فارکس چیست؟ آکادمی سرمایه

۲.برای معامله گری شما به مکان ثابت نیاز ندارید و حتی در حال سفر هم می توانید ترید کنید. قبل از انتخاب این بازار به عنوان بازار معاملاتی خود بهتر است بدانید که مزیت های این بازار نسبت به سایر بازارها چیست. یکی از راه های رفع بی حوصلگی، خودکار کردن معاملات خود باسفارشاتاست. یک استراتژی با سفارشات تنظیم کنید و لزوماً مجبور نیستید دائماً بازارها را تماشا کنید.

  • در این بازار دیگر نگرانی بابت جابجایی یا ضایع شدن پول هیچ کسی نیست.
  • در بازار فارکس واحدهای پولی جهان، واحدهایی مانند دلار آمریکا، یورو و…
  • حال که جفت­ارزهای اصلی و عوامل موثر در روند آنها را شناختید، برویم سراغ مهم­ترین و اصلی­ترین تکنیکی برای که برای معامله­گری لازم است یاد بگیرید، تحلیل تکنیکال.
  • در این لحظه شما می‌توانید پراید خود را در بازار بفروشید و زمانی‌که قیمت آن کاهش یافت و به ۵۰ میلیون تومان رسید دوباره همان پراید را خریداری کنید.
  • در سالیان بسیار دور، مردم یک جامعه به چند دسته تقسیم می شدند و این دسته بندی براساس طبقه اجتماعی بود.

شاخص Durable goods orders (سفارشات کالاهای بادوام) یک شاخص مهم اقتصادی است که بر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد.این شاخص به طور ماهانه منتشر می‌شود و میزان سفارشات کالاها را اندازه گیری می‌کند. هرچه سفارشات در این شاخص افزایش یابد نشان‌دهنده رشد اقتصادی و هرچه میزان سفارشات کاهش یابد نشان‌دهنده رکود اقتصادی است. شاخص Philadelphia Fed (فدرال رزرو) یکی از شاخص های منطقه ای است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. مبحث دوم روانشناسی فارکس به روانشناسی معاملات میپردازد، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. بهتون تبریک میگیم شما بخش اصلی آموزش فارکس رو سپری کردید و نوبت به بخش پایانی یا همان آموزش حرفه ای فارکس رسیده اید. در این بخش ما حرفه ای ترین مباحث آموزشی را قرار داده ایم.

روانشناسی معاملاتی | حرفه‌ای ها هم ضرر می‌کنند!!

در پی این تصمیم، نرخ طلا و سایر ارزها در برابر دلار رشد کرد و دلار ضعیف شد. به جفت ارزهایی که هیچ‌ یک از دو ارز تشکیل دهنده آن دلار آمریکا نباشد، جفت ارزهای غیراصلی یا Cross گفته می‌شود. به جفت ارز غیر اصلی که ارز پایه (ارز طرف چپ جفت ارزی) آن یورو باشد، کراس یورو و به همین ترتیب برای پوند انگلستان، کراس پوند و … گفته می‌شود.

جفت ارزهای فرعی _ Cross Pairs

البته بیشترین حجمی تبادلات ارزی جهت دریافت سود از تفاضل قیمت خرید و فروش ارز انجام می گیرد. در واقع چیزی که تفاوت دو مقدار Bid و Ask در معاملات محسوب می شود. نوع فعالیت بازار فارکس در شروع کار آن تنها محدود به معاملات جفت ارز ها بود اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی امکان معامله انواع فلز های گرانبها ، انواع ارز های دیجیتال ، سهام بورس ها ، نفت و ….. برای موفقیت در بازار فارکس یادگیری تحلیل فاندامنتال بسیار مهم هست. زیرا تحلیل فاندامنتال نبض بازار فارکس را اندازه‌گیری می‌کند.

جان مورفی ایده های جذابی ارائه کرده است که مهمترین آنها چارت ساده به سبک جان مورفی است. گفتیم گپ ها معمولا زمانی ایجاد می شود که بازار بسته باشد و یعنی هیچ معامله ای صورت نمیگیرد اما اختلاف قیمت به وجود می آید و بالانس عرضه و تقاضا از بین می رود. تا زمانی که از نتیجه تست یک سیستم معاملاتی اطمینان حاصل نکرده اید نباید این سیستم را روی حساب واقعی پیاده سازی کنید. امواج اصلاحی امواجی از نظریه الیوت هستند که شامل 3 حرف A B C می شوند، برای مشاهده متن کامل کلیک کنید. امواج ایمپالس یا محرک نوعی از امواج در نظریه الیوت هستند، برای مشاهده متن کامل کلیک کنید. کانال های رگرسیون ترند اتوماتیک توسط نرم افزار رسم می شود، برای مشاهده متن کامل کلیک کنید.

تمامی بخش‌های اقتصاد کلان در بازار فارکس تاثیر مستقیم گذاشته و نرخ برابری ارزها را مشخص می‌کنند. مثلا در یک معامله شما 100 لات طلا می‌خرید و یک پیپ افزایش پیدا کند تقریبا 1،000 دلار سود می‌دهد. توجه داشته باشید که پیپ در بازار فارکس کوچک‌ترین معیار تغییرات در قیمت بوده و در افزایش‌ها و کاهش‌های مهم در بازار، قیمت‌ها بیش از هزاران پیپ حرکت میکنند.