با انواع سیستم ترمز خودرو و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید مجله همراه مکانیک | توکو لیفتراک

با انواع سیستم ترمز خودرو و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید مجله همراه مکانیک | توکو لیفتراک

در این مقاله به اختصار توضیح داده می شود که لنت ترمز پژو 405 خوب چه مشخصه هایی دارد و کیفیت ترمزگیری چگونه بیشتر می شود . در این مقاله به اختصار توضیح داده می شود که لنت ترمز پژو 206 تیپ 5 خوب چه مشخصه هایی دارد و کیفیت ترمزگیری چگونه بیشتر می شود. در این مقاله به اختصار توضیح داده می شود که لنت ترمز جک S5 خوب چه مشخصه هایی دارد و کیفیت ترمزگیری چگونه بیشتر می شود.

  • بدین ترتیب که وقتی شما ترمز ناگهانی می‌کنید، ممکن است یک یا چند چرخ ماشین‌تان قفل شود.
  • نیروی حاصل از روغن ترمز به کفشک‌ها فشار وارد می‌کند و سبب اصطکاک لنت‌ها با کاسه ترمز و درنهایت توقف خودرو می‌شود.
  • این ترمز در ابتدا بایست جریان ثابتی از هوای فشرده شده را برای سیستم فراهم آورد.
  • برای مثال اگر چرخی در هنگام ترمز گیری نسبت به سایر چرخ‌ها از سرعت دورانی کمتری برخوردار باشد، واحد پردازنده با کاهش نیروی ترمز اعمالی سرعت دورانی آن را نسبت به چرخ‌های دیگر افزایش می‌دهد.
  • در این صورت کنترل اتومبیل کار سختی خواهد بود و به اطراف کشیده خواهد شد.

هستند که کارکرد درست هر کدام از این قطعات بسیار مهم و حیاتی است. در این مدل، سیستم ترمز وارد عمل شده و پیستون‌ها فشار خود را به لنت‌های ترمز آورده و لنت‌ها هم به دیسک ترمز می‌چسبند و ترمزگیری می‌شود. در این مدل به جای کاسه، از یک دیسک چرخان استفاده می‌شود و به جای کفشک‌های خمیده هم، از یک جفت کفشک صاف به نام لنت ترمز سود برده می‌شود. این لنت‌ها دو طرف دیسک جا خوش کرده و از پشت به یک سیلندر و پیستون هم وصل می‌شوند تا وارد عمل شوند. وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید، روغن توسط نیروی هیدرولیکی از یک کانال فلزی به سیلندر چرخ رسیده و پیستون را به سمت بیرون فشرده می‌کند. عملکرد اصلی سیستم ترمز بدین شکل است که به توقف خودرو منجر می‌شود تا راننده با خیال راحت از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B حرکت کند.

سامانه ایمنی خودرو

اهمیت ترمز خودرو بر هیچکس پوشیده نیست اما کمتر راننده‌ای از بهترین سیستم‌های ترمز دنیا اطلاعاتی در دست دارد. در این گزارش جامع تلاش کرده‌ایم تا شما را با ضمن آشنایی بهترین سیستم‌های ترمز دنیا و کمپانی‌های سازنده آنها، با تمام مباحث مربوط به سیستم ترمز ماشین اعم از انواع سیستم ترمز، ترمز دیسکی و کاسه ای، مواجهه با بریدن ترمز و … آشنا کنیم. اولین مرحله تقویت نیروی ترمز ، استفاده از قانون گشتاور در طراحی پدال ترمز می باشد. این مدل ترمز خودروها در سه نمونه پلاگین، رئوستاتیکی و نمونه‌های دیگری مثل مقاومتی دسته‌بندی می‌شوند و بیشتر در اتومبیل‌های برقی به کار می‌روند.

نقش سنسور ترمز ABS در سیستم ترمز خودرو

امروزه کمتر خودرویی را می‌توان یافت که به این دو سیستم حیاتی مجهز نباشند. اگر به دنبال پی بردن به عملکرد سیستم EBD هستید تا ادامه این مطلب با ما باشید. این شیر علاوه بر تقسیم اصولی و درست نیروی ترمز بین جلو و عقب خودرو ، دارای سنسوری می باشد (در بعضی خودروها) که در شکل بالا این سنسور را بین لوله های A و B می بینید ، این سنسور در صورت ایراد در یکی از مدارات ترمز ، به راننده هشدار می دهد. در سیستم ترمز خلاء معمولاً حرکت لنت ها و اصطکاک به وجود آمده در چرخ‌ها توسط لوله‌های خلاء به وجود می‌آید این مدل ترمزها بیشتر در لوکوموتیو سازی یا همان ساخت قطارها به کار می‌رود. با‌کمی تمرین، دیگر کار با ترمز خودروهای معمولی برای این رانندگان سخت می‌شود.

ترمز اضطراری

دستگاه ترمز به وسیله سیستم های مکانیکی، خلاای، هوای فشرده،و هیدرولیکی فعال می شود. ترمز ایجاد شتاب منفی لازم برای توقف خودروی در حال حرکت است.علاوه بر متوقف کردن کامل خودرو، کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، توقف مرحله ای، و کاهش سرعت به اندازه دلخواه را می توان از وظایف اصلی این سیستم دانست. هنگامی که پا از روی پدال برداشته می شود شیر هوا مجدد باز شده و با کمک فنری که وجود دارد ، پدال به حالت اولیه ی خود باز می گردد . در صورتی که در ترمز و سیستم ترمز، اختلالی ایجاد شود ، ترمزخودرو وظیفه ی خود را انجام می دهد و وجود ترمز سروو برای بهتر عمل کردن و انتقال نیرو وارد شده بر پدال ترمز است.