هارد کامپیوتر یا همان هارد دیسک چیست؟معرفی انواع هارد دیسک

اغلب برای سیستم‌های خانگی و لپ تاپ‌ها از هاردهای ساتا یا قدیم تر از هاردهای IDE استفاده می‌شود و در حال حاضر بیشتر از حافظه‌های SSD استفاده می‌شود. هارد درایوها یک حافظه به نام کش داخلی (Cache) یا همان بافر (Buffer) دارند که به عنوان یک حافظه موقتی بین صفحات هارد دیسک و کامپیوتر عمل می کنند. داده ها ابتدا در حافظه بافر یا کش ذخیره می شوند سپس یکجا به کامپیوتر فرستاده می شوند.

  • در مقاله راهنمای خرید هارد کامپیوتر به صورت کامل به شما در انتخاب یکهارد کامپیوتر کمک می‌کنیم در صورت هرگونه مشکل و ابهامی می‌توانید با مشاوران ما در بانی نو تماس حاصل فرمایید.
  • اگر مادربورد شما رابط SATA نداشته باشد و بجای آن رابط IDE/ATA/PATA داشته باشد، به ناچار باید هاردی دارای این رابط را خریداری کنید.
  • هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید.
  • کامپیوترهای رومیزی شخصی در دهه 70 ظهور کردند و در همان زمان، IBM در حال توسعه اولین فلاپی دیسک بود.

هنگامی‌که بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ را باز کنید، یک وسترن دیجیتال WD40EMRX-82UZ0N0 پیدا خواهید کرد که با نام WD Red شناخته می‌شود. در‌واقع این محصول یک هارد دیسک 4 ترابایتی است که با سرعت 5400 دور در دقیقه در حافظه نهان 64 مگابایتی می‌چرخد و برای ارائه دمای خنک‌تر در حال استفاده تنظیم شده است؛ همچنین کاربران NAS را هدف قرار می‌دهد و رضایت آن‌ها را از هر نظر جلب می‌کند. این درایو که به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ معرفی می‌شود، نه تنها سرعت چرخش فوق‌العاده بالای دور در دقیقه را ارائه می‌دهد، بلکه با ظرفیت 1 ترابایتی خود بازی‌های بزرگ را به راحتی در خود ذخیره و نگهداری می‌کند.

هارددیسک توشیبا مخصوص دوربین مدار بسته ۱ ترابایت مدل V300

هرچند یک رابط جدید به درایوهای External با نام eSATA اضافه شده است که این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با سرعت SATA با سیستم تبادل اطلاعات کنند. هاردها از دو نوع اینترنال و اکسترنال تشکیل شده و در بازار به فروش می‌رسند و در دو نوع مختلف به لحاظ فناوری و عملکر موجود هستند، هاردهای SSD و HDD کاربردی‌ترین و مهم‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. خرید هارد می‌تواند انتخاب سختی باشد، به همین سبب ما تصمیم گرفتیم به صورت کامل و جامع به راهنمای خرید هارد کامپیوتر بپردازیم، برای زمانی که قصد دارید هارد تهیه کنید اما در خصوص مشخصات و همچنین مزایا و معایب آن چیزی نمی‌دانید. اگر نمی‌خواهید برای داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر، درایو قدیمی را نیز درون کیس حفظ کنید، اینک زمان آن است که آن را خارج کنید. می‌توانید کابل‌های داده و برق آن را همان‌طور رها کنید تا در زمان نصب درایو جدید به آن متصل نمایید.

انتخاب بین یک درایو هارد، SSD و یا هر دو؟

بزرگ‌ترین مزیت این است که یک نسخه کاملاً جدید از سیستم‌عامل خواهید داشت. بدین ترتیب نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها دیگر کمتر هنگ می‌کنند و چون این نسخه جدید است، بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی کمتری را در آن شاهد هستید. در این حالت می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را روی آن انجام داده و تنها برنامه‌هایی که واقعاً لازم دارید را روی آن نصب کنید. کاربران می توانند بعد از استفاده ارتباط هارد اکسترنال با سیستم را قطع کنند.

آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. می‌توان گفت مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ، ظرفیت آن است که شما می‌توانید بر‌اساس نیاز و کار مورد نظر خود میزان فضای ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید داده‌های مورد نظر خود را برای مدت طولانی در لپ تاپ یا کامپیوتر نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم درایوی با ظرفیت 1 ترابایت یا بیشتر انتخاب کنید.