اخبار بورس و اقتصادی، آموزش و تحلیل سهام نبض‌بورس

کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به شرکت نیکان رسانه بازار سرمایه است. گزارش صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) شرکت وسمرکز منتشر شد. بورس کالا شفاف‌ترین، کارآمدترین و سالم‌ترین ابزار برای رقابت شفاف بین خریداران یک کالا و ارتباط شفاف بین خریدار و فروشنده است. گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۸/۳۰(اصلاحیه) شرکت ساروج منتشر شد.

  • به طور مشابه، با کاهش قیمت و رسیدن به سطح مقاومت، معمولا با کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت روبرو می‌شویم.
  • در روند اعتراضات سراسری، که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد آغاز شد، شماری از چهره‌های شناخته‌شده در میان اهالی سینمای ایران به حامیان اعتراضات مردم پیوسته‌اند.
  • داده‌های انتشار یافته در سایت «مدوزا» کمابیش شبیه آماری است که چند روز پیش در نظرسنجی مرکز «لِوادا» منتشر شده بود.
  • کمیته گواهینامه های حرفه‌ای بازارسرمایه تغییر هزینه ثبت نام آزمون گواهینامه ها را تصویب کرد.
  • همچنین کارگران سیتی سنتر در سپاهان‌شهر اصفهان هم به اعتصابات سراسری پیوستند.

مهدی کوهیان همچنین به روزنامه شرق گفت فهرست سینماگرانی که در جریان اعتراضات جاری «به شکل‌های مختلف توسط نهادهای مربوطه احضار و با محدودیت‌هایی مواجه شدند»، به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است. این دیدار صبح یکشنبه ۱۳ آذر به‌همراه جمعی از فعالان سیاسی داخل کشور و به دعوت دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت. دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی می‌گوید که با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار کرده و راهکارهای مختلف از آزادی معترضان تا اصلاح قانون اساسی و تشکیل مجلس موسسان و … را برای عبور از بحران کنونی و «اصلاح حکمرانی» با او در میان گذاشته‌است. پیشتر نیز مرکز آمار ایران از افزایش ۱۰.۵ درصدی آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن خبر داده بود.

صندوق قابل معامله (ETF)

مقررات افشا نظیر توقف نماد قبل از برگزاری مجامع عمومی و جلسه هیئت مدیره جهت تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه در بازار توافقی نیز اعمال شده و بازگشایی نماد حداکثر دو روز کاری پس از افشا خواهد بود. یعنی نه تنها معاملات رونق ندارند بلکه شاخص‌ ها نیز رشد چندانی نمی‌ کنند. همچنین خروج پول حقیقی حاکی از آن است که کمبود تقاضا در بازار جدی است و نمادهای صعودی تاثیرگذار در بازار غایب هستند. به این معنی که نه تنها معاملات رونق ندارند بلکه شاخص‌ ها نیز رشد چندانی نمی‌ کنند. نمادهای فارس و ذوب بیشترین اثر مثبت و نماد کگل، حکشتی، شبندر، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

صندوق مختلط

اندیکاتور، شاخصی تکنیکالی است که برای هشدار، پیش‌بینی یا تایید تحلیل استفاده می‌شود. در واقع، اندیکاتورها‌ با استفاده از داده‌های تغییرات قیمت و حجم، عددی را محاسبه می‌کنند که می‌توان بر اساس آن، شرایط را تفسیر کرد. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های اندیکاتور‌ها، در مورد زمان و چگونگی باز و بسته کردن یک موقعیت، تصمیم بگیرند. برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال در وهله اول باید به خوبی با ابزارها و مفاهیم مربوط به آن آشنا شوید. ریسکی که بر کل بازار و نه فقط سهام یک شرکت یا صنعت خاص تأثیر می‌گذارد، ریسک سیستماتیک نامیده می‌شود.

قیمت باز شدن نماد در آن بازه زمانی نیز با یک خط کوتاه در سمت چپ و قیمت بسته شدن آن، با یک خط کوتاه دیگر در سمت راست خط عمودی مشخص می‌شود. هر میله نیز با توجه به اینکه قیمت بسته شدن بیشتر از قیمت باز شدن است یا برعکس، معمولا در دو رنگ سبز یا قرمز نمایش داده می‌شود. همه چیز در قیمت لحاظ شده است، قیمت‌ها بر اساس روندها حرکت می‌کنند و تاریخ تکرار می‌شود. می‌دانیم اطلاعات دقیق، درست، جامع و به روز نقش بسزایی در بهتر شدن پیش‌بینی‌ها دارد. اما در هر صورت ممکن است پیش‌بینی‌ها از واقعیت فاصله داشته باشند و هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌گویی کند.