چگونه در بازار ارزدیجیتال استراتژی معاملاتی خودتان را ایجاد کنید؟ ایران بروکر

در صورتی که قیمت بیت کوین به ۲۵٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند، ارزش دارایی شما هم کمتر می‌شود. حالا اگر یک واحد بیت کوین دیگر را با قیمت ۲۵٬۰۰۰ دلار بخرید، میانگین قیمت خرید دو واحد بیت کوین شما به ۲۷٬۵۰۰ دلار می‌رسد. DCA (میانگین سازی هزینه دلار) یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که با آن می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاری دوره ای تقسیم کنید تا تاثیر نوسانات را در سبد ارزدیجیتال خود محدود کنید. این روش یک راه‌حل سرمایه‌گذاری بلند مدت، برای بدست آوردن رشد پایدار در طول زمان است.

  • انتشار هرگونه دیدگاه غیراقتصادی، تبلیغ سایت، تبلیغ صفحات شبکه‌های اجتماعی، قراردادن اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط غیرمجاز است.
  • این سبد می‌تواند از دارایی‌های متنوعی از ارزهای دیجیتال تا NFT، ETF، املاک یا مستغلات در متاورس را شامل شود.
  • بزرگترین مزیت یک سبد ارزدیجیتال متعادل کمتر بودن ریسک آن است.
  • اگر نمی‌خواهید تحت تاثیر نوسانات بازار قرار بگیرید حتما از رمزارزهای متنوع در سبد ارزدیجیتال خود استفاده کنید.

ورود و خروج از بازار، خرید و فروش دارایی، تغییر سبد سرمایه گذاری، تغییر میزان نقدینگی از جمله اقداماتی هستن که در استراتژی معاملاتی دخالت دارن. بنابراین شما می تونین با داشتن استراتژی معاملاتی، عملکردهای درست و به جایی در شرایط و موقعیت مختلف از خودتون نشون بدین. با توجه به موارد گفته شده اگر یک تریدر با استفاده از استراتژی معامله کنه بهترین نتیجه رو در این بازار می گیره و کمترین ضرر را می کنه.

تحلیل بیت‌کوین امروز ۵سپتامبر ۲۰۲۲ | خطر نزول BTC وجود دارد؟

حجم معاملات به خوبی نشان می‌دهد چه مقدار ارز دیجیتال خرید و فروش شده و علاقه کلی به آن ارز چقدر است. اغلب معامله‌گران برای ورود به معاملات خرید یا فروش خود از سطوح قیمتی کمی خارج از کانال معین استفاده می‌کنند. معاملات لانگ عموماً به معاملات خریدی اطلاق می‌شود که خریدار امیدوار است بتواند دارایی را با قیمت بیشتری بفروشد. دنیای معاملات کریپتوکارنسی ها در ابتدا ممکن است پیچیده و عجیب و غریب به نظر برسد، اما بعد از فهمیدن استراتژی های مختلف و ابزار در دسترس متوجه خواهید شد آنقدر ها هم سخت نیست. فقط همیشه به یاد داشته باشید که هیچ یک از استراتژی‌های معاملاتی کریپو همیشه برنده نیست.

استراتژی محاسبه میانگین هزینه دلاری – Dollar Cost Averaging

کاربران با دسترسی به تاریخچه معاملات و استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال تریدرهای باتجربه (پس از آنکه از اعتبار و تخصص معامله‌گر مطمئن شدند) می‌توانند بخشی از سرمایه خود را به حساب کاربری او پیوند دهند. با این کار پس از هر ترید معامله‌گر منتخب، سیستم به طور خودکار آن معامله را برای کاربر هم ثبت می‌کند. بنابراین با این انتخاب شما در سود و زیان یک تریدر دیگر شریک خواهید شد. از آنجایی که ارز دیجیتال یک دارایی نوظهور است، هنوز گمانه‌زنی و هیاهوی زیادی پیرامون این طبقه دارایی وجود دارد که می‌تواند به افزایش نوسانات آن دامن بزند. در حالی که حرکات بزرگ قیمت معمولاً به عنوان یک ریسک تلقی می‌شود، اما نوسانات روزانه رمزارزها امری طبیعی و سالم است و فرصتی مناسب برای کسب سود بشمار می‌رود.

این گونه پرسش ها تنها افراد سود جویی را خوش حال می کند که بر اساس نیاز شما اقدام به کلاهبرداری می کنند. یک عنوان ” بهترین ارز برای نوسان گیری روزانه ” یا” بهترین نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال ” که به نظر پاسخ سوال شما را در بردارد می تواند به سادگی سرمایه مادی و زمانی شما را از بین ببرد. به طور کلی شما باید هدف سرمایه گذاری و نوسان گیری خودتان را مشخص کنید. به بیان ساده تر اگر شما بخواهید سود زیاد در معاملات کم داشته باشید باید سراغ ارزهایی بروید که نوسان های بالایی تجربه می کنند. در واقع ممکن است شما با یک نوسان منفی نه تنها تمامی سود خود را از دست بدهید بلکه ممکن است تمامی سرمایه خودتان را در این بازی ببازید. فومو یا ترس از دست دادن باعث میشه برخی کاربران بدون بررسی و تحقیق در مورد یک ارزدیجیتال یا پروژه به صورت هیجانی خرید کنن.