بهترین استراتژی فارکس استراتژی فارکس به چه معناست ؟ اول پرداخت

زمانی که EMA سبز رنگ و قرمز رنگ در عکس جهتی که شما وارد بازار شدید، دوباره از یکدیگر عبور کردند، چه در سود باشید، چه در ضرر، باید سفارش را ببندید. از طریق این استراتژی می‌توان سیگنال‌های واضحی برای انجام معاملات به دست آورد. انواع مختلفی از سبک های استراتژی معاملاتی فارکس از تایم فریم های کوتاه تا تایم فریم های طولانی وجود دارد. این سبک‌ها در طول سال‌ها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان انتخابی محبوب از فهرست بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس در سال جاری باقی مانده‌اند. بهترین معامله گران فارکس همیشه از سبک ها و استراتژی های مختلف در جهت نحوه تجارت موفق فارکس آگاه هستند.

  • باید به این کار خود ادامه دهید تا زمانی که قیمت از محدوده‌ی مثلث خارج شده و سفارش شما فعال شود.
  • معامله گرانی که دارای بیشترین صبر و تحمل برای سودآوری هستند، ممکن است به سراغ استراتژی پوزیشن تریدینگ بروند.
  • در سبک پرایس اکشن شما به حداقل ابزار نیاز دارید یعنی خود چارت قیمت.
  • اسکالپ کردن به انجام معاملات کوتاه مدت گفته می‌شود، گاهی فقط برای چند دقیقه.
  • مثلا سرمایه گذاران همیشه بر یک استراتژی نمی مانند و همواره سعی در رفع باگ های آن دارند.

معاملات در این نوع از استراتژی فارکس به صورت کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت انجام می شوند. در واقع دلیل محبوبیت این استراتژی قابلیت انجام معاملات در زمان های مختلف است. برای تعیین این نقاط در پرایس اکشن می توان از سایه کندل، تشخیص روند و اندیکاتور و اسیلاتورها کمک گرفت. آن ها فقط باید بدانند چه وقت از موقعیت فعلی خود خارج‌ شوند تا ضرر را محدود کنند. حتی هنگامی که بازار روند روبه رشدی دارد، نوسانات قیمت ناچیزی وجود دارد که بر خلاف جهت روند غالب است.

استراتژی معاملاتی روند محور

وقتی نوبت به معاملات موقعیتی می رسد، داشتن دانش عمیق از نحوه عملکرد بازارها در بلندمدت بسیار مهم است. این نوع استراتژی معاملاتی فارکس شما را ملزم به باز کردن موقعیت‌های میان‌مدت تا بلندمدت می‌کند و بسیار مهم است که بدانید چه عواملی ممکن است در این بازه زمانی بر قیمت تأثیر بگذارد. بنابراین، داشتن چشم‌انداز «کلان» امری عادی است و معاملات موقعیتی یک استراتژی است که توسط سرمایه‌گذاران در مقابل معامله‌گران روزانه اتخاذ می‌شود. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید معاملات خوب و بد را از هم تشخیص دهید. در واقع لازم نیست تا همه سرمایه گذاران در تمامی معاملات شرکت کنند چرا که برخی از معاملات اصلا سود ده نبوده و بر عکس زیان ده اند. تمایز دادن این دو مورد از هم کار آسانی نیست و به همین دلیل با استفاده از نرم افزار تست، شما نوع اندیکاتور، جفت ارز ها و تایم فریم هایی که ریسک پذیر هستند را خواهید فهمید.

ساده ترین استراتژی فارکس

شکست زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بازار از محدوده ادغام یا معاملات خارج می‌شود – این معمولاً زمانی است که سطح حمایت یا مقاومت برآورده شده و از آن فراتر رفته است. محور عمودی RSI از 0 تا 100 می رود و قیمت فعلی را در برابر مقادیر قبلی خود نشان می دهد. اگر قیمت به 100 افزایش یابد، این یک روند صعودی بسیار قوی است، زیرا معمولا هر چیزی بالای 70 به عنوان خرید بیش از حد در نظر گرفته می شود.

به همین علت، معاملات روند از رویکرد بلندمدتی که به عنوان معاملات موقعیتی شناخته می شود، حمایت می کند. هنگام سرمایه گذاری در جهت یک روند قوی، یک معامله گر باید آماده باشد تا در برابر ضررهای ناچیز مقاومت کند با این آگاهی که سود آن ها در نهایت تا زمانی که روند فراگیر تداوم داشته باشد از زیان ها فراتر می رود. این روند ادامه می یابد تا زمانی که فروش کاهش یابد و با اطمینان از بازگشت دوباره به خریداران، این اطمینان حاصل شود که قیمت ها بیشتر کاهش نخواهند یافت. استراتژیهای دنباله روی روند، معامله گران را تشویق می کند تا پس از شکست مقاومت، بازار را بخرند و پس از سقوط بازار، بازار را به فروش برسانند. گاهی اوقات یک بازار از محدوده خارج می شود ، برای شروع روند به زیر حمایت یا بالاتر از مقاومت می رود. چگونه این اتفاق می افتد؟ وقتی حمایت از بین می رود و بازار به پایین ترین سطح می رسد، خریداران شروع به توقف می کنند.

شاید عنوان نقاط حمایت و مقاومت بسیار ساده و کلیشه‌ای به نظر برسد اما بسیاری از معامله گران با همین استراتژی معاملاتی ساده سود های خوبی کسب می‌کنند. شاخص قدرت نسبی یک شاخص تحلیل تکنیکال محبوب است که در بسیاری از استراتژی های معاملاتی استفاده می شود. RSI به معامله گران کمک می کند تا حرکت بازار و شرایط خرید یا فروش بیش از حد را شناسایی کنند.