اصطلاحات فارکس به زبان آدمیزاد همیار کریپتو-فارکس تکنیکال

در حدی که حتی معامله گران با تجربه و حرفه ای هم در شرایط مبهم بازار خیلی سخت قادر خواهند بود که معاملات خود را مدیریت نمایند. برای مثال جفت ارز پوند دلار در مقایسه با یوان روبل در معاملات مجله خبری فارکس تکنیکال از محبوبیت بسیار زیادی در بین سرمایه گذاران برخوردار بوده و بیشتر در فارکس معامله انجام می‌شود. به طور مثال در کشور آمریکا حجم بسیار زیادی از معاملات در بازارهای سنتی که انجام می‌شود که شامل اوراق بهادار و قرضه می‌باشد. به شکلی که بیشتر مردم آمریکا سرمایه‌های کم تا میلیونی خود را در بازارهای سنتی سرمایه گذاری می‌کنند.

  • این عدد نشان‌دهنده این است که شما به هیچ‌عنوان نیاز به نگرانی در مورد حجم معاملات فارکس نخواهید داشت.
  • فرض کنید بعد از تحلیل‌هایی که می‌کنید، متوجه می‌شوید که ارزش یورو نسبت به دلار قرار است کم شود.
  • به عنوان مثال اگر نرخ بیکاری در کشور کم باشد و مردم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
  • به نظر شما از کجا شروع کنم سریعتر به نتیجه میرسم؟ این رو هم بگم که هیچ دانشی نسبت به فارکس یا بورس ندارم.
  • شاید برایتان سوال باشد که دقیقا در بازار فارکس چه کاری انجام می‌شود؟ خب این نرخ برابری ارزها چه هستند؟ و چرا ما این‌ها را معامله می‌کنیم و دنبال کسب سود از این معاملات هستیم.
  • این دو رویداد تاریخی ایجاد سیستم استاندارد بر پایه طلا در سال ۱۸۷۵ و سیستم برتون وودز در سال ۱۹۴۴ بوده است.

به همین دلیل افراد و کسب و کارها، معامله با هم را شروع کردند. این معاملات، که بدون نظارت دولت هستند، پیمان آتی یا forward contract نامیده می شوند. محصولی که روزی برای آن خیلی هزینه کرده اند و خرج زندگی آنها را حاصل می کند، نمی دانستند ممکن است فردا با قیمتی به فروش برسد که برای آنها سود حاصل کند.

مدیریت سرمایه در حوزه فارکس

مثلا، پس از خرید یک لات طلا و افزایش یک پیپ، 10 دلار سود کسب می کنید. یک لات یورو به دلار خریداری کردید و ۱ پیپ افزایش یافت، ‌۱۰ دلار سود کردید. لات معیاری در بازارهای مالی است که در هنگام خرید بکار می رود. قراردادی استانداردسازی شده است که تعداد و میزان یک کالا را مشخص می کند.

زمانی که ارزش دلار بالاتر رفت، شما معامله خود را خواهید بست و با بستن معامله درواقع وارد معامله خرید یورو و فروش دلار می‌شوید. دلاری که اکنون ارزش بالاتری نسبت به چند ماه گذشته پیداکرده است. بازار سهام نزدک، بعد از بورس نیویورک مهم‌ترین بورس آمریکا ازنظر ارزش بازار است. برای محاسبه این شاخص از تمام سهام موجود در آن استفاده می‌شود.

اندیکاتور آر اس آی (RSI) و نقش آن در تحلیل تکنیکال بازار فارکس

تمام بخش های اقتصاد کلان تاثیر مستقیمی بر بازار فارکس دارند. همچنین، بازار فارکس در تجارت بین المللی نقش بسیار زیادی دارد. زمانی را درنظر بگیرید که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد برابر یورو به دلار بالا است. وی اعلام کرد که به منظور بهبود روابط باید این عدد کاهش یابد. پس از این اظهار نظر، بازار شکل نزولی به خود گرفته و با کاهش قیمت یورو مواجه شد. اصلا اهمیتی ندارد که درحال معامله چه دارایی هستید، تنها مهم است حجم لات و مقدار پیپ خود را بدانید.

در ایران غلات، در تبت بسته چای، در ویرجینیا بسته تنباکو، در حبشه بسته فلفل و نمک، در روسیه پوست سمور و در حوالی مدیترانه گوسفند به‌عنوان معیارهای سنجش و واحدهای ارزش به حساب می‌آمدند. اما به دلیل مشکلاتی نظیر پرحجم بودن یا فاسد شدن به تدریج سکه‌های فلزی به‌عنوان معیار ارزش مورد استفاده قرار گرفت. کم‌کم نقل و انتقال سکه‌های فلزی نیز مشکل بنظر می‌رسید و زمینه برای ایجاد پول کاغذی یا اسکناس فراهم گردید.