استراتژی فارکس چیست؟ + معرفی 8 مورد از بهترین استراتژی های فارکس محمد فاموریان

امروز در این مقاله به شما یک استراتژی فارکس سودده و موفق را معرفی می کنیم به نام استراتژی CTS که مخفف Comprehensive Trading Strategy یا به فارسی “استراتژی جامع معاملاتی” است. نسخه اولیه این استراتژی فارکس را آقای مقراضی 6 سال پیش پایه نهادند و طی سالها با اضافه و کم کردن یک سری ویژگی ها به آن توانستند نرخ موفقیت و سودآوری آن را به شدت افزایش دهند. ما امروز قصد داریم راجع به آخرین ورژن یکی از دقیق ترین استراتژی های فارکس و کریپتو صحبت کنیم.

  • طلا به دلیل نواسانات روزانه مناسب، معمولا معامله‌گران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.
  • این استراتژی ها برای مدت قابل توجه‌ای برای معامله گران بسیاری سودآوری کرده‌اند و می‌توان به آنها اعتماد کرد اما باید از آنها در شرایط مناسبی استفاده کرد.
  • این برای تریدر های این استراتژِ معاملاتی بدین معناست که علارقم فروش زیاد در این ناحیه، قیمت تمایلی به حرکت به سمت پایین را ندارد.
  • لذا اگر این دوره آموزشی را تهیه کردید حتما به نکات مهمی که در آن گفته میشود عمل کنید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان بگیرید.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که علاقه ندارید معامله شما طولانی مدت باز باشد، ممکن است به این سبک علاقه‌مند شوید. برای آشنایی بیشتر با موضوع اسپرد می‌توانید به مقاله هر آنچه باید در مورد اسپرد در فارکس بدانید مراجعه کنید. تریدرهای اسکلپر معاملات خود را در حد چند دقیقه بیشتر باز نمی‌گذارند.

روش هایی برای جلوگیری از فکر کردن بیش از حد هنگام معامله

در زمینه استراتژی های مختلف در فارکس، منابع زیادی وجود دارد که شما می توانید آن را به شکل پی دی اف، ویدیو و یا کتاب تهیه کنید. یکی از مزیت هایی که کتاب ها در این زمینه دارند این است که تمامی موارد مورد نیاز شما از پایه توضیح داده شده است. شما با انتخاب این استراتژی در واقع صفر تا صد معامله را در اختیار دارید و مدیریت کردن آن برایتان بسیار آسان است. اگر در فارکس ثبت نام نکرده اید، مقاله آموزش ثبت نام در فارکس را بخوانید. اگر میانگین متحرک 25 روزه پایین تر از میانگین متحرک 300 روزه باشد، بفروشید. EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD و AUD/USD برای معامله با این استراتژی مناسب ترند.

متحرک میانگین متقاطع استراتژی فارکس

سبک فارکس سوئینگ تریدینگ مناسب استراتژی معاملاتی و افرادی است که اولا سرمایه های نسبتا بزرگی دارند و دوما زمان این که تمام روز در حال مانیتور کردن بازار باشند را ندارند. معامله گران این استراتژی فارکس معاملات خود را در همان روزی که باز کرده‌اند، می‌بندند و کار به روز بعد نمی‌کشد. به این نکته توجه داشته باشید که افراد همواره به دنبال استراتژی‌های بهتر می‌گردند اما مساله اصلی این است که یک استراتژی معاملاتی در صورتی که صحیح باشد نیازمند تمرین است. هر معامله‌گر سودده در بازار فارکس دارای استراتژی معاملاتی ثابتی است که همواره از آن پیروی می‌کند. قدرت ارزها به ما می گوید که به عنوان مثال EUR در حال ضعیف شدن و CAD در حال قوی شدن است پس اگر این دو را کنار هم بگذاریم ، یک EURCAD نزولی خوب خواهیم داشت.

شما باید به دنبال شواهدی از وضعیت فعلی باشید تا به شما اطلاع دهد که آیا با سبک معاملاتی شما مطابقت دارد یا نه و باید یکی از استراتژی‌های فارکس باشد که باید از آن استفاده کنید. وقتی صحبت از الگوهای قیمتی می شود، مهمترین مفاهیم شامل حمایت و مقاومت است. به بیان ساده، این عبارات نشان دهنده تمایل یک بازار به عقب نشینی از سطوح پایین و بالای قبلی است. شما میتوانید قبل از تهیه هر محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین استراتژی را انتخاب کنید. برای مشاهده انواع فروش استراتژی فارکس و حتی خرید آن می توانید در اینترنت جستجو، چرا که اینترنت سایت های زیادی در این باره به شما نمایش می دهد.

استراتژی معاملاتی فارکس

بنابراین، سیستم پیروی از روند، بهترین استراتژی معاملاتی برای بازارهای فارکس است که آرام و پرطرفدار هستند. در ابتدا باید بگوییم که فارکس یکی از بزرگترین بازار مالی در سرتاسر دنیا می باشد که روزانه میلیارد ها دلار پول در آن بازار به وسیله معامله گران جابه جا می شود و افراد زیادی به موفقیت های زیادی از این طریق رسیده اند. افرادی که می خواهند در این بازار معامله کنند، باید بدانند که در این بازار تصمیم گیری بر اساس احساسات، کار و هم چنین ایده خوبی برای فرد نمی باشد. در این بازار افراد باید با منطق خود و ارزیابی تمام جوانب تصمیم گیری انجام بدهند تا بتوانند در این بازار سود خوبی کنند. نتایج نشان داده است که افرادی که منطقی و از روی اصول تصمیم گیری نکرده اند، نتایج خوبی برای آن ها رقم نخورده است. به نوع عملکردی که در این بازار به کار می گیریم تا سودی ببریم، استراتژی گفته می شود و هر کسی می تواند استراتژی منحصر بفرد خود را داشته باشد.