آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد+کانال VIP رایگان

در ابتدا، بیایید باهم مفهوم و نحوه کارکرد این بازار را بررسی کنیم و ببینیم که فارکس چیست. برای بازیگران اصلی این کسب و کار – به اصطلاح بازارسازان – فارکس ابزار مناسبی برای معاملات ارز با روندهای نسبتاً محدود و اجرایی سریع است. شرکت های سرمایه­ گذاری از فارکس برای پوشش سرمایه خود و به حداقل رساندن زیان‌های احتمالی استفاده می­کنند. ما سعی کردیم، نکات مهمی که در این بازار وجود دارند را به عنوان مقاله آموزشی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. امروزه با شرایط اقتصادی کشور، هر روز به تعداد کسانی که به‌سمت بازارهای مالی کشیده می‌شوند افزوده می‌شود.

  • آربیتراژ Arbitrage استراتژی معاملاتی پایدار در بازارهای مالی از جمله فارکس ، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.
  • استراتژی پوزیشن تریدینگ position trading بلند مدت ترین سبک معاملاتی فارکس است.، استراتژی ساده ای است اما اغلب بخشی از استراتژی های معاملاتی حرفه ای است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.
  • از پُرمعامله‌ترین جفت ارزهای بازار فارکس می‌توان به یورو به دلار(EUR/USD) و دلار به ین(USD/JPY) اشاره کرد.
  • یا تولید کننده‌اید، یا چیزی را می‌خرید و تبدیل به محصول جدیدی می‌کنید و می‌فروشید.
  • اما در شب هایی که نقدینگی بازار کاهش می یابد، یا اتفاقی مهم رخ می دهد و حجم بازار مختل می شود، اسپرد شناور افزایش می یابد.

بیشتر معامله گران خرده فروش، با معامله گران تقریبا کوچک و تا حدی کنترل نشده تجارت می‌کنند. که می‌توانند قیمت های جدیدی را ارائه کنند و حتی برخلاف مشتران خوشان معامله کنند. بسته به مکانی که معامله گر در آن قرار دارد ، ممکن است برخی مقررات دولتی و صنعتی وجود داشته باشد،اما این محافظه کاری ها در سراسر جهان با یکدیگر متناقض اند. مدل های مختلف در این حوزه برای یادگیری و آموزش حرفه ای فارکس وجود دارد. در حال حاضر با بالا رفتن مخاطبین بازارهای جهانی شرکت ها در قالب پک، ویدوئو، مقاله، کلاس های حضوری و پی دی اف آموزشی و همچنین سایت آموزش فارکس فعالیت می کنند.

انواع معامله ­گر­ها در بازار فارکس

پس از آن، با دانلود کردن پلتفرم معاملاتی متاتریدر، می‌توانید معاملات خود را از هر جای دنیا و تنها با اتصال به اینترنت و استفاده از لپتاپ یا تلفن همراه خود، انجام دهید. بنابراین انتخاب استراتژی، روش معامله کردن و مدیریت سرمایه در بازار فارکس خیلی مهم است. گاهی اوقات ما تحلیل بلدیم، اما مدیریت سرمایه نه، معامله کردن نه، و بازنده‌ایم. گاهی اوقات اخبار اقتصادی قبل از اینکه اعلام شوند پیش‌خور می‌شوند. یعنی اینکه قبل از اعلام خبر، معامله گران آن را پیش‌بینی کرده و بازار حرکت خود را انجام می‌دهد.

معاملات CFD

در این تحلیل از تجزیه و تحلیل احساسات، جهت اندازه‌گیری و سنجش احساس سایر معامله‌گران نسبت به یک دارایی استفاده شده که در این مقاله توضیح داده میشود. به جز شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها که بازار فارکس تعطیل است در بقیه ایام هفته بازار به صورت ۲۴ ساعته فعال است. اما ادارات و بانک‌های هیچ کشوری در دنیا به صورت ۲۴ ساعته کار نمی‌کنند. پس چطور چنین چیزی ممکن است؟ اینجاست که باید با مفهوم سشن‌های معاملاتی آشنا شوید.

باید توجه داشت که برخی از بروکرها، قبوض را به زبان فارسی و برخی دیگر ترجمه رسمی آن را قبول خواهند کرد. تعدادی از بروکرها اسکن سند ملک شخصی را نیز قبول می‌کنند. قابلیت معاملات فیوچرز ارز دیجیتال دارد که به شما اجازه می‌دهد تا 125 برابر پولتان معامله باز کنید (احتیاط کنید حتما). صرافی های ایرانی قابلیت معاملات فیوچرز یا اهرمی را ندارند. از دیگر مزیت‌های بزرگ این بروکر، می‌توان به 15% بونوس یا جایزه واریزی اشاره کرد. به این صورت که، چنانچه شما اولین واریز خود را در این بروکر انجام می‌دهید، معادل 15% مبلغ واریزیتان به شما اعتبار اضافه‌تر تعلق خواهد گرفت.