نرم افزار فارکس چیست؟ معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزار های فارکس-فارکس تکنیکال

برای آشنایی بیشتر با این بازار بزرگ و پیچیده، می‌توانید مقاله «جفت ارزها اصلی برای معامله در بازار فارکس» را مطالعه نمایید. فارکس را می‌توان بزرگترین بازار مالی جهان دانست که ارزش معاملات روزانه آن به طور میانگین به 5 تریلیون دلار می‌رسد. فارکس بازاری بدون مکان فیزیکی مرکزی بوده و تمامی معاملات در آن به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد. در واقع فعالان این بازار در سراسر جهان تنها به وسیله کامپیوتر معامله می‌کنند و هیچ بازار متمرکزی در کار نیست. در مقابل بازار جهانی فارکس و شرایط به نسبت راحت تری که برای سرمایه گذاران دارد. در همین مقاله در مورد مزایای بازار فارکس توضیحاتی داده شد.

  • بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی، حساب معاملاتی شما با موفقیت باز می‌شود اما برای استفاده از حساب باید مدارک هویتی خود را آپلود کنید.
  • اما کسی فکر نمی‌کرد که با این پولی که زیر بالشت هست، چه کارهای بزرگی می‌شود انجام داد.
  • مفهوم دیگری که در ادامه بیشتر آن را خواهید شنید،بروکر در فارکسمی‌باشد.
  • نرخ بهرهیکی دیگر از عواملی است که در بررسی اقتصاد کشورها و ارزهای آن‌ها در بازار فارکس بسیار مهم است.
  • هر لات استاندارد برابر ۱۰۰,۰۰۰ واحد از ارز پایه، هر مینی لات برابر ۱۰,۰۰۰ واحد، هر میکرو لات برابر ۱,۰۰۰ واحد و هر نانو لات برابر ۱۰۰ واحد می‌باشد.

دقت کنید که گفتم تقریبا 10 دلار، زیرا این مطلب محاسباتی دارد که ممکن است چند دهم این عدد را تغییر دهد. به عنوان مثال ما یک لات نفت میخریم و یک پیپ افزایش پیدا میکند؟ما 10 دلار سود میکنیم. در بازارا فارکس اگر یک لات از دارایی ای را بخریم و یک پیپ جا به جا شود ما تقریبا 10 دلار سود میکنیم. روی تمامی کالاها، سهام‌ها، ارزهای دیجیتال، اوراق قرضه و … امکان معامله CFD وجود دارد. به عنوان مثال معامله‌گری قراردادی را معامله کرده و باید 6 ماه دیگر 100 اونس طلا را تحویل دهد، با قیمت 1200 و به طرف مقابل قول داده است که شش ماه دیگر در این قیمت 100 اونس طلا میدهد.

بازار بورس یا بازار سهام، امروزه یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای جهان است که در آن سهام شرکت‌های مختلف معامله می‌شود. قیمت این سهم‌ها با توجه به ارزش بازار، عرضه و تقاضا و… تعیین می‌شود. برخلاف بازار فارکس که بازاری دوطرفه است، بازار بورس بازاری یک‌طرفه است که تنها با خرید یک سهم و انتظار برای افزایش قیمت آن می‌توان به کسب سود پرداخت. امروزه فعالیت در بازارهای مالی مانندفارکس به لطف اینترنت و پیشرفت تکنولوژی به امری بسیار ساده و در دسترس برای همگان تبدیل گردیده است.

فارکس چیست

من به تازگی در بروکر یونیکورن حساب باز کردم و یه سوال داشتم از خدمت دوستان ماهر در فارکس و اساتید محترم که نظرشون در مورد این بروکر را به بنده اعلام کنند. با توجه به تحریم‌ها، حتما در کشورهای آفشور ثبت شده باشند تا بتوانند به ایرانی‌ها خدمات ارایه دهند. سپس در صفحه باز شده اطلاعات مورد نیاز را که در مرحله یک جمع آوری کرده بودید وارد کنید.

دوره عمومی فارکس برای مبتدیان شامل ۲۲ درس رایگان تحلیل و معامله در بازار فارکس است. سرفصل‌های این دوره آموزش آنلاین فارکس شامل مباحث مقدماتی تا متوسط است که شما را با ماهیت بازار فارکس و کلیه مفاهیم تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنا می‌کند. اگر در بازار فارکس تازه‌کار هستید، این دوره را از دست ندهید. حضور نماینده‌های بازار فارکس در ایران از قدیم ممنوع بوده و قانونی نیست و ما هیچگونه توصیه‌ای در زمینه فعالیت در این بازار را نداریم. البته بانک مرکزی برای تبدیل پول‌های خود، مثلا از دلار به یورو از همین بازار استفاده کرده است.

چه کسانی در بازار فارکس معامله می‌کنند؟

در اصطلاح تخصصی، فردی که در بازار مجله خبری فارکس تکنیکال معامله می‌کند، تریدر نام داشته که با خرید و فروش نمادهای معاملاتی مختلف، سعی در کسب درآمد دارد. به بیان ساده، به انجام معامله در این بازار ترید کردن گفته شده و فردی که ترید می‌کند، تریدر نام دارد. در اصطلاح تخصصی، به فردی که شغل فارکس را انتخاب کرده است، تریدر فارکسگفته می‌شود.

ویژگی بسیار مهم تریدرهای موفق بازار فارکس

می‌باشد را معامله کنید، ولی لزوما تمامی این موارد بازار فارکس تلقی نمی‌شوند. به دلیل اینکه فارکس، حالت اختصاری واژه ” Foreign exchange ” (مبادله ارز خارجی) بوده که به شکل Forex نگارش می‌شود. همچنین توان این را داریم که تمامی ارزها را در برابر سایر ارزها مبادله کنیم.

این اتفاق نیز تاثیر بسیار عمیقی بر بازار فارکس ایجاد کرد. مثلا فرض کنید 1 میلیون دلار با نرخ بهره 20٪ سالیانه از بانک وام دریافت کنیم. در این سال اگر به درآمد 200 هزار دلار رسیده باشیم، تنها بهره قرض خود را پرداخت کرده و هیچ سودی بدست نیاوردیم. باید 30 الی 40٪ در کسب و کار خود سود کسب کنیم تا بتوانیم آن را ادامه دهیم. بنابراین افراد تمایلی به دریافت وام نداشته و کسب و کارها رشد نمی کنند. درنتیجه، یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در هر کشور نرخ بهره است.