آسیا FX افزایش یافت، دلار سقوط کرد زیرا پاول از افزایش اندک نرخ بهره توسط Investing.com سخن می گوید



© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– ا،ر ارزهای آسیایی در روز پنجشنبه افزایش یافتند، در حالی که پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی احتمالاً سرعت آینده خود را کاهش خواهد داد، دلار بیشتر افت کرد، اگرچه چاپ داده های اقتصادی ضعیف از چین احساسات را خفه کرد.

در میان بهترین عملکردها قرار گرفت و با نزدیک به 1 درصد افزایش به 136.76 رسید – قوی ترین سطح خود نسبت به دلار در بیش از سه ماه گذشته.

همچنین داده‌هایی که نشان می‌دهد ژاپن در سه‌ماهه سوم با سریع‌ترین سرعت در چهار سال اخیر رشد کرده است، به این ارز کمک کرد، که این امیدها را تقویت کرد که انقباض شوک این کشور به نحو مطلوب‌تری بازنگری شود.

در بحبوحه امید به رفع گسترده محدودیت‌های COVID-19 در کشور، پس از افزایش بیش از 1 درصدی در جلسه قبل، 0.2 درصد افزایش یافت. دو شهر بزرگ چین در این هفته در بحبوحه خشم فزاینده عمومی نسبت به سیاست ،ت در برابر کووید صفر.

اما داده های ضعیف اقتصادی، خوش بینی را نسبت به اقتصاد چین کاهش داد. A نشان داد که بخش تولیدی چین – یک زنگ خطر برای اقتصاد – در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت، در میان فشارهای فزاینده اقدامات ضد کووید.

این امر احتمالاً کشور را برای انقباض اقتصادی در سه ماهه چهارم آماده می کند.

ارزهای آسیایی گسترده تر در روز پنجشنبه افزایش یافتند، در حالی که دلار بیشتر کاهش یافت. پیشتاز در سراسر آسیای ج، شرقی با جهش 0.8 درصدی رشد کرد، در حالی که 0.3 درصد تقویت شد.

در میان ارزهای آنتی پاد، 0.4 درصد افزایش یافت در حالی که 0.6 درصد افزایش یافت.

و هر دو 0.3% سقوط ،د و پس از سقوط بیش از 1% در جلسه قبل، نزدیک به کمترین حد خود در 3 ماه و نیم در نوسان بودند.

اما دلار آمریکا در روز پنجشنبه ثابت ماند، در حالی که به نظر می رسید در بحبوحه هشدارها در مورد اقتصاد ایالات متحده و عدم اطمینان در مورد مسیر سیاست پولی، افزایش ریسک در حال کاهش است.

در حالی که پاول، او همچنین هشدار داد که نرخ بهره ایالات متحده به دلیل سرسختی در سطوح بالاتر از حد انتظار به اوج خود خواهد رسید. نظرات اعضای فدرال رزرو در هفته های اخیر این تصور را تقویت کرد که افزایش نرخ بهره در آینده به مسیر تورم بستگی دارد.

فدرال رزرو همچنین بر افزایش بدبینی نسبت به اقتصاد ایالات متحده به دلیل عدم اطمینان در مورد تورم و افزایش نرخ ها تاکید کرد.

نگر،‌ها در مورد اقتصادهای آسیایی نیز به دنبال آمار ضعیف اقتصادی در این هفته افزایش یافت.

پس از آن که داده ها نشان داد این کشور در ماه نوامبر به دلیل بدتر شدن تقاضا برای صادرات و افزایش واردات، گسترش بیشتری پیدا کرده است، در روز پنجشنبه از همتایان خود عقب ماند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/asia-fx-rallies-dollar-sinks-as-powell-touts-tepid-rate-hikes-2954994