بلاک چین چیست و فناوری آن چگونه است ؟ ~ اکس اونیکس | حسینی فایننس

بلاک چین چیست و فناوری آن چگونه است ؟ ~ اکس اونیکس | حسینی فایننس

کدهای هش توسط یک تابع ریاضی ایجاد می‌شوند که اطلاعات دیجیتال را به رشته‌ای از اعداد و حروف تبدیل می‌کند. مانند همه نرم‌افزارها که نیاز به ارتقا دارند، بلاک چین‌ها نیز به دلایل مختلفی مانند افزودن قابلیت، مقابله با خطرات امنیتی، حل اختلاف نظر در جامعه رمز ارز مورد نظر، بروز می‌شوند. بلاک چین اطلاعات را با هم در گروه‌هایی به نام بلاک جمع‌آوری می‌کند. بلاک‌ها دارای ظرفیت‌های ذخیره‌سازی خاصی هستند و هنگامی که پر می‌شوند، بسته شده و به بلوک پرشده قبلی متصل می‌شوند و زنجیره‌ای از داده‌ها را تشکیل می‌دهند که به نام بلاک چین شناخته می‌شود. به این معنی که تمام گره‌ها دارای قدرت برابر هستند و وظایف یکسانی را انجام می‌دهند.

  • طبیعی است که هرچه قدرت پردازشی بیشتر باشد، میزان پاداش هم بیشتر خواهد بود.
  • در اثبات سهام توزیع توکن‌ها و نحوه انتخاب اعتبارسنج‌ها و تعداد آن‌ها بر این ویژگی اثر می‌گذارد.
  • این تکنولوژی جدید از ترکیب روش‌های قدیمی با روش‌های جدید طبقه بندی اطلاعات به وجود آمده است.
  • این مسئله در دهه 1980 میلادی مطرح شده و معضلی را توصیف می‌کند که در آن، تعدادی شرکت‌کننده ایزوله شده (منزوی) باید برای هماهنگی اقدامات خود، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

هش‌های مورد استفاده در بلاک چین جالب هستند، زیرا احتمال یافتن دو قطعه داده که دقیقاً همان خروجی را دارند، به طور نجومی پایین است. مانند شناسه های ما در بالا، هر گونه تغییر جزئی در داده های ورودی ما خروجی کاملاً متفاوتی خواهد داشت. ، بهتر است در ابتدا سیستم مالی سنتی را در نظر بگیرید؛ همانطور که می‌دانید، ما برای انجام تراکنش‌های مالی در زندگی روزمره از یک واسطه استفاده می‌کنیم که بانک‌ها معروف‌ترین این واسطه‌ها هستند.

نظر بدهید

چهارمین نوآوری بزرگ در شبکه‌های مبتنی بر بلاک چین، معرفی اثبات سهام (Proof-of-Stake) به‌ جای روش اثبات کار (Proof-of-Work) برای برقراری امنیت شبکه https://hoseinifinance.com/ بود. به‌ عبارتی ‌دیگر، افراد با سرمایه‌گذاری در شبکه بلاک چین، مجوز اعتبارسنجی و استخراج و دریافت پاداش بیشتر را از شبکه کسب خواهند کرد. دومین و پرکاربردترین نوع بلاک چین، یک شبکه عمومی است که عمده ارزهای دیجیتال مشهور (نظیر بیت کوین و اتریوم) از آن بهره می‌برند. کاربرانی که می‌خواهند به این شبکه بلاک چین وارد شوند، به هیچ مجوزی برای ورود نیاز ندارند. صرافی کیف پول من که یک منبع موثق برای خرید بیت کوین و انواع دیگر کریپتو کارنسی است، قصد دارد در این مطلب توضیحاتی کامل در مورد بلاک چین و انواع بلاک چین شرح دهد. بلاک چین یک فناوری نوین به شمار می‌آید که هدف آن ذخیره‌سازی و انتقال هر نوع داده به صورت غیرمتمرکز است.

سازنده بلاک چین و تاریخچه

این شرکت دارای یک انبار که دربرگیرنده همه این رایانه ها در زیر یک سقف است، می باشد و کنترل کامل هر یک از این رایانه ها و تمام اطلاعات موجود در آنها را در اختیار دارد. در این سند گوگل داک، همه به محتوا دسترسی داشته و کار کردن یکی از افراد مانع کار کردن فرد دیگر نمی‌شود. همچنین تمام تغییرات در زمان واقعی و به صورت شفاف نشان داده می‌شود. آزمایش شده– تا به امروز، Proof of Work بالغ‌ترین الگوریتم اجماع است و صدها میلیارد دلار ارزش را تضمین کرده است. اگر آلیس بخواهد از طریق حواله بانکی را به باب پرداخت کند، به بانک خود اطلاع می دهد. بیایید فرض کنیم که دو طرف برای سادگی از یک بانک استفاده می کنند.

بلاکچین، که گاهی به آن فناوری لجر توزیع شده نیز گفته می‌شود، با استفاده از تمرکززدایی و هش رمزنگاری، تاریخچه هر دارایی دیجیتال را غیر قابل تغییر و شفاف می‌کند. «کریپتو انساندوستی» به استفاده از فناوری بلاک چین برای دور زدن این محدودیت‌ها توجه دارد. این حوزه نوظهور با تکیه بر ویژگی‌های ذاتی فناوری برای اطمینان از شفافیت بیشتر، مشارکت جهانی و کاهش هزینه‌ها، به دنبال به حداکثر رساندن تأثیر موسسات خیریه است.