معرفی انواع سیستم هواساز مرکزی-بتا تهویه

معرفی انواع سیستم هواساز مرکزی-بتا تهویه

در نوع فول فرش، تمامی هوا از بیرون ساختمان و هوای تازه تامین می شود. در نوع دوم هوای مورد نیاز به طور کامل درون ساختمان چرخانده شده و از همان هوا مجددا استفاده می شود. در نوع سوم نیز در محفظه ای تحت عنوان محفظه اختلاط، قسمتی از هوا از بیرون و قسمتی از درون ساختمان تامین شده و در محفظه یاد شده میکس می شود. با گسترش تولید و استفاده از انواع هوارسان، این سیستم ها در ظرفیت ها و قابلیت های مختلفی با تفاوت هایی در اجزا، تولید شده اند. همانطور که در بالا گفته شد، به دلیل تجهیزات مختلف، محل مورد استفاده هزینه های احتمالی و همچنین با وجود نوسانات و تغییرات قیمت دلار امکان اعلام قیمت میسر نمی باشد. برای استعلام دقیق قیمت و هزینه ها با مشاوران فروش هواساز تهویه نوین تماس بگیرید.

  • فیلترهای هپا یکی از بهترین سیستم‌های فیلتراسیون برای هواساز است.
  • مجهز به سیستم هوشمند و برنامه دهی مدت دار که می‌توان با استفاده از هواساز خانگی هوشمند زمان خاموش و روشن کردن دستگاه را نیز تعیین نمود.
  • این سیستم ها برای حفظ کیفیت هوای محیط داخلی، هوای تمیز مورد نیاز محیط و برای تعدیل بار گرمایی و سرمایی هوای خنک را تأمین می کنند.
  • هوا به داخل کابین مکیده شده ، از روی فیلترها عبور کرده و به مبدل حرارتی یا همان کویل ها می رسد.
  • انواع هواسازهای صنعتی با ابعاد و ظرفیت های بالاتر در محیط های صنعتی و تولیدی به کار گرفته می شود و انواع هواساز با ظرفیت کم و ابعاد کوچک نیز به صورت مستقل در محیط های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای محاسبه دقیق ظرفیت تجهیزات، باید از مهندس تاسیسات پروژه بهره بگیرید. در این بخش با توجه به پروژه درصدی از هوای تازه و هوای برگشت با هم ترکیب می شوند. ، فن صنعتی، ایرواشر اکونوپک، چیلر، کندانسور آبی، و غیره نیز فعالت می کند.

تهویه مطبوع ماخ طراح و تولید کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی از جمله انواع هواساز، چیلر، مینی چیلر، فن کویل، ایرواشر و … در طرح ها و ظرفیت های گوناگون است. کلیه محصولات ما متناسب با نیازهای هر مشتری به طور خاص و مطابق با استانداردهای روز طراحی و تولید شده و به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسد. برای شناخت بیشتر انواع سیستم های تهویه مطبوع ، انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت هواسازها و سایر دستگاه ها با مهندسان ما تماس بگیرید.

برخی از مهمترین خصوصیات دستگاه های ساخته شده در شرکت ما

تجهیزات کنترلی برای تنظیم هر ویژگی هواساز؛ مانند دبی عبوری هوا، دمای هوای تأمین شده، کیفیت هوا و میزان رطوبت، ضروری است. این تجهیزات می‌توانند به سادگی یک ترموستاتِ قطع/وصل یا به پیچیدگی سیستم ساختمان هوشمند باشند. اجزای معمول سیستم کنترلی شامل دماسنج‌ها، رطوبت سنج‌ها، عملگر مکانیکی، موتورها و کنترلرها می‌شود. دیگر سیستم حجم ثابت دستگاه چند کاربره است که از طریق یک هواساز مرکزی قادر است چند محیط را از هوای تازه تغذیه کند. در بعضی محیط های خاص هوای گرم و سرد در دمپر (تعدیل کننده ) سیستم هواساز با هم ترکیب می شوند. هوای تعدیل شده از طریق تک کانال ها در محیط های مختلف توزیع می شوند.

نکات و راهنمای خرید هواساز

مثلا یک ساختمان مسکونی یا اداری را در نظر بگیرید که بخواهیم دمای هوا در هر اتاق توسط کاربر همان اتاق و بدون اینکه تاثیری بر عملکرد سایر اتاق ها داشته باشد ، تنظیم شود که در این صورت فقط باید از فن کویل ها استفاده کرد. چونکه هواساز کل هوا را با یک دمای مشخص و با کانال در همه اتاق ها پخش می کند. نکته اینکه در بسیاری از ساختمان ها و سوله ها از سیستم هواساز و فن کویل به صورت ترکیبی استفاده می شود.

خنثی کردن یا تقابل یعنی برای رسیدن به دمای مورد نظر هر دو سیستم گرمایش و سرمایش به طور هم زمان روشن باشند. هواساز یکی از دستگاه های مورد نیاز برای مراکز تجاری، اداری، مسکونی و صنعتی است. این دستگاه با توجه به طراحی منحصر به فردی که دارد قادر است در مدت زمان کوتاهی هوای تازه و مطبوع مورد نیاز ساختمان را تولید کند‌. شرکت همگاه تجارت هواسنج در زمینه مشاوره، آموزش و ارتقای سطح دانش تهویه مطبوع تلاش می‌کند.

به منظور بررسی و تعمیرات دوره ای محل نصب باید از یک سو حداقل 1/5 (یک و نیم) برابر عرض دستگاه فضای خالی در نظر بگیرید. تجهیزات مختلف دیگری برحسب نیاز می‌توانند درون این دستگاه کاربردی بکار روند. این تجهیز وظیفه پخش هوای سرد یا گرم را برعهده دارد و خودش به تنهایی قادر به تولید هوای سرد یا گرم نیست.

تولید شده و از طریق لوله کشی به سیستم منتقل می شوند.

از کندانسینگ یونیت که شامل کمپرسور و کندانسور هوایی است استفاده می شود .می توان آن را در پشت بام و یا کنار ساختمان نصب کرد و ماده مبرد را به طور مستقیم به کویل سرمایشی تزریق کرد. این سیستم دارای تعدادی کویل سرد و گرم ، فن ، تعدادی فیلتر ، رطوبت زن ، کانال میباشد. طرز کار دستگاه هواساز به این صورت است که آب سرد و گرم در دستگاههایی مانند چیلر و بویلر و غیره … تولید شده و از طریق لوله کشی به سیستم منتقل می شوند. نصب و تعمیر هواسازها باید توسط تیم های متخصص شرکت های تولید کننده و یا شرکت های فنی و مهندسی صورت پذیرد.

دستگاه ایرواشر چیست و توان خنک کاری آن چقدر است؟ و مزایای آن-بتا تهویه

عدد کلاس مربوطه نشان دهنده‌ی میزان دبی جریان آب عبوری از نازل‌های آب پاش بر حسب GPM به ازای هر ۱۰۰۰ CFM (فوت مکعب در دقیقه)، حجم هوای عبوری از دستگاه می‌باشد. این مدل از ایرواشر قابلیت نصب بر روی بام خانه و آپارتمان و همچنین در زیر سقف را دارد. این مدل تقریبا در همه‌ی مکان‌ها قابل نصب بوده و از طریق سیستم کانال کشی، هوای مورد نیاز را به محل بمورد نظر ارسال می‌کنند.

  • ، یک دستگاه صنعتی با طراحی ساده‌ است که با گرفتن ذرات غبار و آلودگی هوا و تنظیم رطوبت آن، هوا را تهویه و مطبوع می‌کند.
  • این که سیستم ایرواشر از چه قطعاتی ساخته شده ، به عوامل مختلفی مانند استقلال دستگاه و قابلیت های آن بستگی دارد.
  • همچنین می توان برای نصب آن از کانال استفاده کرد که معمولا این کانال ها در سقف جایگذاری می شوند.
  • این دستگاه چون به صورت یک پکیج کامل سرمایش و گرمایش می‌باشد و به صورت جامع می‌باشد.

این کانال هوای داخل ساختمان را مکش نموده و وارد دستگاه می‌کند. از آن‌جا که روش سرمایش تبخیری، یکی از عمده روش‌ها در صنعت سرمایش تهویه مطبوع در ایران می‌باشد، در این مقاله قصد داریم به توضیح ایرواشر که بر پایه‌ی اصول سرمایش تبخیری، عمل می‌کند بپردازیم. قبل از توضیح و آشنایی با عملکرد دستگاه هواساز ایرواشر، بهتر است با مفاهیم اولیه‌ی آن اعم از روش سرمایش تبخیری و… آشنا شویم.

ایرواشر پشت بامی چیست و عملکرد آن

مانند زمان بارش باران که آلودگی های هوا جذب قطرات آب می شود و هوا پس از بارندگی بسیار مطبوع است ، در زمان پاشش آب در محفظه خنک کننده ایرواشر نیز ، علاوه بر جذب رطوبت ، کیفیت آن افزایش می یابد. فیلتر ایرواشر می تواند ، فیلتر فلزی ، فیلتر هپا ، سلولزی و … باشد. با توجه به نوع فیلتری که استفاده می کنید ، کیفیت هوایی که از آن عبور می کند متغیر است. در درون ایرواشر ها هوای خنک شده فیلتر می شود و از آنجا که با آبهای تبخیر شده مخلوط می گردد رطوبت نسبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

کاربرد های چیلر

ایرواشر‌های موجود در بازار در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب و کاربرد مخصوص به خود را دارند. قدرت و ظرفیت پمپ آب باید به گونه‌ای انتخاب شود که باید به راحتی بتواند دبی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید و همچنین فشار آب را تا حدی افزایش دهد که به راحتی آب پس از خروج از نازل به صورت پودر تبدیل شود. دمپر‌های ورودی هوای تازه و هوای برگشت معمولا از جنس آلومینیومی ایرفول می‌باشد که وظیفه‌ی باز و بسته کردن مسیر جریان هوا و همچنین تنظیم میزان دبی هوا‌ی عبوری را دارد. این دمپر‌ها می‌توانند هم به صورت دستی و هم به صورت موتور دمپر مورد استفاده قرار گیرند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک دستگاه هواساز که وظیفه‌ی تامین هوای مورد نیاز را دارد، فن دستگاه می‌باشد. مهم‌ترین جز ایرواشر شامل یک محفظه حاوی چندین سری نازل جهت اسپری آب و یک بخش جداکننده که آب و هوا را در خروجی از یکدیگر جدا می‌کند، و یک قسمت نیز برای تجمیع کثیفی‌های آب اسپری شده و ذرات موجود در هوا است.

چونکه سیستم سرمایش آن بر مبنای پاشش آب در مسیر هوا (درست مثل کولر آبی ولی به کمک انژکتورها یا همان افشانک هایی که آب را در مسیر هوا تزریق می کنند) بوده و اگر هوا شرجی باشد ، آب تزریق شده نمی تواند دمای هوا را به طور مطلوب کاهش دهد. به عنوان مثال؛ در دستگاهی با کلاس 8 میزان رطوبت زنی و متعاقباً کاهش دمای هوا در مقایسه با کلاس 6 و به همین ترتیب، نسبت به کلاس 4 بیشتر است. لذا با توجه به کاربری فضا، دمای هوای مورد نیاز و البته محدودیتهای تأمین آب مصرفی، نوع کلاس دستگاه مد نظر برای پروژه لحاظ میگردد. همانطور که در این مطلب بیان شد، انواع ایرواشر به طور کلی شبیه به یک کولر آبی بزرگ است. برای اینکه بتوانید بهترین نوع ایرواشر را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در زمینه حجم هوای مورد نیاز و سایر پارامترهایی که باید در نظر بگیرید، راهنمایی کند.

بامین تهویه مبدل حرارتی چیست انواع مبدل و کاربرد مبدل حرارتی-بتا تهویه

مبدل حرارتی تجهیزی است که در آن دو یا چند سیال با هم دیگر انتقال حرارت (تبادل حرارت) دارند. هدف از این انتقال حرارت خنک کردن یا گرم کردن یک سیال و یا یک محیط است. معمولا طراحی این تجهیز به‌گونه‌ایست که سیالات جاری در آن با هم هیچ‌گونه اختلاطی ندارند. شما می توانید در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، انواع مبدل های حرارتی صفحه ای و پوسته لوله ای را با بهترین قیمت، انتخاب و مورد بررسی قرار دهید. قیمت مبدل حرارتی با توجه به تنوع مدل و برند های موجود در بازار متفاوت است، لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در مجموعه دماتجهیز به روز بوده و تخفیف های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت ها لحاظ گردیده است. به طوری‌که این قیمت ها نیز شامل بخش تضمین بهترین قیمت های سایت دماتجهیز می باشند.

  • استفاده عمده مبدل های دو لوله ای ، برای گرمایش و سرمایش محسوس سیال های فرآیندی است که در آنها سطوح انتقال گرمای کوچکی ( تا 50) مورد نیاز می باشد.
  • بدین ترتیب سطح انتقال حرارت افزایش و انتقال حرارت از دیواره صفحات بین سیالات صورت می پذیرد.
  • جنس، تعداد، قطر، طول و ضخامت لوله‌ها به طبیعت سیال (خورنده یا بی‌اثر، تمیز یا کثیف و …) مقدار جریان سیال، فشار و درجه حرارت سیال و همچنین بار حرارتی مبدل بستگی دارد.
  • معمولاً به دلیل هزینة پایین تر تعمیرات و سرویس دهی به مبدل حرارتی صفحه ای واشری، در کنار قابلیت آسانتر برای تمیزکردن آن، ازاین‌دست مبدل حرارتی استفاده میکنند.
  • معمولا در مبدل های دو لوله ای جهت جریان دو سیال خلاف جهت یکدیگر می باشد که در شکل نشان داده شده است.
  • پره های سمت خارجی لوله ها ممکن است عمود بر محور لوله ها ، اریب یا مارپیچ نسبت به محور ، یا طولی (محوری) و در امتداد محور لوله باشند.

مبدل حرارتی صفحه‌ای دارای ویژگیهای ساخت منحصر به فردی می‌باشد. زیرا از یک ساختار ترکیبی (ترکیبی از یک فریم متحرک، یک عدد فریم ثابت) بهره می‌گیرد. همچنین صفحه‌های موجداری نیز در میان این دو فریم نصب شده اند. صفحات موجداری که وظیفه‌ی جداسازی آب یا سیال داغ و خنک را بر دوش می‌کشند. البته که محبوبترین نوع دستگاه تبادل حرارت میله ای، مدل «مبدل حرارتی پوسته و لوله» می‌باشد.

نکات نگهداری مبدل حرارتی استخر

پلیت ها در این مبدل ها معمولا از جنس استنلس استیل کی باشند که دارای کانال هایی برای عبور سیال هستند. از مزایای استفاده از متریال استیل می توان به قابلیت تبادل حرارتی خوب و مقاومت بالا در مقابل خورندگی و رسوب پذیری پایین اشاره کرد. از رایج‌ترین مبدل‌های حرارتی رادیاتور خودرو و رادیاتور شوفاژ است. عبور سیالات مختلف از مبدل ها به مرور رسوب را بر بدنه آنها به جای می گذارند.

مبدل حرارتی با جریان همسو (parallel Flow)

این نوع ازمبدل های حرارتی از یک یا چند حلقه لوله مارپیچ تشکیل شده اند که ابتدا وانتهای این لوله مارپیچ به لوله اصلی ورودی و خروجی متصل می شود و محفظه ای اطراف آن را می پوشاند. معمولا جنس لوله های مارپیچ از فولاد کربن دار یا مس و آلیاژ های آن یا فولاد زنگ نزن و آلیاژهای نیکل می باشد. هیچ کس تمایلی به تعمیر و نگهداری اضافی تجهیزات ندارد، پس بهتر است بررسی کنید که مبدل حرارتی استخر خریداری شده توسط شما اجازه می دهد تا جریان زیادی از طریق آن عبور نماید.

به طوریکه قابلیت سفارش برای ساخت این دستگاه‌ها در ابعاد و فرمهای مختلف وجود دارد. در بیشتر مواقع، مبدل حرارتی پوسته و لوله به گونه‌ای طراحی میشود که محور لوله‌ها با محور پوسته در راستای کاملاَ موازی باشد. به زبان ساده اگر جهت حرکت دو سیال مخالف هم باشد، به آن مبدل حرارتی ناهمسو میگویند. البته که به لحاظ نوع حرکت، جهت جریان دو سیال سرد و گرم موازی یکدیگر خواهد بود. بایستی توجه داشت که قابلیت افزایش دمای سیال سرد خروجی نسبت به سیال گرم خروجی در مبدل حرارتی جریان ناهمسو مهیا است.

خرید فن کویل با ارزانترین قیمت از برندهای معتبر-بتا تهویه

خرید فن کویل کانالی برای تهویه مطبوع محیط های مختلف مانند مجتمع های تجاری و صنعتی و.. مزیت مهم فن کویل کانالی در این است که سرمایش و گرمایش را به صورت یکنواخت در محیط ایجاد می‌کنند، فیلتر های تصفیه هوای آنها قابل شستشو می‌باشد و همچنین هزینه‌های نگه داری پایینی نسبت به مدل های مشابه خود (سیسم‌های گازی) دارند. به طور کلی، این تجهیزات را از نظر شکل ظاهری و محل نصب می‌توان به چهار گروه عمده زمینی، سقفی، کاستی و دیواری تقسیم کرد. هر سه نوع می‌توانند عملکرد گرمایشی و سرمایشی، فقط گرمایشی و فقط سرمایشی را داشته باشند. بنابراین، انتخاب اینکه چه نوع فن کویل را خریداری کنید؛ تنها به محل قرار گرفتن در خانه و الزامات طراحی بستگی دارد. از نظر ظاهری مشابه فن کوئل سقفی توکار است و در داخل سقف کاذب قرار می گیرد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکتمرکز کنترل ایرانبه شماره ثبت ۵۲۶۹۰ می باشد.

شایان ذکر است دستگاههای با فشار استاتیک بالاتر دارای پرتاب باد بیشتر و همچنین صدای بیشتر می‌باشند. شاید یکی از مهمترین مزایای این دستگاهها تنوع زیاد می‌باشد که دست کارفرمایان برای انتخاب را بسیار باز خواهد گذاشت. پره های روی این لوله های مسی می توانند از نوع بلوفین نیز بوده که در انتقال حرارت و دوام بیشتر قطعه موثر است. سلام دوست عزیز، خیر برای مطلع شدن از قیمت محصولات با تلفن های شرکت در تماس باشید.

  • یکی از معایب بزرگ این مدل این بود که در طراحی فضای محیط را اشغال میکردند و شاید باعث نا همانگی در دکوراسیون محیط میشدند ولی به دلیل اینکه در دیوار یا سقف کارگذاری نمیشود تعمیر یاسرویس آن ساده تر میشود.
  • باکس نگهدارنده فن و الکترموتور را پلنیوم باکس می گویند که وظیفه آن جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون فضا می باشد به این صورت که هوای برگشتی از محیط را به سمت فیلتر ها هدایت می کند و مانع ورود آن ها به محیط می شود.
  • فن کویل‌های زمینی به دلیل راندمان بالا توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند.
  • مجموعه تخصصی دماتجهیز علاوه بر جواز کسب معتبر از اتحادیه صنف شوفاژ و تهویه مطبوع، دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و فعالیت سایت فروشگاهی خود را از سال 1383 در دفتر مرکزی تهران آغاز نموده است.
  • در حالت دوم علاوه بر تأمین حرارت و برودت مورد نیاز، وظیفه تأمین هوای تازه را نیز بعهده دارد.

فن کویل یکی از انواع محصولات سرمایشی و گرمایشی محیط می باشد که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین وظیفه انتقال حرارت و تهویه مطبوع در ساختمان را بر عهده دارد. فن کویل های کاستی در دو حالت یک طرفه و چهار طرفه موجود هستند که دارای سیستم های چهار لوله و دو لوله هستند. فن کویل های کاستی از دو تکه یونیت داخلی و قاب دکوراتیو تشکیل می شود که یونیت داخلی آن داخلی سقف کاذب و قاب دکوراتیو آن بر روی سقفی کاذب قرار می گیرد که بسیار چشم نواز است. بر روی قاب دکوراتیو فیلترهای تصفیه هوا و صفحه نمایشگر جهت فرمان گیری و ارائه دما وجود دارد. علاوه بر ایجاد دمای مناسب (سرمایش و گرمایش)، تأمین هوای تازه به اندازۀ کافی در هر فضایی لازمۀ بوجود آوردن شرایط آسایش برای ساکنین آن فضا می باشد. میزان هوای تازۀ مورد نیاز، بسته به کاربری هر فضا و با توجه به تعداد نفرات، متراژ و یا تعداد دفعات تعویض هوا مشخص می شود.

3# سینی درین فن کویل

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سیستم ها، شناخت خصوصیات، مزایا و معایب هر یک، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و نیز استعلام قیمت فن کویل ها و سایر دستگاه ها با مهندسان ما تماس بگیرید. فن کویل های سقفی در سه مدل توکار، روکار و کانالی با ظرفیت های متعدد تولید می شوند که در زیر سقف و روی سقف نصب می گردند. فن کویل های کانالی و سقفی تو کار در زیر سقف کاذب نصب می گردند و فن کویل های رو کار قابلیت نصب در زیر سقف و روی زمین را دارا می باشند.

فن کویل سقفی توکار میدیا مدل MKT3-400

سپس جریان هوای ورودی به یونیت، از روی کویل عبور کرده و بعد از تغییر دما، درون فضای اتاق­ دمیده می شود. در واقع این تجهیز نوعی سیستم سرمایشی و گرمایش محسوب می شود که هنوز هم جز لیست پرفروش های سیستم های تهویه مطبوع است.مدل ها و ظرفیت های متفاوتی با توجه به مشخصاتی که سازه شما دارد، در ادامه با انواع فن کویل آشنا می شوید. انواع فن کویل با توجه به موقعیت نصب آن و همچنین ظرفیت های هوادهی قابل تقسیم به مدل های متعددی اند. از جمله انواع این سیستم شامل فن کویل کاستی می باشد که خود در سری های کاستی یک طرفه و چهار طرفه طراحی و تولید می شوند. مدل دیگر آن در سقفی توکار عرضه می شود که در زیر سقف محیط و روی آن نصب می گردد. فن کویل دیواری مدل دیگری از این دستگاه بوده که کاربرد زیادی در ساختمان های مختلف دارد.

برای تشخیص جهت دستگاه باید روبه روی آن بایستید.اگر اتصال های لوله کشی در سمت راست دستگاه باشد، فن کویل راست می باشد و اگر اتصالات لوله کشی در سمت چپ دستگاه باشد فن کویل چپ است. از دیگر معایب فن کویل که به ساختمان مجموعه آن باز می­گردد، نبود کانال در فن کویل و استفاده از لوله به جای کانال است. این وضعیت وقتی مشکل‌ساز می­شود که اگر نیاز باشد جداسازی به وسیله کانال صورت بگیرد، ساختمان داخلی فن کویل مانع آن می­شود. الکتروموتور های بکار رفته در فن کویل اتمسفر از نوع تک شفت یا دو شفت شرکت الکتروژن هستند.

چرا که این روغن‌ها صرفا قابلیت سرمایشی ندارند و دمای پایین‌تری دارند. در فن کویل‌ها خوردگی اینقدر بالا نیست که از این روغن‌ها استفاده کنیم. نقش هواساز در این فن کویل به این صورت است که بعد از تولید هوای تازه و فیلتر کردن آن رطوبت مورد نیاز را هم تامین میکند و بعد از آن به شکل سرما یا گرما توسط سیستم فن به محیط انتقال داه میشود. قطعاً با این فن کویل برخورد داشته اید، ولی چون در سقف کاذب نصب می‌شود و نمای جالبی هم ندارد احتمالا ظاهر آن کمتر دیده می‌شود.

فن کویل های اتمسفر زمینی تمامآ از نوع پایه دار هستند و دارای فیلتر های فلزی آلومینیومی قابل شستشوی چند لایه می باشند. در جواب سوال شما دوست عزیزم عرض کنم که فن کویل دکوراتیو برند تهویه همان فن کویل تهویه مدل کریوه است. برای دیدن تمامی مدل های فن کویل زمینی کریوه به صفحه قیمت فن کویل تهویه مراجعه فرمایید. یکی از نکات مهمی که پیش از خرید فن کویلباید بدان توجه کرد، برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش است.

برج خنک کننده 700 تن مدار باز-بتا تهویه

از این مدل بیشتر در کولینگ تاورهای مکعبی و از نوع جریان مخالف استفاده میشود. این مدل فن برج خنک کننده از جنس آلومینیوم ساخته شده است و همین باعث میشود وزن و لرزش کمتری داشته باشد و در مقابل شکستگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. انتخاب پمپ برج خنک کننده بر اساس دو پارامتر دبی آب در گردش و مجموع هد آب به دست می‌آید.

آب سرد تولید شده از برج در بخش کندانسور چیلر افزایش دمای مبرد را جبران میکند. لازم بذکر است بدانید که فقط چیلرهایی با کندانسور آبی از برج خنک کن در مدار کندانسور خود استفاده می‌نمایند. بهتر است این نکته را متذکر شویم که بیشتر چیلرهای تراکمی و جذبی دارای کندانسور آبی هستند. اکثر ماشین‌آلات صنعتی همانند کوره‌های ذوب القایی و قوس، بویلرها و توربین‌ها و غیره در چرخه کاری خود مقداری زیادی حرارت تولید می‌کنند. برج خنک کننده با تکمیل این چرخه صنعتی، پروسه جذب این انرژی حرارتی و دفع آن به محیط مطلوب را انجام میدهد.

  • یکی از بهترین مزایای این فن قیمت مناسب آن است ولی در مقابل وزن زیادی دارد.
  • گیربکس برج خنک کننده دارای چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک میباشد و وظیفه کاهش دور تسمه‌ای برج را بر عهده دارد.
  • به طور کلی عملکرد این برج به این صورت است که با ايجاد سطح وسيع و تماس آب با هوا سبب شدت بخشیدن به تبخیر آب می شود.
  • گروه صنعتی ناب زیست، با تجربه ی چندین ساله در این زمینه کاتالوگ جامعی از انواع کولینگ تاور، ظرفیتهای مختلف این دستگاه و قطعات جانبی آن را به کاربران گرامی ارائه میکند که از لینک زیر قابل دانلود است.

مهمتر از مشکل مساحت، برج خنک کننده مدار باز توانایی تحمل وزن کویل را ندارد و اگر داخل آن کویل بگذاریم، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که برج تخریب بشود. به همین خاطر است که برج خنک کن مدار باز را به نوع مدار بسته تبدیل نمی کنند و توصیه اکید می شود که کولینگ جدید مدار بسته خریداری کنیم. شرکت ماخ ، طراح و سازنده انواع سیستم های خنک کننده از جمله دستگاه برج خنک کننده ، انواع مبدل های حرارتی ، درای کولر ، چیلر و غیره برای صنایع مختلف است. محصولات شرکت ما با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای روز طراحی و تولید شده و به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسند.

۱- فن برج خنک‌کننده[ویرایش]

دبی آب در گردش عبارتست از مقدار حجم آب در واحد زمان که در مدار برج خنک‌کننده به گردش در می‌آید و هد آب به معنی اختلاف فشار لازم برای به جریان انداختن آب درون مدار می‌باشد. مانند تمام تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، کولینگ تاور را نیز می توان به صورت دست دوم خریداری کرد یا به فروش رسانید. این نوع فن کولینگ تاور در صورتیکه از تولیدکنندگان معتبر خریداری شود از لحاظ قیمت و کیفیت در بازه مناسبی قرار دارد.

کاهش مصرف کولینگ تاور

قبل از اقدام برای خرید کولینگ تاور دست دوم می بایست راجع به نوع کاربری قبلی و محل نصب آن تحقیق نمود. در این مدل از برج های آبگردانی هوای عبوری در آنها از طریق فن که در بالای آنها تعبیه شده است به جریان در می آید. در اين مقاله به اختصار روش محاسبه ظرفيت برج خنك كننده توضيح داده مي شود.

از برج خنک کن در سیستم خنک کاری واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمیایی و سایر واحدهای شیمیایی مشابه، نیروگاه های حرارتی و سیستم های اچ وی ای سی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می شود. دسته بندی برج های خنک کن بر اساس نوع تماس هوا با آب صورت می گیرد؛ متداول ترین گونه های برج خنک کن بر اساس مکانیزم های جابه جایی طبیعی و جابه جایی اجباری تقسیم بندی می شوند. آب گرم از بالای برج با عبور از پکینگ ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن یا به صورت طبیعی وارد برج می شوند ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین می شود. مهمترین عیب این سیستم پاشیدن حرارت آب به اطراف و همچنین تبخیر بیش از حد آب می باشد. برای رفع این نگرانی و مسئولیت بهداشت عمومی، شرکت‌ها آب داخل برج‌های خنک کننده صنعتی خود را با مواد ضد میکروبی تصفیه می‌کنند که باکتری‌ها را از بین می‌برد. به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، سیستم‌های برج خنک کننده پلاستیکی را می‌توان با رزین‌های ضدمیکروبی تولید کرد تا یک لایه دفاعی اضافی در برابر لژیونلا ایجاد کند.

پاشش آب منظم و ایجاد فضای خالی بسیار کم بر روی سطوح خنک کننده یا پکینگ برج برند بتا تهویه خنک کن. قطره گیر لانه زنبوری معمولا از جنس PVC میباشد و این توانایی را دارد که قطرات آب زیادی را جذب کند و در نهایت باعث افت فشار میشود. قطره گیر تیغه‌ای که به آن قطره گیر پروفیلی نیز گفته میشود، پروفیلهایی به شکل V و یا S هستند که به یکدیگر وصل شده اند. مزیت این مدل این است که افت فشار کمی دارد اما از راندمان پایینی برخوردار است. گیربکس برج خنک کننده دارای چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک میباشد و وظیفه کاهش دور تسمه‌ای برج را بر عهده دارد. این قطعه دور الکترو موتور را کاهش میدهد و انرژی را به فن منتقل میکند زیرا اگر دور الکترو موتور کاهش پیدا نکند، نمیتوان انرژی را به خوبی و درستی به پروانه انتقال داد.

به این نکته باید توجه نمود که برج خنک کننده با توجه به دمای مرطوب در پیک گرما طراحی شده است. پس عملکرد آن در فصل زمستان بسیار بیشتر از ظرفیت مورد نیاز است ولی با این حال در تمام دنیا این سیستمها در فصل زمستان بدون هیچ مشکلی کار میکنند. در حقیقت شرکت سازنده برج خنک ‌کن این توانایی را برای خود محفوظ میداند که نیاز هر خریداری با هر بودجه‌ای را بتواند تامین نماید. شرکت ناب زیست در تامین قطعات همواره تلاش می‌نماید با کیفیت‌ترین الکتروموتورها، پمپها، رزین و پلی استر و پکینگهای اسپلش با جنس پلی پروپیلن را در تولید کولینگ تاور خود مورد استفاده قرار دهد.

جهت خرید برج خنک کننده ابتدا باید پلان نیاز به دستگاه خنک کن نوشته شود. در ادامه نیز قیمت‌ها و خدمات تامین کنندگان مقایسه شود و در نهایت نسبت به خرید برج خنک کن اقدام گردد. برج خنک کننده جریان مرکب از انواع برج خنک کننده است که ظاهری شبیه کولینگ تاور جریان طبیعی دارد ولی ارتقاع آن معمولا کمتر است و درون آن از یک یا چندیدن پروانه برای به جریان انداختن هوا استفاده شده است. در این نوع دستگاه در فصول سرد ممکن است پروانه ها خاموش باشند و ممکن است در صورت نیاز و در بار شدید پروانه ها شروع به کار کنند.

در این حین دمای آن به وسیله آبی که بر روی کویل ها پاشیده می شود کاهش داده می شود و برای خنک کاری کندانسور به سیستم بر می گردد. در مدل مدار بسته به دلیل تبخیر نشدن آب می توان یکبار از آب گرم استفادع گرد موجب می شود که رسوبی در سیستم ایجاد نشود. در بخش های بعدی آب از تشتک برج به کمک پمپ مکش می شود و دائما در حال پاشیده شدن بر روی کویل ها است. در این حین هوا توسط فن در جریان می باشد و با برخورد با آب موجب تبخیر آب از روی کویل ها خواهد شد.