استراتژی دابل کراس MACD و Stochastic چیست؟ و استفاده از آن در ترید

در نمودار دقت کنید که چگونه ناحیه رنج پرایس اکشنی، مابین سطوح حمایت و مقاومت در حال نوسان است. در این ناحیه قانون HH,HL و نیز قانون LH,LL وجود ندارد و ما در یک ناحیه رنج قرار داریم. پس با یک انالیز ساده پرایس اکشن می توان فهمید بازار دارای روند است و یا اینکه در حالت رنج قرار دارد. همانگونه که قبلآ کفته شد، پرایس اکشن یا ترید بر مبنای آنالیز پرایس اکشن، عبارتست از آنالیز حرکت قیمت بر حسب زمان. توجه داشته باشد که چارت زیر به گونه ای انتخاب شده که سیگنالهای اشتباه نیز در آن وجود دارد.

  • البته بررسی سبد رمزارزها تعداد مشخصی ندارد، اما بررسی و تحلیل بیش از چند بار در روز شما را در انجام معاملاتتان مطمئن‌تر می‌کند.
  • این به آن معنا نیست که فرآیندهای دیگر بد هستند، بلکه شاید فرآیندهای دیگر برای مبتدیان ایده‌آل نباشند چون بسیاری از آن فرآیندها مستلزم مهارت‌های دیگر (مثل مهارت‌های کدنویسی، آماری و ریاضی) و زمان بیشتری برای یادگیری و کسب مهارت هستند.
  • نهنگ‌ها و مؤسساتی نظیر جی پی مورگان یا گلدمن ساکس بازار را دست‌کاری می‌کنند؛ قیمت‌ها پامپ و دامپ می‌شود.
  • در واقع اون فوت کوزه گری رو میگید که بدون اون واقعا هیچ کاری نمیشه کرد..راستشو بخواید من دوره رو فقط برای کانال سیکنال خریدم ولی وقتی فیلمها رو دیدم متوجه شدم که ارزش دوره بالا تر از سیکنال و این حرفاست..واقعا ممنون.
  • انگار سوار بر قایقی میان اقیانوس هستید و طوفان شبانه‌روز بر شما می‌تازد.

یک نوسان گیر حرفه ای سراغ ارزها و سهم هایی می رود که بتواند نوسان های آن را درک کند و تکراری می توان نوسانات پیدا کند. به عبارت ساده تر نوسان گیر حرفه ای به خوبی می داند که نوسان هر چقدر هم که کوتاه باشد باید محصولی از یک تکرار باشد، در غیر این صورت این نوسان تبدیل به بازی قمار و شانس می شود. این بازار عملا بسیار پر نوسان است و ذات بازارهای پر نوسان حرکت سهم به سهمی غیر از آن چیزی است که ده ها اندیکاتور و تحلیل و … آن را پیش بینی کرده اند. ابتدا ، به دنبال کراس اوورهای صعودی باشید تا در طی دو روز از یکدیگر اتفاق بیفتند. یک معامله گر تکنیکال یا پژوهشگر که به دنبال اطلاعات بیشتر است ، می تواند از جفت شدن اسیلاتور Stochastic و MACD ، دو شاخص مکمل ، سود بیشتری کسب کند تا اینکه فقط به یک شاخص نگاه کند. کلمه استراتژی از واژه یونانی استراتگوس گرفته شده و به معنای رهبری و فرماندهی است.

با فرض بازگشت روند قیمت، این روش نقطه سر به سری (نقطه خروج از بازار بدون سود و زیان) بهتر و سود دلاری بیش‌تری را تضمین می‌کند (نسبت به حالتی که از روش میانگین کم کردن استفاده نشود). وقتی دارایی به سبد ارزدیجیتال خود اضافه می‌کنید مخصوصا دارایی‌هایی که بطور مداوم در حال تغییر هستند مانند کریپتو، زمان بیشتری برای مدیریت دارایی‌های خود نیاز دارید، پس می‌توانید ابزاری پیدا کنید که این کار را برای شما انجام دهد. چرا بررسی و پیگیری دارایی‌ها مهم است؟ زیرا باید سبد شما یک سبد متنوع و متعادل باشد که برای این کار دو راه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

من محمد فاموریان، با بیش از 7 سال سابقه در بازارهای مالی و آموزش به بیش از 10,000 دانشجو، به شما توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان بدون استراتژی معاملاتی وارد معامله(چه در بازار ارز دیجیتال چه فارکس) نشوید! سرمایه خود را به بازی نگیرید و هیجانی و بدون علم، تحت تاثیر اساتیدی که احساسات شما را برای ورود به این بازار برانگیخته می‌کنند قرار نگیرید. شما نیاز به استراتژی آزمایش شده و تضمینی دارید تا بتوانید با خیال راحت در بازارهای مالی ترید کنید. در این دوره آموزشی فوق العاده‌ محمد فاموریان 5 استراتژی برای بازار ارز دیجیتال و 5 استراتژی برای بازار فارکس در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحلیل هفتگی فارکس ۲۴جولای ۲۰۲۲ | رویدادهای منتهی به ۲۹جولای

برای موفقیت در تریدینگ و معامله‌گری باید همیشه یک قدم از بازار و دیگران جلوتر حرکت کنید. بهترین ورزشکاران و معامله گران اجازه نمی دهند احساسات و عواطف آنها قضاوت‌شان را تحت الشعاع قرار دهد و آنها را آشفته کند. افزایش میانگین سمت دیگر این ماجرا است و یعنی با بالا رفتن قیمت، مقدار دارایی بیشتری می‌خرید. گاهی افزایش میانگین به این معنی است که با بالا رفتن قیمت، سهم کمتری می‌خرید.

رفته رفته که ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را شناختید و با آن کنار آمدید می توانید کم کم تایم فریم خودتان را کوتاه تر کنید و تبدیل به یک تریدر حرفه ای شوید. اما مسلما برای این مرحله باید زمان قابل توجهی بگذرد و هیچ راه میانبری وجود ندارد. به عبارت ساده تر تحلیل تکنیکال به دنبال این است که بر اساس پیدا کردن یک سری روندها و اتفاقات تکرارپذیر در یک سهم یا یک نمودار رفتار بعدی آن را حدس بزند. این تکرارها هر چقدر منطقی تر و بیشتر باشد همانقدر می توان به آن اتکا کرد و بر اساس آن دقیق تر رفتار بعدی سهم یا ارز را به دست آورد.

شت کوین چیست و چطور شت کوین‌ها را تشخیص بدهیم؟

این تمرین عالی برای یادگیری شناسایی کاتالیزورها و محرک‌های پرایس اکشن (خرد و کلان) است که به ارتقای مهارت‌های پیش‌بینی بازار شما کمک می‌کند. استراتژی‌های دیگر نیز می‌توانند برای تازه‌کارها مفید باشند به شرط اینکه تریدر مهارت‌های دیگری مثل تحلیل درون‌زنجیره‌ای (on-chain) یا برنامه‌نویسی سیستم‌های معاملاتی را تا حدودی بلد باشد. شورتینگ یا معاملات فروش که در مورد آن صحبت کردیم، نوعی معامله لورج یا اهرم است زیرا برای ورود به آن شما از کارگزاری مقداری وام می‌گیرید. در صورتیکه نمودار قیمت به سمت بالا تمایل دارد، RSI نیز به سمت بالا حرکت می‌کند و همینطور بالعکس.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت جمع بندی به موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری همان ارزهای با ثبات و کم نوسان مانند بیت کوین و اتریوم می تواند باشد. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار تازه و نو پا است که عملا کمتر از ده سال است که به جهانیان معرفی شده است. یک بازار هر چه تازه و نوپا باشد همانقدر پر نوسان است و نمی تواند ثبات خوبی از خود نشان دهد. در کلام ساده تر هنوز بازار ارزهای دیجیتال نتوانسته ارزش ذاتی خودش را پیدا کند. با مطالعه مطالب گفته شده متوجه میشین که روش های استراتژی معاملاتی زیادی هست.

کلیه حقوق این سایت نزد ایران ریچ محفوظ بوده و بازنشر محتوا با ذکر منبع بلامانع است. در صورت وقوع کلاهبرداری یا فریب، ایران‌ریچ این حق را دارد که از مراجع قضایی پیگیری کند یا با این نهادها همکاری داشته باشد. تمامی دوره‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار گردیده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن رعایت می‌گردد. مرحبا مرحبا نمونه این سایت تاالعان نیومده دسته ادمین دردنکنه… ایمنی با درک اینکه توسعه‌دهندگان چگونه داده‌های شما را جمع‌آوری و هم‌رسانی می‌کنند شروع می‌شود. شیوه‌های حفظ امنیت و حریم خصوصی داده‌ها ممکن است براساس استفاده، منطقه، و سن شما متفاوت باشد.

از نمودار برای تجزیه و تحلیل ارزهای خود استفاده کنید و نقطه خرید و یا فروش را تعیین کنید. بعد از تحقیق و بررسی برای مدیریت و اصلاح سبد ارزدیجیتال خود می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. قبل از تصمیم‌گیری مطمئن شوید که تحلیل فنی و تحلیل بنیادی خود را انجام داده‌اید. برای تحلیل فاندامنتال می‌توانید از سایت کوین‌مارکت‌کپ استفاده کنید.