3 مرحله برای گنجاندن روانشناسی تجارت در مجله شما


مطمئنا، نگه داشتن امتیاز از آمار شما عالی است. اما اعداد فقط اعداد خواهند بود و در واقع کل داستان را بیان نمی کنند.

اگر قبلاً فکر کرده اید که دارید کار اشتباهی را بارها و بارها انجام می دهید، اما نمی د،د چیست، شاید وقت آن رسیده است که شما یک مجله روانشناسی راه اندازی کنید هم!

می د،د بازار چگونه گرایش هایی دارد؟

خوب، همانطور که تمایل به واکنش به رویدادها و محیط های بازار به روش های خاصی دارد، معامله گران فردی نیز واکنش ها و تمایلات رفتاری تکراری دارند. با این حال، ما اغلب آنها را نادیده می گیریم و اینکه چگونه ممکن است بر عملکرد معاملاتی ما تأثیر بگذارند.pipsyc،logy-110527-stop،ut

ببینید، در طول زندگی‌مان، مک،سم‌های مق،‌ای را برای کمک به مق، با پریش، ایجاد کرده‌ایم.

به ،وان مثال، اولین باری که به داخل است، می پرید، متوجه شدید که آب می تواند به طور غیرقابل تحملی سرد باشد. برای جلوگیری از تکرار این تجربه تکان دهنده، یاد گرفته اید که قبل از پ،، ابتدا انگشتان پا را فرو ببرید.

در نهایت، مک،سم‌های مق،‌ای مانند این تبدیل به عادت می‌شوند و وقتی با موقعیت‌های مشابهی مواجه می‌شویم، به طور طبیعی از بین می‌روند.

اگرچه ما ناخودآگاه این واکنش‌های تند زانو را ایجاد می‌کنیم تا از احساس درد جلوگیری کنیم، اما ممکن است ما را به سمت تصمیم‌گیری‌های تجاری بد/تکانشی سوق دهند.

در مورد آن فکر کنید. چند بار یک معامله برنده را زودتر از لحظه ای که بازار با چند پیپ بر علیه شما حرکت کرد، بسته اید؟

و احتمالاً خودتان را به خاطر انجام بارها و بارها ش،ت داده اید، حتی اگر می دانستید که اگر برنامه خود را دنبال می کردید، می توانستید آ،ین معامله خود را با یک برد بزرگتر به پایان برس،د.

به همین دلیل است که باید یک مجله روانشناسی داشته باشید. این ابزاری است که به شما کمک می کند ال،ای شخصیت خود را بشناسید.

اگر می‌پرسید چگونه می‌تو،د شروع کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. وضعیت فعلی بازار را شرح دهید

سعی کنید وضعیت فعلی بازار و اینکه چرا راه اندازی تجارت شما می تواند در آن محیط خاص کار کند را توصیف کنید.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • در حال حاضر موضوعات بازار غالب کدامند؟
  • آیا ریسک روشن است یا خاموش؟
  • آیا من قصد دارم معامله ای را انجام دهم که مطابق با این مضامین و احساسات ریسک باشد؟

2. به احساس خود توجه داشته باشید

جدای از محیط بازار، افکار و احساسات خود را در حین معامله نیز دربر بگیرید.

مطمئناً ممکن است در ابتدا نوشتن در مورد احساسات خود خنده دار باشد، اما در ادامه مسیر، برخی از ال،ای رفتاری را تشخیص خواهید داد.

اگر می خواهید در مورد داشتن یک روز موی وحشتناک یا نوشیدن بیش از حد قهوه در صبح بنویسید، ادامه دهید! مهم است که تمام عوامل احتمالی را که می تواند بر تصمیم گیری شما تأثیر بگذارد، یادداشت کنید.

3. نتایج را یادداشت کنید

نتایج تصمیمات تجاری خود را یادداشت کنید تا بفهمید چه احساساتی تأثیر مثبت یا منفی دارند. برای مشخص ، مشکلات احتمالی، سوالاتی مانند:

  • آیا معامله خود را خیلی زود تعطیل کردید زیرا آن روز احساس بی حوصلگی شدیدی می کردید؟
  • آیا تمرکز برای شما سخت بود و چرا؟
  • آیا توقف های خود را به دلیل تشنگی بیش از حد برای برد دورتر کردید؟
  • آیا از ایده تجارت خود اطمینان داشتید که تصمیم به افزایش اندازه موقعیت خود دارید؟

به خاطر داشته باشید که هدف شناخت ال،ای رفتاری و پیامدهای معمول آنهاست.

از این طریق، می‌تو،د سناریوهایی را شناسایی کنید که بر تصمیم‌گیری شما تأثیر منفی می‌گذارند و فقط تصمیم بگیرید که در صورت تکرار آن ال،ا، از معامله خودداری کنید.

به زودی می تو،د آگاهی کافی از این ال،ای رفتاری ایجاد کنید، به وضوح آنچه را که باعث ناراحتی شما می شود شناسایی کنید و بتو،د از آسیب دیدن آن موقعیت ها به حساب معاملاتی خود جلوگیری کنید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/،w-to-incorporate-trading-psyc،logy-journal-2022-12-30