ورود به فارکس و ثبت نام در فارکس بزرگترین بازار مالی جهان-فارکس تکنیکال

این مطلب باعث شده دلار آمریکا پایه بازارهای مالی بین‌المللی باشد. جفت ارزهایی که شامل یک ارز اصلی به همراه ارز یکی از اقتصاد‌های نوظهور باشند، اگزوتیک نام دارند. این نمادها کمترین میزان معاملات فارکس را به خود اختصاص می‌دهند. در کنار کارمزدهای بسیار بالا، نوسانات قیمتی شدید و نامعقول آن‌ها سبب شده، محبوبیت چندانی در میان معامله گران نداشته باشند.

برای ورود به متاتریدر باید از شماره حساب و رمز عبوری که در این مرحله در اختیار شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید. این اطلاعات در کابین شخصی یا صفحه شخصی شما در سایت بروکر در دسترس هستند. اسپرد تفاوت قیمت خرید و فروش در فارکس است و به عنوان کارمزد انجام معاملات به بروکر تعلق می‌گیرد در نتیجه هر چه میزان اسپرد بیشتر باشد، شما مجبور به پرداخت کارمزد بیشتری هستید.

  • اگر همه مراحل بالا را انجام داده‌اید، می‌توانید با انتخاب یکی از حساب‌های معاملاتی که بروکر انتخابی‌تان ارائه می‌دهد کار ثبت‌نام در یک حساب واقعی را شروع کنید.
  • این صرافی در سال 2021 به عنوان برترین بروکر سال در سایت Trading View انتخاب شد.
  • بازار فارکس بسیار بزرگ است و جذابیت آن در حجم بالای معاملات است.
  • در بازار فارکس هر جفت ارزی اسمی به اختصار دارد که در اینجا چندتا از نام های معروف را برای شما مثال میزنیم.

در خصوص تحلیل‌های تکنیکال نیز بعضا سرمایه‌گذاران تنها با در نظر گرفتن نمودارها و شناسایی الگوهای مختلف، بدون در نظر گرفتن اخبار و اتفاقات سیاسیِ در حال اتفاق، به معامله در فارکس می‌پردازند. در بازار فارکس، یک معامله گر می‌تواند از چند دقیقه تا چند سال موقعیت خود را حفظ کند. بسته به هدف، یک معامله گر می‌تواند بر اساس روندهای اقتصادی اساسی در یک کشور در مقابل کشور دیگر موضع گیری کند. نرخ اول (1.07173) قیمتی است که می‌توانید جفت ارز را با آن بفروشید.

عدم دستکاری در بازار فارکس

جنگ جهانی اول به این سیستم پایان داد چرا که کشور ها به دنبال سیاست های پولی بودند که بر پایه سیستم مبادله ثابت در سیستم استاندارد طلا نباشد. اهمیت سیستم جایگزین برای سیستم استاندارد طلا باعث شد تا در سال ۱۹۴۴ در شهر برتون وودز قرارداد جدیدی شکل بگیرد. ایجاد سیستم جدید باعث شکل گیری نرخ های مبادلاتی ثابت شد و آمریکا ارزش دلار بر اساس اونس طلا را ۳۵ دلار تعیین کرد. به دلیل مشکلات ذخایر خزانه داری آمریکا در سال ۱۹۷۰ سرانجام در سال ۱۹۷۱ این سیستم هم پایان یافت و این زمان شکل گیری و آغاز فارکس بود.

مفهوم Exchange rate و کاربرد آن

در این مقاله سعی کردیم نکات اولیه مربوط به بازار فارکس و نحوه ثبت نام و مراحل آن را برای شما توضیح دهیم. باید گفت که پس از طی نمودن تمامی این مراحل، هنوز در ابتدای راه قرار داریم. باید توجه داشت که فارکس بازاری پر هیجان و متلاطم بوده که با تازه‌واردان نیز برخورد شایسته‌ای نخواهد داشت.

آمار نشان داده که تقریبا بسیاری از معامله‌گران فعلا در حوزه بین‌المللی به خاطر حجم نقدینگی بالا به بازار فارکس علاقمندند. مجموع همه این اهداف، بدان معنی است که تبادل ارز در بازار فارکس تنها با هدف سفته‌بازی نیست و در حقیقت هرکدام از فعالان در این مارکت، به نوعی نقش خود را ایفا می‌کنند و به همان مقدار تاثیرگذار هستند. هر بازار، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، هر تریدر، شخصیتی مخصوص به خود را داشته که اگر به آن توجه کند، درآمد بیشتری را از بازارهای سرمایه گذاری جهانی، کسب خواهد کرد. راجع به آینده خودشان و قیمت‌ها مطمئن نیستند و اگر کم باشد نشان دهنده رکود است. هنگامیکه در کشوری تورم بیش از حد زیاد می‌شود، ارز آن کشور ضعیف می‌شود.

وین ریت (Win Rate) در بازار فارکس

همانگونه که در مقاله ثبت نام در فارکس مطرح شد، برای اینکه وارد شغل فارکس شوید و با ترید کردن درآمد کسب کنید، ابتدا باید یک کارگزاری انتخاب نمایید. در فارکس، به کارگزاران این بازار، بروکر یا همان بروکر فارکس گفته می‌شود. بنابراین، هر فردی که قصد ورود به این بازار و انجام تجارت در فارکس را داشته باشد، ابتدا باید یک کارگزاری مناسب را انتخاب نماید. بروکرهای فارکس تفاوت‌های بارزی با یکدگیر داشته که انتخاب از میان آن‌ها باید بر اساس استراتژی معاملاتییا همان سبک معاملاتی باشد. با تغییر مداوم ارزش های ارزی ، معامله گران برای انجام معاملات خوب معمولاً باید این تغییرات را مشاهده کنند.

در این بازار دیگر نگرانی بابت جابجایی یا ضایع شدن پول هیچ کسی نیست. اگر شش ماه بعد، کسی زیر قرار خود می زد، مجله خبری فارکس تکنیکال باید از سمت امین بیعانه ای به او داده می شد. اما اگر امین زیر قرار خود می زد، مشکلات بیشتری پیش می آمد.