بهترین استراتژی فارکس برای معامله چیست؟ + دقیق ترین استراتژی فارکس ایران بورس

به این معنا که معامله‌گر در دوره‌های پرنوسان دارایی خود را معامله می‌کند و از این طریق به سود می‌رسد. اگر شما یک دی تریدر باشید، نگرانی در مورد فاندامنتال‌های اقتصادی و روند بلند مدت ندارید، زیرا آنها ربطی به استراتژی شما ندارند. تیم باینری آپشن جاب در سال 88 به وجود آمد که شامل کارکشته ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد .

  • استراتژی معاملاتی day trading یا معامله روزانه مناسب افرادی است که با شدت و فشار ترید اسکلپ راحت نیستند و از طرفی هم علاقه به ترید های بلندمدت ندارند.
  • به طور مثال در پرایس اکشن شما ابتدا چرخهٔ مارکت را پیدا کرده و متوجه می‌شوید که در حال حاضر در چه نقطه‌ای از بازار قرار دارید.
  • حد ضرر و مدیریت سرمایه از ارکان اصلی و مهم برای هر سیستم و استراتژی معاملاتی آن می باشد.
  • همانطور که از نام این استراتژی فارکس مشخص است در معاملات فارکس امروز بسته خواهد شد و شما می‌توانید روی یک معامله را چند دقیقه تا چند ساعت وقت بگذارید.

شاید عنوان نقاط حمایت و مقاومت بسیار ساده و کلیشه‌ای به نظر برسد اما بسیاری از معامله گران با همین استراتژی معاملاتی ساده سود های خوبی کسب می‌کنند. شاخص قدرت نسبی یک شاخص تحلیل تکنیکال محبوب است که در بسیاری از استراتژی های معاملاتی استفاده می شود. RSI به معامله گران کمک می کند تا حرکت بازار و شرایط خرید یا فروش بیش از حد را شناسایی کنند.

انواع استراتژی در فارکس

مهم است که اطمینان حاصل شود که بازار در موارد قبلی به شاخص حرکت احترام گذاشته است و شرایط دقیقی را که به نظر می رسد کار می کند، بیابد. هنگامی که شرایط مرتبط و نحوه اعمال استراتژی کلی را در معاملات آنلاین درک کردید، در موقعیت بهتری برای اجرای استراتژی و کسب بیشترین ارزش از آن خواهید بود. اوراق بهادار بیش از حد خرید شده است خریداران اولیه آماده کسب سود هستندخریداران فعلی ممکن است در معرض خطر ظاهر شوند. سبک‌های معاملاتی ضد روند برخلاف سبک‌های معاملاتی پیرو روند هستند – هدف آن‌ها فروش در زمانی است که یک نقطه اوج جدید وجود دارد و خرید در زمانی که یک فرود جدید وجود دارد. این مورد به این دلیل رخ می دهد که فعالان بازار تمایل دارند قیمت های بعدی را بر اساس بالاترین و پایین های اخیر قضاوت کنند.

هدف پشت استراتژی معاملات روزانه فارکس، استفاده از نوسانات کوتاه مدت قیمت یک ارز یا جفت ارز است. در بیشتر موارد، معاملات زودتر باز می شوند و قبل از پایان روز بسته می شوند. توجه به ناکارآمدی های بازار و تجزیه و تحلیل هر عامل مهمی که ممکن است بر قیمت کوتاه مدت یک ارز تأثیر بگذارد، مهم است. همانطور که از نام آن پیداست، یک استراتژی حرکت برای معاملات فارکس مستلزم خرید فارکس یا CFD فارکس است اگر قیمت نشان دهنده یک مسیر صعودی باشد. در همین بازه، پوزیشن هایی را می بندید که متوجه می شوید حرکت قیمت ارز یا جفت ارز در یک روند نزولی است.

انتخاب بهترین استراتژی فارکس برای شما

معاملات در این نوع از استراتژی فارکس به صورت کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت انجام می شوند. در واقع دلیل محبوبیت این استراتژی قابلیت انجام معاملات در زمان های مختلف است. برای تعیین این نقاط در پرایس اکشن می توان از سایه کندل، تشخیص روند و اندیکاتور و اسیلاتورها کمک گرفت. آن ها فقط باید بدانند چه وقت از موقعیت فعلی خود خارج‌ شوند تا ضرر را محدود کنند. حتی هنگامی که بازار روند روبه رشدی دارد، نوسانات قیمت ناچیزی وجود دارد که بر خلاف جهت روند غالب است.

شکست زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بازار از محدوده ادغام یا معاملات خارج می‌شود – این معمولاً زمانی است که سطح حمایت یا مقاومت برآورده شده و از آن فراتر رفته است. محور عمودی RSI از 0 تا 100 می رود و قیمت فعلی را در برابر مقادیر قبلی خود نشان می دهد. اگر قیمت به 100 افزایش یابد، این یک روند صعودی بسیار قوی است، زیرا معمولا هر چیزی بالای 70 به عنوان خرید بیش از حد در نظر گرفته می شود.

5-ژورنال نویسی کنید؛ یعنی از معاملات خود یادداشت تهیه کنید و در پایان روز یا هفته آن‌هارا بررسی کنید. این نوع تفکر بسیار مناسب است اما باید به این نکته توجه کرد که هر شخصی احساسات و شخصیت متفاوتی دارد. توصیه می‌شود اگر سیستم شما از توانایی کافی برخوردار نیست از اتس پلتفرم استفاده کنید. نرم افزارهای پیشنهادی ما برای این سبک نینجا تریدر و اتس پلتفرم است.

وقتی نوبت به معاملات موقعیتی می رسد، داشتن دانش عمیق از نحوه عملکرد بازارها در بلندمدت بسیار مهم است. این نوع استراتژی معاملاتی فارکس شما را ملزم به باز کردن موقعیت‌های میان‌مدت تا بلندمدت می‌کند و بسیار مهم است که بدانید چه عواملی ممکن است در این بازه زمانی بر قیمت تأثیر بگذارد. بنابراین، داشتن چشم‌انداز «کلان» امری عادی است و معاملات موقعیتی یک استراتژی است که توسط سرمایه‌گذاران در مقابل معامله‌گران روزانه اتخاذ می‌شود. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید معاملات خوب و بد را از هم تشخیص دهید. در واقع لازم نیست تا همه سرمایه گذاران در تمامی معاملات شرکت کنند چرا که برخی از معاملات اصلا سود ده نبوده و بر عکس زیان ده اند. تمایز دادن این دو مورد از هم کار آسانی نیست و به همین دلیل با استفاده از نرم افزار تست، شما نوع اندیکاتور، جفت ارز ها و تایم فریم هایی که ریسک پذیر هستند را خواهید فهمید.