گاوهای AUD/USD در حوالی 0.6750 نفس می کشند زیرا داده های ضعیف چین به حال و هوای تعطیلات می پیوندند.


  • AUD/USD از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی می کند اما برای دومین روز متوالی مثبت می ماند.
  • سود صنعتی چین در دوره ژانویه تا نوامبر 3.6 درصد کاهش یافت و کاهش محدودیت‌های کووید، احساسات مثبت را حفظ کرد.
  • داده‌های مختلط ایالات متحده بر شرط‌بندی‌های فدرال‌رزرو و دلار آمریکا در طول تعطیلات بازارها تأثیر می‌گذارد.

AUD/USD در طی روز سه‌شنبه در اروپا در حدود 0.6750 افزایش یافت. با انجام این کار، جفت استرالیایی سرنخ‌هایی از داده‌های چین که اخیراً فلش شده است، می‌گیرد. با این حال، خوش‌بینی محتاطانه در بازار به سمت عقب‌نشینی جنگ‌طلبی فدرال رزرو (فدرال رزرو) می‌پیوندد تا ،یداران این جفت ارز را امیدوار نگه دارد.

سود صنعتی چین در دوره ژانویه تا نوامبر 3.6 درصد نسبت به -3.0 درصد قبل کاهش یافت.

با این حال، شایان ذکر است که تزریق نقدینگی سنگین بانک خلق چین (PBOC) با وجود داده‌های ضعیف، احساسات بازار را قوی‌تر نگه می‌دارد. با این حال، بانک مرکزی چین در هفته گذشته بیشترین سرمایه را در دو ماه گذشته تزریق کرد.

در یک جبهه گسترده تر، چین قانون قرنطینه کووید را برای مسافران ورودی از تاریخ 8 ژانویه لغو کرد. کمیسیون ملی بهداشت این کشور همچنین خاطرنشان کرد: «مدیریت چین کووید-19 نیز از رده سطح بالای فعلی به رده B کاهش می یابد. آ.”

این خبر به ترس های ژئوپلیتیک ناشی از روسیه و کره شمالی پیوست تا خوش بینی محتاطانه در بازار را به تصویر بکشد. در نتیجه، S&P 500 Futures با افزایش 0.60 درصدی در روز به 3892 واحد رسید، در حالی که بازدهی ،انه داری 10 ساله ایالات متحده در حدود 3.74 درصد تا زمان انتشار پایین باقی می ماند.

به غیر از کاتالیزورهای ریسک مثبت از چین، داده های نرم تر ایالات متحده نیز به AUD/USD کمک می کند تا در رادار ،یدار باقی بماند. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی اصلی ایالات متحده (PCE) که بیشتر به ،وان شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو شناخته می شود، با پیش بینی های سالانه 4.7 درصدی ماه نوامبر در مقابل 5.0 درصد قبلی مطابقت داشت. همچنین، سفارشات کالاهای بادوام در ماه مذکور نسبت به 0.6- درصد مورد انتظار و 0.7 درصد کاهش 2.1 درصدی ثبت شده است. مهمتر از همه، سفارشات کالاهای سرمایه غیردفاعی سابق هواپیما بهبودی 0.2 درصدی را نسبت به 0.0 درصد مورد انتظار و 0.3 درصد کاهش یافته قبلی داشته است. علاوه بر این، ردیاب GDPNow بانک فدرال رزرو (فدرال رزرو) آتلانتا رشد سالانه 3.7 درصدی را برای سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) در مقابل 2.7 درصد برآوردهای قبلی نشان داد.

از سوی دیگر، نگر،‌های ژئوپلیتیکی ناشی از روسیه و کره شمالی، ،یداران این زوج استرالیایی را در بحبوحه انفعال پایان سال در بازارها به چالش می‌کشد.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures با 0.75% افزایش در روز به 3898 رسید در حالی که بازدهی ،انه داری 10 ساله ایالات متحده حدا،ر تا 3.73% کاهش یافت.

با توجه به تثبیت سودهای روزانه در بازار و فقدان داده ها/رویدادهای مهم پیش از PMI روز جمعه چین، معامله گران جفت باید به دنبال کاتالیزور کیفی برای جهت گیری های واضح باشند.

تحلیل تکنیکال

اگرچه 100-DMA نزولی کوتاه مدت AUD/USD را نزدیک به 0.6650 محدود می کند، بسته شدن روزانه فراتر از مانع 21-DMA در اطراف 0.6740 برای ،ها لازم است تا مهار را حفظ کنند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/aud-usd-bulls-take-a-breather-around-06750-as-downbeat-،a-data-joins-،liday-mood-202212270330