تعدادی از بروکرها اسکن سند ملک شخصی را نیز قبول می‌کنند. قابلیت معاملات فیوچرز ارز دیجیتال دارد که به شما اجازه می‌دهد تا 125 برابر پولتان معامله باز کنید (احتیاط کنید حتما). صرافی های ایرانی قابلیت معاملات فیوچرز یا اهرمی را ندارند.

نکته حائز اهمیت این است که در برخی از نقاط جهان، تجارت مجله خبری فارکس تکنیکال تقریبا به طور کامل غیر قانونی است. همانند هر بازار مالی دیگری بازار فارکس نیز دارای ویژگی هایی می باشد که سرمایه گذاران با توجه به این ویژگی ها و شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری کردن و یا امتناع از آن می کنند . برای افرادی که به تازگی قصد وارد شدن به این بازار را دارند لازم است تا به طور کامل این شرایط را مطالعه وآموزش بازار فارکس را دیده تا با آگاهی کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند .

مهمترین کار برای موفقیت در بازار فارکس، آشنایی با اصول این بازار است. باید رمز موفقیت معامله گران بزرگ را دریافت و از تجربیات آنها استفاده کرد. اما در سال های 2015 تا 2019 شاهد نرخ تورم 2٪ بود که تورم خوب و قابل قبولی بود. این تورم خوب به دلیل رشد اقتصادی خوب و کاهش نرخ بیکاری رخ داد. بنابراین، از مهمترین محرکه های اقتصاد کلان در بازار فارکس، می توان نرخ تورم و نرخ بهره را نام برد.

پس تا هفته آینده نیامده دست‌به‌کار می‌شوید و این سهام را می‌خرید تا با بالا رفتن قیمت آن، سود کنید. اما اگر برخلاف پیش‌بینی شما قیمت سهام فولاد کاهش پیدا کنه، چه‌کاری از دست شما ساخته است. وجود ضریب اهرمی در معاملات فارکس، به معامله‌گر این اجازه را می‌دهد که با سرمایه‌ای اندک معامله‌ای باارزش بسیار بالاتر را کنترل کند. البته بدون مدیریت ریسک، این ابزار همانند شمشیر دولبه ای خواهد بود که می‌تواند منجر به سود یا ضرر بسیار زیادی شود. تبادلات ارزی نوعی بازار اصطلاحا فرابورس یا Over the Counter است. بازار فارکس قدمتی بیش از یک قرن داشته و اساس شکل‌گیری آن، نیاز به تبدیل شدن ارز کشورهای مختلف به یکدیگر است.