دمنوش طبیعی ایرانی آشنایی با دمنوش های فوق العاده برای سلامت بدن

دمنوش طبیعی ایرانی آشنایی با دمنوش های فوق العاده برای سلامت بدن

بابونه، نعناع، زنجبیل و غیره از انواع موثر برای هضم راحت و سبکی معده می باشند. اگر وقت تهیه‌ی این گیاهان را از عطاری ندارید، می‌توانید این دمنوش‌ها را در بسته‌بندی‌ها و برندهای مختلف به شکل چای کیسه‌ای تهیه و میل کنید. مقداری زعفران را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید؛ و بگذارید فروشگاه اینترنتی آریو کالا دم بکشد.

  • در این مطلب سعی می‌نمائیم تا نسبت به موضوع دم‌نوش‌ها از زوایه دید گسترده‌تر و جامع‌تری نگاه بیندازیم.
  • با ما همراه باشید تا انواع دمنوش هایی که برای سلامتی ما مفید هستند رو خدمتتون معرفی کنیم و خواص منحصر به فرد هر یک را بررسی کنیم.
  • شرکت تحقیقاتی پارسی طب از سال ۱۳۹۱ با هدف تولید و فرآوری داروهای گیاهی و طبیعی فعالیت خود را آغاز نموده است.
  • طبیعت به رایگان گیاهان را با همه زیبایی و خواصش به ما ارزانی داشته است و کافی است تا ما با طبیعت دوست شویم و بیشتر به این هدیه الهی توجه کنیم.
  • اختلال در خواب، بدن درد، متورم شدن بدن، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و … از جمله این بیماری‌ها هستند که در نهایت افسردگی شدید را به همراه دارند که رهایی از آن، کار راحتی نیست.
  • این دمنوش لاغری جایگزینی ایده آل و بدون کافئین برای قهوه بعد از شام است.

برای درست کردن دمنوش گیاهی ابتدا روی گیاه که به طرز صحیحی خرد شده است (به عطاری بگویید گیاه را برای دمنوش می‌خواهم) آب جوش بریزید. اگر قصد تهیه دمنوش و نوشیدنی گیاهی را دارید، بهتر است گیاه موردنظر را از عطاری‌های معتبر خریداری کنید تا بتوانید نوع سالم و مناسب را برای تهیه یک دمنوش استفاده کنید. گاهی اوقات افراد ماجراجو(!) خود از دل طبیعت گیاهان را می‌چینند و تهیه می‌کنند و گاهی به دلیل عدم آگاهی و دانش کافی، توانایی تشخیص نوع سمی از نو بی‌خطر آن را ندارند. از این جهت بهتر است ریسک نکنید و برای دم کردن یک دمنوش، سلامتی و جان خود را به خطر نیندازید. برای تهیه این نوشیدنی گیاهی با استفاده از برگ های خشک شده، ابتدا باید برگ های گیاه را پودر کرده و سپس آنها را در یک قوری چینی و یا شیشه ای ریخته و مقداری آب جوش نیز به آن اضافه کنند. آویشن یکی از گیاهان پر خاصیت است که با رنگ های صورتی مایل به بنفش در طبیعت موجود است.

قواعد مصرف[ویرایش]

هم‌چنین، بهترین روش تهیه دمنوش به ظروف مناسب مورد استفاده نیز بستگی دارد. سکنجبین ترکیبی از سرکه و انگبین یا همان شهد است که به مقدار معینی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و از مخلوط آن‌ها این شربت خوشمزه و دوست‌داشتنی به وجود می‌آید. شربت سکنجبین برای آن‌ها که عطش شدید دارند معجزه می‌کند و از زمان‌های گذشته تا به امروز همیشه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ایرانی بوده است. گاها می‌بینیم که شربت سکنجبین را با زعفران، بیدمشک و یا خاکشیر ترکیب می‌کنند و به‌عنوان یک نوشیدنی تمام‌عیار مصرف می‌کنند. البته شربت سکنجبین را می‌توانید همراه با کاهو هم مصرف کنید.

۱۲- چای گزنه:

دمنوش چای سبز، دمنوش زرشک، دمنوش گل محمدی و دمنوش دارچین جزو دمنوش‌هایی است که به کنترل چربی خون کمک می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای سلامتی خود ارزش بسیاری قائل هستید، مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در ادامه دادن این مسیر به شما کمک کند. دمنوش‌های گیاهی همانند چای و قهوه، کافئین ندارند، به همین دلیل تمامی فواید آن به‌طورکامل جذب بدن می‌شوند. به برخی از خواص دمنوش گل‌گاوزبان اشاره کردیم؛ اما اگر گل‌گاوزبان را با یک گیاه آرامش‌بخش دیگر به نام سنبل‌الطیب ترکیب کنیم می‌توانیم یک دمنوش با خواص به‌مراتب بیشتر تهیه کنیم. سنبل‌الطیب یا همان علف گربه مثل گل‌گاوزبان طبع گرم دارد و علاوه بر خاصیت آرامش بخشی برای درمان افسردگی، کمک به هضم غذا، رفع دل‌پیچه و تشنج هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این صورت که روند سوخت و ساز را در بدن افزایش می‌دهد و باعث لاغری فرد شود. این دمنوش در سراسر جهان از جمله غرب آفریقا، مکزیک، آمریکای مرکزی، دریای کارائیب، هند، ایران و کامبوج مصرف می‌شود. دمنوش قهوه سبز را می‌توان به تنهایی یا در کنار شیرینی نوش جان کرد. حتی این امکان وجود دارد که این دمنوش را به صورت گرم یا سرد (به همراه یخ) تهیه کرد. دمنوش از بهترین گزینه هایی است که جهت استفاده و پذیرایی از مهمانان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

عسل را پس از خنک شدن جوشانده اضافه می کنیم تا در حرارت بالا خواص آن از بین نرود. اگر در طول روز تحت فشار کاری زیادی هستید و استرس زیادی را تجربه می‌کنید، دمنوش اسطوخودوس را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پونه گرم و خشک است، با آنتی اکسیدان فراوان خود سیستم ایمنی را تقویت کنند. از دمنوش پونه در مسمومیت‌های غذایی، اسهال و استفراغ و دل‌پیچه، نیز استفاده می‌شود و فنجانی چای پونه همراه استویا یا کمی عسل بعد غذا توصیه می‌شود.

دمنوش مریم گلی یکی دیگر از انواع دمنوش طبیعی ایرانی است که به دلیل تاثیرات مهمی که بر سلامت دارد به سراسر جهان صادر می‌شود و علاوه بر دمنوش در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص این گیاه می‌توان به افزایش توانایی‌های ذهنی اشاره کرد که شامل افزایش توجه و تقویت حافظه می‌شود. دمنوش مریم گلی با تحریک کانال‌های عصبی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند و ذهن را در سنین پیری شاداب و جوان نگه می‌دارد. این گیاه سرشار از ویتامین کا است و بر سلامت استخوان‌ها بسیار موثر می‌باشد. با مصرف مرتب این دمنوش می‌توانید دیابت و کلسترول بالای خون خود را کنترل کنید. تاثیر این گیاه در تقویت سیستم ایمنی بدن، مراقبت از پوست و بی‌خوابی غیر قابل چشم‌پوشی است.