استراتژی فارکس چیست؟ 5 استراتژی خوب فارکس ایتسکا

اگر علم تابلو خوانی و بازار خوانی خوبی دارید می‌توانید نوسان گیری کنید سرمایه خود را در مدت زمانی کرد چند برابر کنید. استفاده از این استراتژی فارکس معاملاتی زمانی کار آمد است که روند مشخص و همچنین نوسانات مهمی در بازار وجود داشته باشد. در استفاده از این استراتژی تحلیل تکنیکال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این‌ها مشکلات متداولی هستند که بسیاری از معامله‌گران در فارکس با آن‌ها مواجه می‌شوند. بسیار مهم است به این درک برسید که احتمال وقوع معاملات متوالی منفی چقدر است و همینطور اینکه آمار و ارقام و احتمالات در حرفه معامله‌گری چطور کار می‌کند. در این مقاله به توضیح مفاهیم اساسی و مهمی در این زمینه می‌پردازیم و همچنین نکات عملی و مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا مرتکب اشتباهات زیان‌بار و سنگینی در فعالیت‌های معاملاتی خود نشوید.

  • همینطور معامله‌ گران می‌توانند بر روی بازه‌های زمانی خاصی در یک بازار تمرکز کنند تا خود را خصوصیت‌ها و حرکات آن بازار آشنا سازند.
  • در واقع مدت زمانی که طول می‌کشد تا تریدر یا معامله‌گر یک جفت ارز را انتخاب کند و زمان ورود و خروج از آن را پیدا کند، استراتژی معاملاتی گویند.
  • به این صورت آنها در زمانی که قطار در ایستگاه نیست قصد سوار شدن را دارند و با اینکار فقط به خودشان آسیب می زنند و پول های زیادی را در بازار ضرر می کنند.
  • ما قبلا به حساب آموزشی اشاره کرده بودیم اما تکرار آن خالی از لطف نیست.
  • پس اگر قیمت بین دو ایستگاه یا سطوح حمایت مقاومتی باشد باید فعلا صبر کنیم.
  • و اگر قیمت به 0 کاهش یابد، یک روند نزولی مستمر بسیار قوی است، زیرا هر چیزی زیر سطح 30 بیش از حد فروش تلقی می شود.

اهمیتی ندارد آن را چه صدا بزنیم، تنها باید توجه کنیم که زمانی که بازار یک سطح مهم را از دست بدهد تا سطح بعدی حرکت می کند. مثل قطاری که وقتی از یک ایستگاه رد شود، تا ایستگاه بعدی حرکت می کند و وظیفه ما معامله گران این است که این ایستگاه ها (سطوح مهم و کلیدی) روی هر نمودار را شناسایی کنیم. این استراتژی یکی دیگر از سودده ترین استراتژی های فارکس به شمار می‌آید که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نقاط حمایت و مقاوت را به راحتی تشخیص دهند.

معامله همپوشانی فیبوناچی فارکس

به همین دلیل استراتژی معاملات هفتگی فارکس میتواند انعطاف پذیری و ثبات بیشتری را در مقایسه با ترید روزانه ارائه دهد. با حرکت قیمت، شما نیازی به صرف وقت تماشای اخبار اقتصادی ندارید یا به الگوهای نمودار تجزیه و تحلیل تکنیکال پیچیده نیاز دارید. با این روش ممکن است صرف ۱۵-۳۰ دقیقه در روز به دنبال سیگنال های جدید و نظارت بر معاملات باز باشید. استراتژی پرایس اکشن با استفاده از الگوهای شمعی معمولا شامل یک، دو یا چند کندل شمعی هستند که اغلب در نمودار یافت می شوند.

یا مثلاً وقتی سکه‌ای پرتاب می‌کنند و چهار مرتبه خط ظاهر می‌شوند، فکر می‌کنند الان دیگر احتمال اینکه شیر ظاهر شود، بیشتر است. یا وقتی در لاتاری شرکت می‌کنند، فکر می‌کنند اگر خودشان یک عدد را انتخاب کنند، شانس برنده شدن بیشتری دارند. وقتی می‌بینید که یک بازیکن بسکتبال پشت سر هم ۵ یا ۶ مرتبه توپ را داخل سبد می‌اندازد و امتیاز می‌گیرد، مردم معمولا می‌گویند این بازیکن روی دور خوش‌شانسی افتاده و به نظر می‌رسد چیزی جلودار او نیست. یعنی شما هر بازیکنی را که برای مدتی زیر نظر بگیرید، می‌بینید که آن‌ها هم همین خوش‌دستی و گرفتن امتیازهای متوالی را تجربه کرده‌اند. در این قسمت چند استراتژی بسیار عالی از بین تعداد زیادی استراتژی انتخاب شده و در اختیار شما قرار گرفته. بنابراین باید برای خود قوانینی تعیین کنید که در این مواقع بتوانید احساسات خود را مدیریت کنید.

به کمک کدام یک از استراتژی های فارکس می توان چندین معامله را در طول روز انجام داد

در این نوع استراتژی، معامله گران کمتر نگران نوسان های کوتاه مدت در بازار معاملاتی هستند و در عوض تمرکز خود را بر روی حرکات قیمتی بلند مدت گذاشته‌اند. استراتژی نیکولا دلیک معروف ترین استراتژی در میان تمامی استراتژی های فارکس است. در واقع معامله گران به کمک آن یک معامله پر سود و البته امن را تجربه خواهند کرد. همیشه به یاد داشته باشید که چارچوب زمانی برای نمودار سیگنال باید حداقل یک ساعت کمتر از نمودار پایه باشد. برای این استراتژی فارکس، دو مجموعه از خطوط میانگین متحرک برای بهترین نتیجه انتخاب شده‌اند. برای اطمینان از اینکه آیا یک روند ارزش تجارت دارد ، خطوط MA باید با عمل قیمت ارتباط داشته باشند.

استراتژیهای فارکس پیروی از روند

و بعد معامله‌ای با بالاترین حجم میکنم که نصف یا همه حسابم رو خالی می‌کنه. یک راه موثر این است که قبل از خارج شدن کنترل وضعیت از دستتان، یک مقدار یا درصد ضرر را تعیین کنید که در صورت وقوع آن، باید عقب ‌نشینی کرده و استراتژی خود را اصلاح کنید. اگر شما یک معامله با یک مینی لات (10 هزار دلار آمریکا) باز کنید و تنها 250 دلار مارجین واقعی برای باز کردن معامله داشته باشید، بر اساس 10 هزار دلار بهره دریافت خواهید کرد، نه 250 دلار. بنابراین برای هر روزی این معامله باز است، بروکر به شما تفاوت نرخ بهره پوند بریتانیا و دلار آمریکا را به شما پرداخت می‌کند که در این مثال 3 درصد محسوب می‌شود.