آموزش رایگان فارکس Forex آموزش فارکس به زبان ساده ایتسکا

بنابراین، از سناریوهای معاملاتی‌ای که منجر به معاملات منفی می‌شوند، اجتناب می‌کنیم. یک معامله گر موفق نظم معاملاتی دارد،برای خود قوانینی دارد که طبق تجربه به دست آمده و همواره طبق دستور العمل عمل میکند. این شاخص به ما نشان می‌دهد که سال گذشته این عدد 120 بوده و امسال به 130 افزایش پیدا کرده. افزایش این شاخص به معنی تورم هست، یعنی امسال افراد باید پول بیشتری برای تامین نیازهای روزمره‌شان بپردازند. در بازارا فارکس اگر یک لات از دارایی ای را بخریم و یک پیپ جا به جا شود ما تقریبا 10 دلار سود میکنیم. قطعا برایتان جذاب است که پشت کامپیوتر خود می‌نشینید و نرخ قیمت‌های بازار فارکس را نگاه کرده، قیمت‌ها در کسری از ثانیه جا به شده و در هر ثانیه، چندین بار تغییر می‌کنند.

نکته مهم دیگر برای اسپرد در بازار های جهانی، روند بازار است. مثلا هنگامیکه یک اتفاق خیلی نادر در بازار رخ داده و یا یک بحران را در بازارهای مالی می‌بینیم، اسپرد در حد زیادی افزایش می‌یابد. مثلا در سال 2008 میلادی که بازار آمریکا سقوط کرد و یا سال 2017 که جفت ارز پوند دلار بر سر برکزیت ریزش شدیدی داشت، اسپرد بازار عدد معمول و همیشگی نبود و بسیار بیشتر شده بود. وقتی ارزش پول یک کشور در حد متعارفی کاهش پیدا کند صادرات آن افزایش و واردات آن کاهش می‌یابد.

از آنجایی‌که باید روزی قرض خود را پس دهید، زمانی‌که قیمت آن به ۱۵٬۰۰۰ تومان رسید، دلارها را می‌فروشید و قرض خود را نیز تسویه می‌کنید. به‌این‌ترتیب دریچه‌ای جدید برای معاملات در بازارها باز شد که دیگر فروشنده نگران تسویه در تاریخ سررسید نبود و می‌توانست معامله خود را بدون محدودیت تمدید نماید. به عبارت دیگر، شما برای یک معامله ۱۰۰۰ دلاری فقط به ۱ دلار موجودی حساب نیاز دارید.

  • در حالی که تعداد زیادی ارز وجود دارد که می توانید معامله کنید، به عنوان یک معامله‌گر با آموزش مقدماتی فارکس احتمالاً ترید با ارزهای اصلی را شروع خواهید کرد.
  • قصد آنها این است که با پایین آمدن قیمت، سود بدست آورند.
  • نداشتن دانش لازم و عدم تسلط به موضوعات و مبانی فارکس قطعا شما را دچار مشکل خواهد کرد.
  • به طور کلی به تبدیل پول یا ارز یک کشور به ارز سایر کشورها معاملات ارزی گفته می‌شود که در بازارهای مالی انواع مختلف از معاملات در بازار ارز وجود دارد، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.

در حال حاضر پلتفرم های تحلیلی و معاملاتی مختلفی توسط فعالان بازار جهانی ارز مورد استفاده قرار می گیرد که معروف ترین آن ها ساخته یک شرکت روسی به نام Meta Quotes می باشد. دو رویداد بزرگ تاریخی نقش مهمی در ایجاد و گسترش بازار فارکس داشتند؛ استاندارد طلا و سیستم برتون وودز. داد ‌و ‌ستد در این بازار، به معنی تبدیل یک ارز به ارزی دیگر با نرخی مشخص است. تحلیل کردن، یک کار منطقی بوده و هیچ احساسی در آن وجود ندارد.

۲۵ دیدگاه برای “آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد ”

بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم مارجین و کال مارجین چقدر مهم است، حتما به دنبال روشی برای جلوگیری از کال مارجین میگردید. در این مقاله، پنج روش برای جلوگیری از کال مارجین شدن را به شما آموزش میدهیم. برای مشاهده‌ی مثال‌های واقعی از نحوه انجام معامله در فارکس این مقاله را بخوانید. برای اینکه سود خود را از دست ندهید پوزیشن خود را زود می بندید.

سفارشات آنی در فارکس (Market Order)

راه های اندازه گیری قدرت شکست را در این مقاله بخوانید. می باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی،ساعت کاری اداری متفاوت هستند. 1- یک دفترچه یادداشت و یا یک نرم افزار صفحه گسترده را انتخاب کنید. 3- اگر فقط قرار است یک الگوی کلاسیک را بخاطر بسپارید آن الگوی سر و شانه است. 1- اصطلاحات کمتر از 38 درصد به این معنی است که روند ادامه پیدا می کند.

برای تحلیل روند قیمتی جفت ارز های مختلف از تحلیل های بنیادی و تکنیکال در بازار فارکس استفاده می شود . در واقع در این بازار معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی که به عنوان یک کانال بین بانکی عمل کرده به تبدیل ارز های مختلف به یکدیگر بر اساس یک نرخ مبادله مشخص که به آن ضریب تبادل گفته می شود می پردازند . این ضریب تبادل از طریق برابری عرضه و تقاضای ارز های مختلف بین فعالان بازار فارکس در سراسر دنیا تعیین می گردد . از طرف دیگر به دلیل وجود سود های قابل توجه در این بازار و ویژگی های خاص آن سبب شده تا افراد زیادی در تلاش برای آشنا شدن با این بازار و نحوه فعالیت در آن شوند . در ادامه به بررسی بازار فارکس ، ویژگی ها و اصطلاحات مربوط به آن پرداخته شده است .