گاوها برای از بین بردن مقاومت اصلی 1.2200 قدرت جمع می کنند


  • GBP/USD هفته را با موقعیتی اشتباه در میان افزایش تقاضای دلار آمریکا آغاز کرد.
  • ریسک گریزی روی پوند استرلینگ قبل از BoE-speak تاثیر منفی می گذارد.
  • ،یداران پوند/دلار آمریکا در میان روند صعودی RSI امیدوار هستند و به مانع صعودی 1.2128 چشم دوخته اند.

GBP/USD در حال تثبیت صعودی به زیر 1.2100 است، زیرا نتوانست بالاتر از سطح دومی در اوایل جلسه آسیایی این پنجشنبه حفظ شود. قدرت در عمده ترین را می توان عمدتاً به دلیل ضعف گسترده دلار آمریکا به دنبال دقایقی ناچیز FOMC و پایین بودن شاخص های سهام S&P Global ایالات متحده نسبت داد.

دلار آمریکا نتوانست از وضعیت محتاطانه بازار، به دلیل رکورد بالای موارد کووید در چین و محدودیت های ناشی از آن، استفاده کند. معاملات ضعیف در روز شکرگزاری همچنین بر وزن دلار آمریکا افزوده و پوند/دلار آمریکا را سرپا نگه می‌دارد.

با این حال، به نظر می رسد که روند صعودی این دو به دلیل نگر، های احتمالی برگزیت محدود شده است. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریت،ا گفت که بریت،ا هیچ رابطه‌ای را پس از برگزیت با اتحادیه اروپا «که متکی بر همسویی با قو،ن اتحادیه اروپا باشد» دنبال نخواهد کرد.

با نگاه به آینده، شرایط نازک بازار می‌تواند حرکت جفت پوند/دلار آمریکا را اغراق‌آمیز کند، در حالی که معامله‌گران همچنین سخنان سیاست‌گذاران بانک ،ستان (BoE) را در روز آینده به دقت دنبال خواهند کرد.

از دیدگاه فنی کوتاه مدت، GBP/USD در حال جمع‌آوری قدرت برای از بین بردن مقاومت بحر، نزدیک به 1.2200 است، که همگرایی مرز بالایی ، در حال افزایش و میانگین متحرک روزانه 21 نزولی (DMA) است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حالی که بالاتر از خط وسط است، صاف شده است و عملکرد بی‌حال در این جفت را در حال حاضر توجیه می‌کند. اگرچه ،ها تا زم، که RSI بالاتر از سطح 50.00 باقی بماند امیدوار می مانند.

پذیرش بالاتر از مقاومت کلیدی فوق، یک روند صعودی محکم به سمت سطح رو، 1.2250 را آغاز می کند.

GBP/USD: نمودار روزانه

از طرف دیگر، ،س‌ها به یک حرکت پایدار در زیر ناحیه حمایت 1.2050 نیاز دارند تا حرکت خوش‌بینانه را نفی کنند. سپس سمت نزولی به سمت مرز پایینی ، در حال افزایش در 1.1784 باز می شود.

بالشتک مربوطه بعدی در محل تلاقی میانگین متحرک 21 و 100 روزانه (DMA) در حدود 1.1660 مشاهده می شود.

GBP/USD: سطوح فنی اضافی


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-price-،ysis-bulls-gather-strength-to-take-out-the-key-12200-resistance-202211240914