مرجع آموزش بازار بورس و فارکس نرخ ارز ، قیمت دلار طلا نقره سکه فارکس-فارکس تکنیکال

و برخلاف سایر بازارها، هیچ محدودیت یا هزینه اضافی برای فروش کوتاه مدت وجود ندارد. معامله گران ارز (که به عنوان سفته بازان ارز نیز شناخته می‌شوند) ارزها را به‌این امید خریداری می‌کنند که بتوانند در‌ آینده آن‌ها را با قیمت بالاتری بفروشند. بازار FX یک بازار جهانی و غیرمتمرکز است که در آن ارزهای دنیا به راحتی و سرعت مبادله می‌شوند. در این بازار باید به سرعت عمل کنید چرا که نرخ ارز به صورت ثانیه‌ای در آن تغییر می‌کند.

  • می‌توانید ویدیوهای بیشتری ازتالاربورسرا درآپارات(شبکه اشتراک ویدیو) و همچنین کانالیوتیوب تالاربورس مشاهده کنید.
  • زیرا که این جفت ارز بیانگر دو قطب اقتصاد دنیا یعنی اروپا و آمریکا بوده که به شدت جفت ارز مهمی در تمامی تاریخ بوده و هست و خواهد بود.
  • در بازار فارکس می‌توان ارزهای مختلف را با توجه به نرخ برابری باهم معامله کرد.
  • این اختلاف که بین قیمت خرید و فروش وجود دارد را اسپرد می‌نامند.

پروسه یادگیری و تبدیل شدن به یک معامله گر خوب تا حد زیادی بستگی به خود فرد دارد. اینکه چه میزان وقت برای انجام تمرینات گذاشته شود و تا چه میزان پشتکار برای یادگیری وجود داشته باشد در مجله خبری فارکس تکنیکال هر فردی بنا به شرایط وی می تواند متفاوت باشد. اما با این وجود می توان گفت افرادی که یادگیری بازار را تحت نظر یک مربی شروع می کنند قطعا سرعت رشد بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

معاملات در بازار فارکس

همچون معاملات آتی، قراردادهای اختیار معامله در بازار فارکس تحت نظارت یک بورس متمرکز هستند. از بین این بورس‌های متمرکز می‌توان به بورس کالای شیکاگو ، بورس بین‌المللی اوراق بهادار و بورس سهام فیلادلفیا اشاره کرد. یکی از مزیت‌های مهم دیگر بازار آتی این است که به دلیل استفاده از ضریب اهرمی یا لوریج می‌توان با داشتن سرمایه‌ای اندک وارد معامله‌ای باارزش بیشتر شد و سود زیادی کسب کرد. در این بازار کالاهای خاصی مثل نفت، طلا، نقره، گندم، ذرت و… در قبال پول معامله می‌شوند.

آموزش فارکس در ایران

به عنوان مثال، معامله گر براساس پیش بینی نزول قیمت نفت می تواند یک قرارداد فروش نفت معامله کند و از سقوط نرخ نفت نیز بهره ببرد. کارگزاری فارکسر بهترین بروکر فارکس به مشتریان خود، کلیه امکانات پیشرفته جهت انجام معاملات آنلاین در بازار فارکس را از سایت فارکس ارائه می دهد. بسیار خوشحالیم که تا پایان مقالهفارکس چیست؟با ما همراه بودید. سعی ما بر این بود تا در این مقاله همه آنچه برای آشنایی با فارکس به آن نیاز دارید، به‌صورت مفید و کاربردی برایتان گردآوری کنیم. خیلی از افراد، بازار بورس و بازار فارکس را یکی می‌دانند و از آن با اصطلاحاتی همچون بازار بورس جهانی فارکس، بورس فارکس و یا بورس بین‌المللی فارکس نام می‌برند.

حال فرض کنید که می‌خواهیم در واحد مینی لات وارد معامله شویم؛ بنابراین حداقل سرمایه برای فارکس شما ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. فرض کنید دقیقاً همان ۱۰۰ پیپ را بعد از مدتی سرمایه‌گذاری به دست آورید. در این حالت با توجه به این که هر پیپ در مینی لات برابر یک دلار است، پس سود شما در نهایت ۱۰۰ دلار خواهد شد. حال اگر به جای ۱۰۰۰ دلار حداقل سرمایه برای فارکس را ۵۰۰۰ دلار در نظر بگیرید سود شما ۵۰۰ دلار خواهد شد. ابتدا باید در سایت بروکر فارکس مورد نظر، حساب کاربری خود را افتتاح و پس از انجام احراز هویت توسط کارگزاری، نسبت به دانلود پلتفرم معاملاتی اقدام کنید.