فهرست پیگیری سهام: بخش انرژی ایالات متحده (XLE) قدرت بیشتری را در پیش خواهد داشت؟


سهام انرژی ایالات متحده در سال 2022 مانند قهرمانان بازار نزولی را پشت سر گذاشت! بنابراین، آیا در سال 2023 به همان میزان بیشتری خواهیم رسید؟

چه چیزی باعث این رالی شده است و چه خطراتی برای آن در سال آینده دارد؟

تنظیم کننده انرژی انتخاب SPDR ETF (XLE)

بخش انتخاب انرژی SPDR ETF (XLE)

انرژی بخش SPDR ETF (XLE) را توسط TradingView

با وجود یک هفته آهسته دیگر در آستانه سال جدید، ما نگاهی دیگر به راه اندازی بالقوه بلندمدت می اندازیم، این بار در Energy Select Sector SPDR ETF (XLE). این یک صندوق قابل معامله در بورس است که دارای سهام در شرکت‌هایی در سراسر بخش انرژی ایالات متحده مانند E،on Mobil Corp.، Chevron Corp.، و Schlumberger Ltd. سراسر دنیا.

XLE قطعاً یکی از مواردی است که می‌تواند در فهرست پیگیری برای سال 2023 به ،وان یک مانع بالقوه در برابر اقدامات نزولی اخیر قیمت باشد. سهام شرکت‌های انرژی نه تنها از سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر بهتر عمل کرده‌اند، بلکه حتی به دنبال بازدهی بسیار مثبت در بازاری بی‌رحمانه برای ا،ر طبقات و بخش‌های دارایی دیگر هستند.

XLE بیش از 50٪ از سال تا به امروز افزایش یافته است، در حالی که S&P 500 (-19% YTD)، بیت کوین (-64% YTD)، اوراق قرضه (Etf کل بازار اوراق قرضه پیشتاز -13% YTD)، و طلا (-0.70% YTD) همه پایین هستند. XLE یکنواخت انجام شد قیمت نفت خام از آنجایی که نفت خام برنت تنها ۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این اقدام قیمت، به نظر می‌رسد که شرکت‌های انرژی ایالات متحده یکی از اصلی‌ترین «پناهگاه‌های امن» سرمایه سرمایه‌گذاران در سال جاری بوده است، احتمالاً به دلیل ادامه بهبود اقتصاد جه، پس از همه‌گیری و افزایش قیمت نفت به 130 دلار در هر بشکه با جنگ اوکراین در اوایل سال جاری).

و XLE توانست با وجود کاهش بیش از 40 درصدی قیمت نفت نسبت به اوج خود در نیمه دوم سال 2022، دستاوردهای خود را حفظ کند، احتمالاً به دلیل این که این شرکت ها درآمد و سود زیادی در سال 2021 و احتمالاً 2022 ایجاد ،د. برای مثال، E،on Mobile، درآمد خالص دوازده ماهه (TTM) بیش از 51 میلیارد دلار در مقابل درآمد خالص 23 میلیارد دلار در سال 2021 – احتمالاً فقط در یک سال بیش از دو برابر افزایش می یابد … موز!

بنابراین جای تعجب نیست که چرا این بخش مورد علاقه سرمایه گذاران بوده است، اما آیا در سال 2023 نیز چنین خواهد ماند؟ مانند هر ایده دیگری در بازارهای مالی، گفتن آن همیشه سخت است.

در مورد ، نر، شما استدلال هایی دارید مانند افزایش سریع تقاضای انرژی در ایالات متحده به دلیل آب و هوای سخت زمستان، فصل سفر تعطیلات به نظر قوی برای تقاضای حمل و نقل، و احتمالاً برخی از تقاضاهای ،ت ایالات متحده برای تامین مجدد ذخایر نفت استراتژیک به حمایت از بخش انرژی ایالات متحده

از سوی دیگر، اگر انتظارات مربوط به رکود جه، (به دلیل تشدید سیاست پولی جه،) محقق شود و به تقاضای نفت لطمه بزند، ،س‌ها ممکن است برنده شوند. این به ،وان یک سناریوی بسیار محتمل در حال حاضر دیده می شود، به خصوص اگر چین نتواند افزایش موارد COVID-19 را کنترل کند. بحث دیگری را نیز می توان مطرح کرد که تقاضای انرژی پس از گذراندن فصل زمستان در ایالات متحده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

علاوه بر این سناریوها، سوالاتی در مورد سطح تولید نفت در سال 2023 وجود دارد، زیرا تولیدکنندگان در ایالات متحده، کانادا و برزیل به بهبود خود ادامه می دهند، آیا ما شاهد افزایش تقاضای 2.25 میلیون بشکه ای در روز طبق پیش بینی اوپک خواهیم بود و تحریم های روسیه چگونه است. و سقف قیمت ها بر قیمت و عرضه جه، نفت تأثیر خواهد گذاشت. همچنین، اگر چین بتواند کووید را مجدداً تحت کنترل درآورد و اقتصاد خود را باز کند، تأثیر زیادی بر تقاضا و قیمت نفت خواهد داشت.

در مورد بازارهای نفت چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد، اما برای این پست فهرست پیگیری، با توجه به استدلال‌های اساسی بخش صعودی کوتاه‌مدت در بالا، و روند گسترده افزایش قیمت‌ها، تمایل کوتاه‌مدت صعودی داریم.

و با پایین آمدن XLE پس از ش،تن دستگیره 95 دلاری در ماه نوامبر، ممکن است برای ،های نر سوار روند جذاب به نظر برسد، به خصوص اگر میانگین متحرک 200 نشان داده شده در نمودار بالا حول دستگیره 80 دلاری مجدداً انجام شود.

این تنظیمات فنی چیزی است که ما در سال 2023 مراقب آن خواهیم بود و برای حفظ قیمت و تقاضای نفت با گرم شدن دما در ایالات متحده، همچنین مراقب گزارش‌های درآمد بخش در اوا، ژانویه و اوایل فوریه برای دریافت آن خواهیم بود. سرنخ هایی در مورد چشم انداز این صنعت تا سال 2023.

اما نظر شما چیست؟ آیا XLE یک ،ید است یا باید به نزولی متمایل شویم، به خصوص در یک ش،ت پایدار زیر میانگین متحرک و اگر شرایط رکود افزایش یابد؟

این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به ،وان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی شود. معامله در هر بازار مالی مست،م ریسک است. لطفاً افشای ریسک ما را بخو،د تا مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده اید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/equities-energy-sector-xle-uptrend-2022-12-26