شیر اطمینان سیفتی ولو فروش شیر اطمینان قیمت سیفتی ولو کنترل تک سایت فنی مهندسی کنترل تک سایت تخصصی کنترل ولو ابزار دقیق،شیرالات،بخار،کنترل سطح کنترل تک | kasrasaran

شیر اطمینان سیفتی ولو فروش شیر اطمینان قیمت سیفتی ولو کنترل تک سایت فنی مهندسی کنترل تک سایت تخصصی کنترل ولو ابزار دقیق،شیرالات،بخار،کنترل سطح کنترل تک | kasrasaran

انتخاب متریال برای ساخت این قطعه حساس براساس استاندارد EN از فولاد ضد زنگ با درصد پایین کربن ( Stainless Steel/ 316L) صورت می‌گیرد. برای آشنایی با نحوه عملکرد شیر اطمینان (PSV)  بهتر است ابتدا اجزای سازنده آن را بررسی کنیم. پس در ادامه باهم نگاهی می‌اندازیم به اجزا شیر اطمینان و نقش هر یک بر روی عملکرد این تجهیز. در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی عوامل متعددی وجود دارد که باعث افزایش فشار در یک سیستم می‌شود.

  • شیر اطمینان (Pressure Safety Valve) که با نام‌های دیگری مثل شیر ایمنی و سیفتی ولو نیز در صنعت شناخته می‌شود؛ یک تجهیز ایمنی است و بر روی تجهیزاتی که احتمال افزایش فشار در آن‌ها وجود دارد، نصب می‌شود.
  • در استاندارد ASME تفاوت بین انواع متریال سازنده بیان نشده است و به همین دلیل شرکت‌های سازنده‌ای مانند Leser آلمان استاندارد EN را نیز برای متریال در نظر می‌گیرند.
  • این شیر ممکن است برای سیالات متراکم و یا غیر متراکم متناسب با طراحی، تنظیم و کاربردشان به کار رود.
  • این نوع شیر اطمینان متداول‌ترین نوع آن است که دارای عملکرد مستقیم (direct-acting) می‌باشد زیرا فقط توسط فنر بسته نگاه داشته می‌شود.

در این نوع شیر، برای باز و بسته کردن دریچه شیر به جای نیروی فنر از نیروی فشار خود سیال توسط یک شیر پیلوتی که در قسمت فوقانی شیر ایمنی نصب شده است، استفاده می شود. مدل دنده‌ ای این دسته از شیرهای اطمینان با جنس‌ های مختلف در سایز های پایین در بازار عرضه می‌گردد و به طور خلاصه کاربرد کمتری نسبت به مدل‌ های دیگر دارد. در شیر پایلوت دار برخلاف شیر فنردار، تنظیم فشار بر عهده ی شیر پایلوت (در انتهای شیر اصلی قرار می گیرد) است. شیرهای پایلوت دار در فشارهای بالا که نیازمند گشتاور قوی تری است و شیرهای بزرگ که اطمینان بیشتری نیاز دارند، بیشترین استفاده را دارند.

معیارهای انتخاب شیر اطمینان

در فرآیندهایی که ممکن است در اثر ازدیاد فشار به محصول یا تجهیزات خسارتی وارد شود، شیر های اطمینان از بروز این خسارات جلوگیری می کنند. نازل (Nozzle) بخشی از شیر اطمینان است که مستقیم در مسیر سیال قرار دارد و به دو دسته کامل (Full) و نیمه (Semi) تقسیم بندی می شود. نازل کامل (Full) تمامی بخش ورودی را شامل می شود که به بدنه پیچ می گردد و نازل Semi (نیمه) تنها بخشی از ورودی را شامل می شود که معمولا هم قابل تعویض نیست.

سیفتی ولو صنعتی

سیستم اتوماتیک که فشار استاتیک روی سیال و گاز را تخلیه می کند و عملکردی فنری دارد . سیستم اتوماتیک توسط فشار استاتیک در مخزن پر از مایع به کار انداخته می شود . این شیر ها عملکردی فنری دارند و عمل تخلیه را در سیستم های اتوماتیک به صورت کاملا باز و همراه با صدا انجام می دهند . شیرهای اطمینان در درجه اول با گازهای قابل تراکم و به ویژه برای خدمات بخار و هوا استفاده می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند برای کاربردهای نوع فرآیند استفاده شوند، جایی که ممکن است برای محافظت از گیاه یا جلوگیری از فساد محصول در حال پردازش مورد نیاز باشد. پوشش داخلی یا Bonnet که سرپوش هم ترجمه می‌شود، یک هدایت‌کننده برای ساقه (Stem)  و پشتیبانی از فنر است.

حلقه دمنده پایین (نازل) یک ویژگی مشترک در بسیاری از شیرها است که در آن فشار بیش از حد و نیازهای فشار قوی تر نیاز به راه حل طراحی پیچیده تری دارد. حلقه دمنده بالایی معمولاً در کارخانه تنظیم می شود و اساساً تحمل های تولید را که بر هندسه محفظه تجمع تأثیر می گذارد، حذف می کند. این اثرات ترکیبی به شیر اجازه می دهد تا در یک درصد نسبتاً کمی فشار بیش از حد به بالابر طراحی اینو ببین شده خود برسد. برای سیالات تراکم پذیر، یک عامل کمک کننده اضافی، انبساط سریع است زیرا حجم سیال از ناحیه فشار بالاتر به ناحیه فشار کمتر افزایش می یابد. این نقش مهمی در حصول اطمینان از باز شدن کامل شیر در محدوده کوچک فشار اضافی دارد. برای مایعات، این اثر متناسب‌تر است و متعاقباً، فشار بیش از حد معمولاً بیشتر است.