ورود به فارکس و ثبت نام در فارکس بزرگترین بازار مالی جهان-فارکس تکنیکال

همه روزه میلیاردها دلار پول جابجا شده و افراد زیادی ثروتمند می شوند. اما این بازار مشکلاتی را برای برخی افراد پدید آورد و سبب مجله خبری فارکس تکنیکال شد برخی افراد به سمت بازار دیگری بروند. اگر قیمت هر گونی 5 دلار باشد، نیازی نیست 5000 دلار بگذارید تا بتوانید معامله کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه خواندن نمادهای فارکس به مقاله نمادها در فارکس مراجعه فرمایید. به‌عبارت‌دیگر وقتی پوند انگلیس را می‌خرید، مثل این است که سهمی از اقتصاد کشور انگلستان را خریده‌اید. می‌توان نتیجه گرفت که نرخ تبادل ارز یک کشور در مقابل سایر ارزها بازتابی از اقتصاد آن کشور محسوب می‌شود. در معاملات CFD، بین خریدار و فروشنده قراردادی بسته می‌شود که به‌موجب آن می‌توانید به معامله کردن در راستای تغییرات قیمت در بازه زمانی بین باز و بسته شدن قرارداد بپردازید.

همان‌طور که از نام این واژه پیداست، آنچه در این بازار معامله می‌گردد، ارزهای خارجی خواهد بود. این آموزش باید شامل تمام اصطلاحات، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و مدیریت سرمایه باشد. پس از دیدن آموزش‌های کافی و ثبت نام در یک بروکر معتبر، باید مدتی با حساب دمو به تمرین کردن بپردازید.

مثلا یک شرکت نفت، تمام بشکه های نفت خود را تا 6 ماه آینده با قیمتی مشخص پیش فروش کند. درصورت بالا رفتن قیمت نفت، مهم نیست و سود لازم بدست آمده. اگر هم قیمت نفت کاهش یابد، باز هم اهمیتی ندارد زیرا نفت خود را با قیمتی بالا فروخته اند. امروزه این بازار با قدمتی چند صد ساله، در تمام دنیا وجود دارد.

  • به‌عبارت‌دیگر وقتی پوند انگلیس را می‌خرید، مثل این است که سهمی از اقتصاد کشور انگلستان را خریده‌اید.
  • در این بازار تنها بخش کوچکی از تبادل ارزها مربوط به اقتصاد واقعی مانند تجارت و گردشگری است و بقیه معاملات اصطلاحا سفته بازی هستند.
  • اجرای سفارش محدود و دستور توقف را، نقدینگی بازار فارکس خیلی راحت تضمین مینماید.
  • مثلاً شما ۱۰۰ معامله انجام داده‌اید و ۷۰ تای آن‌ها موفق بوده و به سود رسیده است، بنابراین در این مثال وین ریت شما ۷۰ درصد است.

CFD ها امروزه رایج‌ترین انواع معاملات هستند که دنیای مالی را تکان داده‌اند. در میکرو لات به ازای هر پیپ شما تنها ۱۰ سنت سود می‌کنید؛ بنابراین در مجموع شما ۱۰۰ سنت یا یک دلار سود می‌کنید. تدوین مطلب فوق صرفاً به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با این بازار مالی می‌باشد و مسئولیت استفاده از محتویات این مقاله، کاملاً بر عهده خود خوانندگان است. در سال‌های اخیر برخی از صاحب نظران به جهت کاهش ریسک تحلیل، اقدام به بررسی هر دو بعد تکنیکال و بنیادی بازار می‌نمایند.

جفت ارز های اصلی، کراس و اگزوتیک

حتی گاهی وقت‌ها می‌دانیم حجم بالا سبب ضرر می‌شود، اما این کار را هم انجام میدهیم. نرخ بهره یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد هر کشوری هست که کنترل و تنظیم آن بسیار مهم بوده و بر نرخ ارز کشور تاثیر مستقیم می‌گذارد. جفت ارز AUD/ USD یا همان جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا با بیش از 5 درصد، در رتبه چهارم قرار گرفته و از آن حیث اهمیت دارد که به شدت به صادرات استرالیا وابسته است. نرخ کالاهای صادراتی استرالیا به طور مستقیم روی این جفت ارز تاثیر می‌گذارد. شما میتوانید نفت، طلا، گندم، ذرت، پلاتینیوم، قهوه، شکر، کاکائو، مس، روِی و صدها کالای دیگر را معامله کنید. میتوانید بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال دنیا را بخرید، اتریوم بخرید و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر.

نکات طلایی در مدیریت سرمایه در بازار فارکس

با این حال، هنگامی که قیمت نفت افزایش می یابد، به اندازه ی کل 100 بشکه سود بدست می آورید. با این کار، می توانید هر چیزی که بخواهید را پیش خرید یا پیش فروش کنید. در این بازار کسی پیدا خواهد شد که کمتر از ده ثانیه با شما وارد معامله می شود. در این بازار حتی می توان بدون اینکه چیزی را تحویل داد، به معامله پرداخت. اما فردا قیمت گندم افزایش یابد، می توانید گندم را با این قیمت افزایش یافته بفروشید.

ویژگی های فارکس

با تحلیل فاندامنتال می توان نبض بازار فارکس را اندازه گیری کرد. بدین معنا که 96.2٪ مردم دارای توانایی و تمایل به کار در آمریکا، درحال کار کردن هستند. آنها با کسب درآمد، می توانند مصرف کننده باشند و پول را به چرخه اقتصادی برگردانند. نرخ تورم نه باید خیلی زیاد باشد و نه باید خیلی کم باشد. در چنین موقعیتی، آنها درمورد آینده خود و قیمت ها اطمینان ندارند.

میزان حرکت قیمت در بازارهای مالی، براساس دلار، یورو و غیره نیست. به دلیل وجود دارایی های زیاد با ارزهای پایه، پیپ مورداستفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، با جابجا شدن طلا به مقدار 10 دلار، درواقع 100 پیپ جابجا می شود. بیت کوین، اتریوم یا ده ها ارز دیجیتالی دیگر را خریداری نمایید.